Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Citta achter rem vervangen ?
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2016 om 12:36 #167453
Mijn vraag is of mijn achter rem nog goed is of vervangen moet worden.
Als je hem tot het einde duwt via de hendel achter trommel,
remt hij pas.Hoort dit zo of hoort hij halverwege al beetje te remmen ?
3 december 2016 om 16:19 #176576Je kunt het één en ander aanpassen aan het heveltje die de remschoen aandrukt tegen de velg. Als alles een beetje goor is door olie en smuts zal ik dit eerst eens schoonmaken en dan weer eens proberen.
Je hebt op de remhendel een verstelbout zitten. Hiermee kun je alles een beetje stellen. Ik heb er ook nog één op de brug zitten net voor het cardan. Zo heb je wat meer stelruimte en kun je alles perfect afstellen.
3 december 2016 om 18:12 #176578Is inderdaad geen punt zolang de citta maar
remt. Verder eidos zijn advies volgen.3 december 2016 om 18:14 #176579Ik sluit me ook aan bij Eidos maar wil er nog wel wat aan toevoegen 🙂
Bij twijfel zou ik de remblokken toch vervangen, kost je nog geen 10tje en het is altijd de moeite waard om het goed schoon te maken als je niet zeker bent van de staat waarin je materiaal verkeert
3 december 2016 om 18:19 #176580Wilk1985 :
Ik sluit me ook aan bij Eidos maar wil er nog wel wat aan toevoegen 🙂Bij twijfel zou ik de remblokken toch vervangen, kost je nog geen 10tje en het is altijd de moeite waard om het goed schoon te maken als je niet zeker bent van de staat waarin je materiaal verkeert
Okay tkx…inmiddels me eigen foto geplaatst:D
Wordt weg brengen, krijg hem (De moer)ni los enz….
4 december 2016 om 18:35 #176588Als je een werkbank met bankschroef tot beschikking hebt is er wel een makkelijk trucje voor.
Je plaatst de grote moer tussen de bankschroef (Doe er meestal nog wat tussen om de moer niet te beschadigen)
Vervolgens pak je de velg/band beet en draai je hem los en zo ook weer vast. Werkt dus alleen in het geval dat je de velg zoals bij jou los van de brommer hebt.
Zo te zien is hij niet goor.., maar een drupje olie op de remvoering is al genoeg. Kun je idd meteen zien of die versleten is. In extreme gevallen kan de metalen voering/rand waar de remschoen tegen aan wordt gedrukt in de velg ook uitgesleten zijn.
4 december 2016 om 21:38 #176589eidos :
Als je een werkbank met bankschroef tot beschikking hebt is er wel een makkelijk trucje voor.Je plaatst de grote moer tussen de bankschroef (Doe er meestal nog wat tussen om de moer niet te beschadigen)
Vervolgens pak je de velg/band beet en draai je hem los en zo ook weer vast. Werkt dus alleen in het geval dat je de velg zoals bij jou los van de brommer hebt.
Zo te zien is hij niet goor.., maar een drupje olie op de remvoering is al genoeg. Kun je idd meteen zien of die versleten is. In extreme gevallen kan de metalen voering/rand waar de remschoen tegen aan wordt gedrukt in de velg ook uitgesleten zijn.
Idd leuke tip, maar de tandwiel zit er nog op…..en ja muur vast
4 december 2016 om 22:14 #176590Wat dat tandwiel betreft, heb ik een echte killers mentalitijd.
Ik zet mijn wanhoop, frustratie en woede om in pure wilskracht,
dat tandwiel gaat er af.:babyIk gedachten zie ik het al op de grond liggen en ik schijt er op. :moon
Indien nodig, sloop ik het en op wat overblijft, val ik veder aan.:@
Muur vast? Knappe muur die mij tegen houd. :rules
Om een echte man te zijn kan sommige dingen gewoon niet uitbesteden.
Je breng je vriendin toch ook niet naar de melkboer voor een orgasme.Stel je voor dat je daar aan komt met je wiel bij de fietsenmaker. Dan denk hij bij zichzelf, daar heb je weer zo,n lulletje lampenkap.
Die ga ik eens flink een poot uitdraaien en naait je waar je bijstaat.Ik hoop dat ik je een beetje ondersteund heb met deze motivational speech 😀
5 december 2016 om 09:38 #176592zevenenergie :
Wat dat tandwiel betreft, heb ik een echte killers mentalitijd.
Ik zet mijn wanhoop, frustratie en woede om in pure wilskracht,
dat tandwiel gaat er af.:babyIk gedachten zie ik het al op de grond liggen en ik schijt er op. :moon
Indien nodig, sloop ik het en op wat overblijft, val ik veder aan.:@
Muur vast? Knappe muur die mij tegen houd. :rules
Om een echte man te zijn kan sommige dingen gewoon niet uitbesteden.
Je breng je vriendin toch ook niet naar de melkboer voor een orgasme.Stel je voor dat je daar aan komt met je wiel bij de fietsenmaker. Dan denk hij bij zichzelf, daar heb je weer zo,n lulletje lampenkap.
Die ga ik eens flink een poot uitdraaien en naait je waar je bijstaat.Ik hoop dat ik je een beetje ondersteund heb met deze motivational speech 😀
Dit stukje van tandwiel is vaag waar schroevendraaier in zetten en wat doen ?
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=2205 december 2016 om 10:42 #176593Op de 2e foto waar die rondje op aangegeven staan zie je in de binnen kern ook 2 sleuven zitten.
Daar moet je een schroeven draaien tegen aanzetten en dan kan je hem (als ie niet te vast zit) los tikken.5 december 2016 om 11:13 #176594Zo doe ik dat ook, maar meestal sla ik die gleuven stuk.
Dus tegenwoordig val ik direct aan op die ronde gaatjes.
Die ring zit nooit zo vast.
Het is nog nooit gebeurd dat ik die niet los kreeg.5 december 2016 om 12:19 #176595zevenenergie :
Zo doe ik dat ook, maar meestal sla ik die gleuven stuk.
Dus tegenwoordig val ik direct aan op die ronde gaatjes.
Die ring zit nooit zo vast.
Het is nog nooit gebeurd dat ik die niet los kreeg.
5 december 2016 om 14:55 #1765961
5 december 2016 om 15:56 #176597zevenenergie :
1hij is los…met geweld en ga morgen het tandwiel eraf slijpen bij de buurman 😉
dan heb ik een grote moer….Inmiddels schoon gemaakt

Zou ik de remschoen vervangen of niet ? lijk me vrij goed nog
5 december 2016 om 18:07 #176598Nu hij toch eraf is zou ik de remschoen vervangen toch 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.