- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 8 maanden geleden door Freek0r.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 juli 2015 om 05:59 #202465
Je inlaat lijkt me al maximaal bewerkt.:relax Het enige wat je hier nog aan kan doen is indien nodig netjes afwerken en misschien een nog beetje flowen.
De timing is wel wat heter zo, maar met de strakkere groene trekveertjes zit je weer helemaal goed. Een belgen blok heeft dit inlaatvlak standaard zo zitten en trekt ook goed op.
Mijn snor trok heel goed met dezelfde mate van bewerking. Is je krukas, nog wel standaard?
Wat was de topsnelheid van je citta?Ik kan anders niet bedenken waar om je citta niet trekt, zitten je zuigerveren niet vast gebakken in je zuiger of zo iets? zie je ergens sporen van lekkage van valse lucht, heeft de koppakking niet gelekt?
Het zou nog aan je cilinder kunnen liggen, is de uitlaatpoort ver omhoog geveild?Ik heb zelf een tijd met ernstige optrek problemen gekampt, toen bleek dat mijn keerring los zat. De ene keer zat hij dicht en de ander keer lekte hij. Ik dacht dat het in de afstelling van de carburateur zat. Als ik de schoke er op deed dan trok de keerring weer in de opening en dan ging hij weer even. gek werd ik er van.
Maar ik heb ook een carburateur liggen die wat ik er ook mee doe niet lekker loopt.17 juli 2015 om 08:25 #202466Heeft het opboren tot 13mm en flowen nog impact op het optrekken of is dit te verwaarlozen?
@Zevenenergie, het probleem is dat hij later op zich wel redelijk bijtrekt maar dat op gang komen is een proces wat alleen al even duurt, laat staan met z’n tweeën. Krukas is standaard, cilinder en zuigerveren zijn net nieuw en onaangepast.
Qua lekkage lekte mn cilinder eerst heel minimaal uit m’n voetpakking, koppakking zit goed, maar lijkt me sterk dat dat zon impact heeft? Verder rijdt de citta rond de 30/32 op de flitsmeister app.Wat je zegt, ik had ook last van een lekke krukas keerring, maar toen ging de brommer ook echt niet meer aan. Dus het enige zou evt mn voetpakking zijn..
Verder ga ik denk ik even naar Fred motoren om te kijken of hun de cilinder voor mij aan kunnen passen voor een leuk prijsje en evt laat ik dan wel gelijk de inlaat doen mocht dit nog de nodige zin hebben. Heb het gevoel dat ik alles heb nagekeken wat eventueel impact kan hebben
17 juli 2015 om 08:45 #202467Volgens mij is het verstandig om gewoon alles eens goed te reviseren en af te stellen ik vermoed dat er toch ergens een lekkage zit waardoor hij onderin gewoon niet de benodigde voeding krijgt.
Met welke carburateur rijd je nou? Een 13/13 staat aangegeven links bij je profiel maar hierboven een 12/12? Indien je inlaat 12mm is is deze voor de 12/12 al op prima grootte. Mocht je met een 13mm rijden dan kan je deze naar 13mm boren om zo de volle potentie te benutten.
Het kan niet kloppen dat jij met een 13/13 en city power ‘maar’ 30 rijdt en belabberd optrekt er is dus 100% zeker sprake van een defect en/of afstelling probleem.
Je cilinder aanpassen is niet nodig tenzij je een DMP vervangingscilinder hebt gemonteerd welke de spoelpoorten nogal krap heeft zitten. Eventueel zou je het blokje door 1 van de forumleden kunnen laten nakijken zo bied Wilk zijn services aan evenals Vincent en ik dat doen. Over het algemeen heeft de hedendaagse brommerboer 0,5% verstand van deze blokjes gezien het voor hun niet rendabel is om er aan te sleutelen (een nieuw type vespa levert veel meer op).
Als laatste,
Ik zie een aanloop spoor op je inlaatvlak wat kan zorgen voor een slechte compressie waardoor je onderin ook minder kracht zal hebben. Dit kan je testen wanneer je de krukas er in hebt en deze voor de inlaat draait en dan door de inlaat gaat blazen. Mocht het er snel en makkelijk doorgaan heb je een te grote schade mocht het blijken dat het luchtdicht of echt moeilijk er langs komt dan is het carter nog in orde.
17 juli 2015 om 11:30 #202468Iemand die er echt verstand van heeft er naar laten kijken. Dat is natuurlijk wel een goede zet.
En misschien heeft een van de bovengenoemde wel een leuk cilindertje in de aanbieding.Er zit wel nog ietsje winst in je inlaat maar daarvoor zou ik met een dremel te werk gaan.
Ik zou het opvoeren altijd zelf doen. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Maar ja dat is gemakkelijk gezegd ik heb een gevuld rugzakje als het over opvoeren gaat.Maar al met al wil jij gewoon goed optrekken en niet te hard rijden. Daar heb je al het goede blokje voor.;)
19 juli 2015 om 22:55 #202469Jongens sorry voor de late reactie, ben pas vandaag weer verder gegaan
@Lennaert/zevenenergie
Ik rij 12/12 en ik heb daarom ook besloten de inlaat zo te laten, heb de krukas blaas test gedaan en ging er nauwelijks langs dus dat luchtte op. Erg bedankt dat jullie zo open staan om te helpen!Echter heb ik er voor gekozen een een DMP 60cc cilinder te nemen die ik voor een zacht prijsje mee kon nemen, net alles op het gemak in elkaar gezet met nieuwe lagers en pakkingen, setup nu:
DMP 60cc
12/12 carb met Malossi filter@ sproeier 58
Groene polini trekveertjes
Citypower Sito
Poelie 95Heb hem net heel even aangerend en hij reed gelijk heel leuk weg, was beetje te donker om verder te kijken.
Ben benieuwd wat jullie van mijn keuze vinden en of ik met die sproeier 58 wel goed gemikt hebt.
Denk wel dat ik terugga naar standaard luchtfilter, gok ik op sproeier maatje 52/53?Ga morgen even kijken of m’n top niet te dramatisch hoog is geworden, zal mijn bevindingen posten voor mensen die eventueel een soort gelijke verandering overwegen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.