Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Cioa start niet
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren geleden door Jone.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 maart 2023 om 17:21 #818847
Hey, ik heb vorige maand een ciao gekocht die niet werkte om te herstellen.
-heeft vonk-heeft compressie-bougie wordt nat-benzine in vlotterbakVliegwiel draait redelijk, niet vrij maar ook niet erg hard, koppeling pakt niet maar gebruik nu boormachine om proberen te starten maar lukt niet hij maakt wel geluid alsof hij gaat starten
Heb al-carburateur uitgekuist-nieuwe zuigerHopelijk kan iemand helpen6 maart 2023 om 20:28 #818854Hoi Jone,
Er kunnen vele redenen zijn waarom de Ciao niet start.
Het kan enorm veel redenen hebben.
Regelmatig komt deze vraag terug. Onlangs nog.Als ik me niet vergis heeft Wim V8 hier een lang en zeer uitgebreid controlepunten lijstje geplaatst voor iemand met dezelfde vraag. Ergens zag ik het onlangs voorbij komen.
Ik weet eigenlijk zeker dat als je zijn lijstje hier even opzoekt, je er eigenlijk mee geholpen bent.Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...7 maart 2023 om 07:02 #818861Ries maes,
Ik kan het niet vinden7 maart 2023 om 08:28 #818862Puntenontsteking?
Ontstekingstijdstip is oké?
Punten zijn oke?
Condensator is oké?
Vliegwiel-spietje-nok-krukas perfect op elkaar? En ook onbeschadigd?Juiste sproeier?
https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/Tja, en zo kunnen er indd nog wel 100 dingen zijn die fout zijn/gaan.
We weten ook niet hoe technisch kundig je bent, eigenlijk het belangrijkste.
Oja, ben je technisch? Op brommer gebied. Je weet ook hoe het werkt?Bijv. de zuiger? (de nieuwe)
Hoe is de passing?
Is de cilinder zuiver opgemeten, en is daardoor de enige juiste maat zuiger gemonteerd.Gr. Wim.
Plaats ook eens goede duidelijke foto’s van hoe het er nu bijstaat
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 maart 2023 om 09:29 #818878Ik ben een beginner in brommers maar mijn broer heeft er wel al 2 vermaakt dus hij helpt me soms.
Het is een elektrische ontsteking.
Spietje heb ik onlangs vervangen.
zuiver passing is goed.
Zal vanavond foto’s maken
maar van wat precies moet ik dan foto’s maken?
Hier een filmpje https://youtube.com/shorts/B0YOsFzDDh0?feature=share8 maart 2023 om 15:03 #818882Zo te zien aan de hoeveelheid onverbrand mengsel wat uit de uitlaat poort komt krijgt die benzine genoeg. Zeker weten dat de vonk goed is? Het lijkt soms wel dat ze goed vonken maar als je goed kijk en de vonk is wat springerig, zeg maar dat die niet mooi op 1 plek tussen de elektrodes vonkt, dan doen ze het ook niet echt goed. Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd?
8 maart 2023 om 15:38 #818883- Zal morgen filmpje maken over de vonk maar volgens mij is het goed. Maar bougie is wel heel wit, heb al sproeier 50 tot 66 geprobeerd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.