Vespa-Ciao.NL
:: Cillinder schoonmaken

Home Forums Techniek Motorisch Cillinder schoonmaken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa =]

gegroet vespa mannen 😛

ik heb een vraag, ik wil graag mijn cillinder schoonmaken omdat hij van de buitekant nogal roestig is en redelijk smerig. nou is mijn vraag : kan ik die dan gewoon een nacht in de cillit bang leggen ? want ik zie altijd op de reclame van cillit bang dat het roest enzo allemaal verwijderd maar zou dit ook lukken met mijn cillinder? en zou het goed voor de cillinder zijn als ik het als het een nachtje in de cillit bang gelegen ?
      als jullie het niet weten, heeft dan misschien iemand anders een idee hoe ik mijn cillinder van de buitenkant kan schoonmaken ??

gr 😀

G-no
      Donateur

dat jij die reclames gelooft:P je kunt het proberen maar ik heb er weinig vertrouwen in. ik zou proberen ergens aan een klein pijpenragertje te komen, daarmee kun je lekker tussen de koelribben poetsen:) daarbij is HG roestoplosser ook handig;)

sombrero
        Bijdrager

ga er gewoon met een staalborstel overheen en goed ertussen todat alle roest weg is leg hem desnoods in de ontvetterbak als je die hebt . en goed blijven borstelen. daarna ff hittebestendige lak erover en klaar is kees. ziet die weer uit als nieuw. en je hoeft niet persé alle roest eraf als het grootste deel er maar af is 1 keer goed in de lak zetten en blijft weer een paar jaartjes goed.

zo doe ik het meestal. en als je toch je cilinder schoon bent het maaken ga dan ook met een doek de uitlaat poort in en ga met de doek op en neer. zodat je uitlaatpoort schoonwordt van binnen. kun je ook met de rest van de poorten doen.
          toen ik dit had gedaan reed mijn ciao opeens weer stukke beter. 😀

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.