Vespa-Ciao.NL
:: cilinderkop vlakken

Home Forums Techniek Opvoeren cilinderkop vlakken

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Ik heb zelf een gevlakte kop(niet zelf gedaan), daar zit nog 2mm op, anders probeer je gewoon met beginnen bij 4mm en desnoods iets lager om te kijken of het zin heeft.

vinnie
      Bijdrager

krijg je er (veel) meer vermogen (kw @ roller) door?

iaccaloco
        Bijdrager

Boeie?

Als je je dáár druk over gaat maken moet je standaard gaan rijden…..:)

Je moet er ook weer niet teveel afhalen, anders gaat ie zgn. detoneren, dat klinkt alsof er een “belletje” in je cylinder zit….

Het komt er dan op neer dat ie gaat “dieselen” of “pingelen”, maar wat dat nou precies is ga ik nu niet uitleggen……!(A)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

timschilders
          Bijdrager

kijk, als ik er nou een 1 mm afhaal en doe der daarna een koppakking tussen dan blijft het toch het zelfde ( koppaking 1mm ?)

Vespaflappie
            Bijdrager

dan haal je er toch meer af?

Ciaofrank
              Bijdrager

best een fatsige koppakking… 1 mm is best veel hoor..?

timschilders
                Bijdrager

is het dan mogelijk om er 2 mm af te halen. want dadelijk is je kop naar de klote. ja ok 1 mm voor een koppaking is wel heel dik. en sommige zeggen pak korrel 400 in deze topic maar dan ben je echt 6 uur bezig voordat je er 2 mm af hebt

Vespa Si
                  Bijdrager

timschilders :
                    is het dan mogelijk om er 2 mm af te halen. want dadelijk is je kop naar de klote. ja ok 1 mm voor een koppaking is wel heel dik. en sommige zeggen pak korrel 400 in deze topic maar dan ben je echt 6 uur bezig voordat je er 2 mm af hebt

Maar met korrel 80 wordt het natuurlijk niet echt lekker vlak… Dus wat je wel kan doen is de eerst mm met 180/220 zoiets, iets wat wel lekker doorschuurt, en dan maak je je klusje gewoon af met k400-600 ofzo.

Vespa ciao Mixxx
                    Bijdrager

Ik heb mijn cilinderkop gevlakt, 0.5mm afgehaalt, er is nog 1.2mm over ongeveer.. maar toen ik heb wou starten hoorde ik lekkage tusse cilinder en cilinderkop? pakking kapot, wat kan de oorzaak hiervan wezen?? ik heb er een vloeibare pakking nu ingedaan maar nog niet gestart?? graag iemand hier reactie op die me kan helpe:D?

Steven
                      Donateur

vloeibare pakking tussen kop en cilinder, dat heeft geen nut. door de compressie zal de vloeibare pakking meteen gaan lekken, en het is ook niet bestand tegen de hoge temperatuur.
                        metalen pakking in de juiste maat gebruiken, dan de kop goed vastdraaien :thumb

en zoals vespa Si beweert, eerst met grove korrel schuren is een flut advies, direct op een vlakke plaat met korrel 600 is beter.

BDW
                        Bijdrager

Vloeibare pakking gebruk ik al altijd voor de kop en het heeft nog nooit gelekt, alles hangt er vn af wele paking je gebruikt,ik gebruik er van locktite,kost wat,maar dan heb je wat ook!

luukelbo
                          Bijdrager

ik rij al een jaar zonder koppakking, hij blies steeds de pakking naar buiten (veel compressie)?
                            dus heb ik de cilinder en de kop gevlakt en mijn squash is nu ook veel beter.

tvmierlo
                            Donateur

Origineel heeft een vespa ook geen koppakking! Dus als je netjes vlakt is rijden zonder koppakking geen enkel probleem.

Florian
                              Moderator

Gewoon een koppakking gebruiken moet meer als voldoen, wat je ook nog kan doen is aan weerskanten van de koppakking een flinterdun laagje vloeibare pakking smeren.

Martino
                                Moderator

Voor het vlakken van de kop en/of eventueel cilinderdeck hoef je niet perse polijstpasta of fijn schuurpapier te gebruiken. Ik gebruik juist een wat grovere korrel. Dit zodat de pakking ook beter pakt. Overigens kan je zonder of met (vloeibare)pakking rijden. Bij gebruik van een vloeibaar medium moet deze wel bestand zijn tegen hoge temperaturen.

Voor het vlakken zelf is het wel nodig een vlakke ondergrond te hebben over waar je de kop vlakt. Belangrijk een cirkelbeweging te maken tijdens het vlakken.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.