Vespa-Ciao.NL
:: Cilinderkop afvlakken

Home Forums Techniek Opvoeren Cilinderkop afvlakken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Piaciao
    Topic starter

Hey iedereen
      ik las onlangs iets over cilinderkop afvlakken.
      nu vroeg ik me af of het enig effect heeft. Aangezien het niet zoveel werk is twijfel ik namelijk wel om het te doen. Ik las ook dat je het best doet door schuurpapier op een spiegel vast te maken maar wat is hier precies het nut van? Kan je het dan niet gewoon zo afschuren. En hoeveel mm moet er dan ongeveer af?
      groetjes

Vespa doei
      Bijdrager

hey piaciao

met een tamme setup merk je er niet veel van vind ik
        (klein beetje meer trekkracht onderin)
        wel is het zo dat als je teveel vlakt er detonatie kan ontstaan en dat wil je niet
        zelf deed ik dit om het laatste beetje rpm voor de boost makkelijker te halen

een hogedruk kopje is een veiligere optie en scheelt een hoop zweten door het vlakke

groet, Raimond

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Jelle
        Bijdrager

Hoi,

Misschien heb je hier wat aan? Filmpje van Biermobiel21 vanaf 1:20: https://youtu.be/TQdrd9cxYCU

met vriendelijke groet,
          Jelle

Shark
          Donateur

Het schijnt dat je de meeste pk’s haalt als je de kop vlakt op een buitenspiegel van een BMW M3 :mrgreen:

Maar om je vraag te beantwoorden, waarom een spiegel? Een spiegel is altijd mooi vlak en hard, perfecte ondergrond dus voor een schuurpapiertje.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.