Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Cilinder wordt veel te warm
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 8 maanden geleden door edwinvdnol.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juli 2016 om 12:15 #167476
hallo forum leden
ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen hebben .
ik heb voor een tijdje terug bij jmpb.nl een 65CC Cilinderkit Ciao Polini Racing gekocht. ik heb nu de eerste 600 km er op zitten, maar de cilinder word veelste warm in het begin dacht ik het moel allemaal nog wat is slijten en het is vanzelf over.
maar dit is niet het geval ik moet nu om de paar km stoppen ook op lage snelheid om een vast loper te voor komen. hebben jullie een idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen om te zorgen dat hij wat beter koelt ? alsvast bedankt
28 juli 2016 om 12:24 #176433Welke sproeier heb je gemonteerd?
Zitten de het koelkappen van het blok en de cilinder er op?28 juli 2016 om 16:40 #176432Dag Edwin,
Uit de titel kon ik nog niet direct je probleem of vraag opmaken, misschien voortaan de troubleshooting sectie gebruiken met andere titel.
De Polini KR is er in 2 verschillende versies. Oud en nieuw, maar zonder al te grote verschillen. Lees bijv. ook het volgende meningen en ervaringen topic door. http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=20111 Wanneer jij de kit bij Jmpb hebt gekocht gaat het om een nieuwe versie waar nog niet heel veel ervaringen over gedeeld zijn. Van de oude versie is in ieder geval bekend dat het om een gevoelige cilinder gaat welke idd last kan hebben van warm of vastlopen. Ik gok dat de normale Polini zuiger niet direct zal bijdragen aan een stabielere setup.
Wat ik uit jou verhaal niet kan opmaken is of de cilinder al een warmloper heeft gehad? Of dat dit vanwege een warm wordende cilinder door jou eigen toedoen wordt voorkomen door stil te gaan staan? Overigens ben ik wel benieuwd hoe warm de cilinder wordt, heb je een tempsensor bijv?
29 juli 2016 om 07:43 #176434hallo,
ik heb gebruik sproeier 63 en rij met benzine olie verhouding 1:40. de koel kappen zitten er ook op
de cilinder heeft nog geen warm loper gehad dit voor kom ik nu om op tijd even te stopen. ik weet ( nog ) niet hoe warm de cilinder word, ik zit nu in het buitenland dus kan helaas niet rijden maar ik heb een temperatuur sensor besteld en volgende week zaterdag ben ik weer in nederland, en dan kan ik precies vertellen hoe warm hj word
ik heb op internet gelezen dat een lucht gekoeld blok maximaal 200 graden mag worden en water gekoeld 100 klopt dit ?
alsvast bedankt vrg edwin ( ik dacht dat deze vraag wel bij algemende brommer vragen kon maar zal het de volgende keer in een andere sectie zettten )
29 juli 2016 om 09:58 #176435Welke boegie heb je er in? Welke hittegraad
Gr
29 juli 2016 om 11:18 #176436Een paar maten grotere sproeier is ook niet verkeerd volgens mij.
Beetje afhankelijk van het luchtfilter waar je mee rijdt.Mvg
Jeroen29 juli 2016 om 15:43 #17643765cc polini racing met een gianelli fire, dat behoort met minimaal 68 sproeier te draaien, ga ik er van uit dat je een malossi of polini luchtfilter hebt gebruikt, mocht je originele brom luchtfilter hebben gebruikt dan is sproeier maat wel goed maar te klein om voldoende mengsel/smering te garanderen voor de Polini racing cilinder.
Altijd met een te grote sproeier inrijden om innerlijke koeling en smering te garanderen. :!
TICKLING BARN29 juli 2016 om 18:39 #176438hallo,
ik rij al met een iets te grote sproeier ik dacht dat het 63 was maar dat zal dan wel niet zo zijn. ik kan het nu niet controleren want ben in het buitenland, klopt ik rij met een malossi lucht filter. de hitte graat van de bougie weet ik zo niet, ik rij nu met een standard bougie voor citta .
ik heb op internet gelezen dat een lucht gekoeld blok maximaal 200 graden mag worden en water gekoeld 100 klopt dit ?29 juli 2016 om 23:20 #176439Ja wat is warm, of veels te warm??
Geen idee hoe warm of heet het moet aanvoelen.
Met 1/40 mengsmering zit je goed.
En dan met sproeier 60 64 zit je prima.
Ik reed met zelfde setup alleen met proma krulpijp sproeier 48. Mengsmering gewoon van de pomp. Toeren als een gek. 3 jaar gereden en 1x de zuigerveren vervangen.
Dus ik denk dat je eigenlijk geen probleem hebt. Je zou een grotere poeli achter kunnen proberen. Dan heeft hij het wat makkelijker bij de eind toeren.Gr Sander.
30 juli 2016 om 00:11 #176440Sorry Sander, maar die sproeier waar jij het over hebt is echt veel te klein voor een dergelijke setup. Lees het verhaal van Crullie en ik zal ook op een sproeier van 68 uit komen.
1 augustus 2016 om 04:46 #17616464 lijkt mij ook wat aan de kleine kant voor die setup..
maar toch vind ik het raar dat je zegt dat de cilinder te heet word, voor het zelfde geld heb je een slechte bobine.
en die gaat dan slecht vonken als die warm is.in de tijd dat ik een temp meter op mn brommer had kwam ik niet hoger dan 100 graden boven op de koelvinnen, wellicht dat het binnenin iets warmer word maar veel zal het niet zijn.
bij normaal gebruik en snelheid zou je qua koeling geen probleem moeten hebben.
dus kijk heel goed naar je bougi, en probeer erachter te komen waardoor het blokje smoort of inhoud
meestal rij ik met een 6 of 5 hittegraad met snellere setups (zeker met vario)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 augustus 2016 om 07:30 #176441als ik thuis ben maak ik wel even een foto van me bougie, is er ook een manier om te testen of mijn bobine nog goed is ?
onder het rijden niet echt het idee dat mijn blokje inhoud hij komt goed en snel op zn toeren zonder haperen .( ik rij met vario )
zou ik dan deze boegie moeten hebben ? https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/electrische-motoronderdelen-gilera-citta/bougie-ngk-b7hs.html -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.