Vespa-Ciao.NL
:: cilinder vastgelopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen cilinder vastgelopen

• Dit onderwerp bevat 38 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door A¢iD.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

A¢iD

Update:
      Ik heb t blok eraf gehaald.
      De zuiger en cilinder zien er zo uit:
      Volgens mij een warmloper…

In de cilinder zelf zitten geen zichtbare of voelbare krassen.
      Wat moet ik nu doen?

November Rain
      Bijdrager

owwh die zuiger ziet er wel lekker uit zo anders 🙂

gewoon 1 maat gorter sproeiertje erin en doorrije 😛

A¢iD

Die bougie was trouwens redelijk zwart van kleur

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

ik zie volgens mij niks ernstigs ? (of het ligt aan de NIET macro fotos..)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Monstercitta
            Bijdrager

Er is op de foto’s niks ernstig te zien ziet er nog goed uit. Als je de boel weer monteert smeer je cilinder in met olie en je zuiger ook en zet hem dan in elkaar.

A¢iD

hmmmm… dan snap ik er niks meer van :S

A¢iD

Wat kan er dan mis zijn als het achterwiel volledig blokkeert?
                  ps: tijdens het demonteren van mn blok ging mn koppelingshuis bijna niet van de krukas af :S

Monstercitta
                  Bijdrager

Dat de koppelings huis moeilijk van je krukas af ging heb jij niet alleen hoor hebben veel mensen gewoon beetje roppen en los is hij braampjes wegvijlen zodat het weer netjes past.

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Is je spie nog heel ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

A¢iD

Wat is een spiel?
                        dat ding tussen de koppeling en het begin van het vliegwiel?

Mike
                        Bijdrager

spie is klein halve maantje dat in een sleufje in je krukas zit en je vliegwiel meeneemt… kan je je vliegwiel bewegen terwijl je kukas stil staat?

ik dnek zelf ook namelijk dat je prbleem is.. je zegt ook dat je achterwiel blokkeeert enzo

succes ermee :thumb

als dat et is is het maar een klein dingetje om op te losse.. maar ik zou je wel als tip meegeven dat je je cilinder wel ff goed moet afstellen.. goed naar je kleur blijven kijken met t inrijden enzo!

Mike

Timmetje
                          Bijdrager

Als je spie gebroken is kan je hem nog wel aanlopen, alleen aankrijgen zul je hem nooit omdat je vliegwiel dan niet gelijk loopt.

Zou het niet bij je blok denken, aangezien je cilinder er nog goed uitziet, zou eerder kijken naar je overbrenging (koppeling,vario,poulie,achterklok)

KennyVespa
                            Bijdrager

lijkt me verkeerde afstelling, mijn dr heeft nu al denk ik 8000/9000 km gelopen, net nog 50 km gereden, en heb nergens last van zoon dr evo krijg je niet zomaar kapot

joey636
                              Bijdrager

klinkt erg naar een gebroken spie voor mij.

ArvidW
                                Donateur

Bij mij is ooit het vliegwiel vastgelopen, ik dacht direct ook aan een vastloper (brommer ging volgens ivar ineens langzamer rijden, steeds lanzamer, nog langzamer totdat hij stopte)

Het vliegwiel was als het ware “ontploft” en zat geheel vastgelopen in het carter, aanlopen ging ook echt niet meer.

Jou cilinder ziet er goed uit, dus ik denk dat je idd het probleem ergens anders moet gaan zoeken (vliegwiel ff goed naar kijken)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.