Home › Forums › Algemeen › Oude topics › cilinder vast gelopen
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 6 maanden geleden door Mike.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 oktober 2006 om 17:03 #124104
hallo,
Gister reed ik dus langs het kanaal op me brommert ( naast staat de setup) met me vriendin achterop
ik rijd zo ongeveer topsnelheid tegen de 65 aan ofzo
loopt die cilinder vast. kan ik me achteraf wel voorstellen want het is allemaal wat zwaar voor het kleine motertje op toeren enzo met die gewichten erop.ik denk holy shit dat is me cilinder verneukt. ik stop laat hem afkoelen en ik start hem. geen enkel probleem?! ik rijd er alweer gewoon mee en alles hij geeft alle compressie ik hoor geen stomme geluiden ruid nog eve snel als altijd. de cilinder is net nieuw en keurig ingereden.
nou omdat hij dus doet alsof er niks is gebeurt en ik dus denk van wtf.. maar zitten er nog gevolgen aan ofzo? of moet ik uitkijken voortaan. of is der egwoon egt Niks an de hand?
wie bied?
Gr Mike
Mike1 oktober 2006 om 17:13 #136757Zeker iets aan de hand. Denk niet dat het wat ermee te maken heeft dat je vriendin achterop zat. Denk dat tie gewoon warm gelopen is en dat hij nu idd weer goed werkt. Denk datje wel in de problemen komt als dat vaker gebeurd. Is tie goed afgesteld? Bougie koffiebruin? Meng je zelf,, zo ja meng je genoeg olie? Er moet iets zijn waardoor je te weinig smering hebt.
Trouwens is tie gewoons stilgevallen of is je achterwiel geblokeerd?
K zou voor zekerheid toch de cilinder ff eraf halen en controleren op krasjes!1 oktober 2006 om 17:13 #136758warm loper gehad
1 oktober 2006 om 17:13 #136759hij is enkel warmgelopen.Krassen ga je zeker hebben!!!!!Ik zou de zuigeveren direct vervangen.Is je sproeier groot genoeg????Met hoeveel % olie rijd je & welke olie.
Ik weeg er nu 85, en Sandra weegt er 56,ik rijd gewoon volle gas overal naartoe zonder probleem.1 oktober 2006 om 17:22 #136760zal wel liggen aan de semring dan ja.. ik meng normaal zelf maar sliep een week bij haar dus ik heb de normale mengsmering van de pomp gepakt 1 op 50 dus.
ik doe normaal wel iets vetter rijden maar is het egt nodig? ik rijd enkel een 60cctje ( nog nieteens ) en een proma.. naja de steup staat hier naast.
maar ik kan dus beter de veren vervangen?
Mike1 oktober 2006 om 17:24 #136761K zou het es eraf halen en kijken dan komje het meeste te weten:) Normaal zou die mengsmeer uit de pomp goed moeten zijn. Ma je afstelling is dus wel gewoon goed? Toch effe zooi uit elkaar halen!
1 oktober 2006 om 17:24 #136762me achterwiel blokkeerde niet dankzij mijn snaar.. die snond niet al te strak.. echter wel strak genoeg
edit * maar de cilinder sloeg wel zeker weten vast want me ligt viel direkt uit
Mike1 oktober 2006 om 17:26 #136763mja als tie nog goed loopt is tie niet eg vast gelopen lijkt me. Maar t wordt denk ik erger en misschien loopt tie volgende keer wel vast en kanje je cilinder weggooien…. Ff checken dus,, niet zon probleem toch die cilinder eraf halen? Als k je setup zo zie..
1 oktober 2006 om 17:30 #136764nee dat is eht probleem niet maar ik denk hij rijd als altijd dus ik vraag eht ff.. maar ik haal het ding er morgen wel ff onderuit
Gr Mike
en ik moet voortaan blijven smeren zeker?
Mike1 oktober 2006 om 17:33 #136765Ja lijkt me zeker handig maar als tie goed afgesteld is en de benzine van de pomp is goed zou die daar eigelijk verder geen problemen mee mogen geven. Succes ermee:) Post misschien wat foto’s van je cilinder.
1 oktober 2006 om 17:56 #136766bougie geeft in princiepe de goede kleur weg. hij rijd goed trekt normaal op en doet niet raar op zijn top. dus die afstelling twijfel ik niet egt aan. ik heb naar eigenzeggen goed ingereden. dus ik snap niet helemaal was er mee is.. er staat immers op de polini papieren dat de cilinder gemaakt is op 1op50 smering
dus is vind het maar raar, hoe zit t mer garantie enzo, iemant die daar wat van weet.. de papieren zijn alleen frans en italiaans.. ik kan t franse een klein beetje ontcijferen vanwege mij Rootsz in dat land maar vraag me af hoe t dus met garantie enzo zit want ik heb alles normaal gedaan
Mike1 oktober 2006 om 18:05 #136768garantie gaat alleen meetellen als het door een prof inelkaar is gezet.
edit: ”prof” = bromboer.
1 oktober 2006 om 18:28 #136773ow das jammer
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.