Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Cilinder tunen
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door PoliniCitta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 september 2007 om 14:48 #206907
Ja kan ik wel laten doen.. maar dan moet ik ook even een zuigertje hebben…:)
Maar dan heb ik liever een leuk polini cilindertje ofzo..:)21 december 2007 om 18:21 #203664Weet iemand of dit ding:

haaks hulpstuk voor o.a dremel multipro…in een cilinder past? (vanaf 48mm hoor ik jullie al zeggen…).
Lijkt me een goeie accesoire voor het tjoenwerk, maar ik ben bang dat hij simpelweg te groot is.
21 december 2007 om 18:31 #203665past volgens mij niet. ik denk dat die foto die je gepost heb ongeveer ware grote is. als je kijkt naar het freesje wat erin zit, die is ongeveer even groot als in het echt.
21 december 2007 om 18:39 #203666iemand heeft dacht ik eentje gekocht, ik meen AA-T maar dit weet ik niet zeker.
ik wist wel dat hij niet te gebruiken is voor (kleine) cilindertjes..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 december 2007 om 19:41 #203667heb dat ding inderdaad op de kop getikt..
je kan het freesje er heel ver in krijgen waardoor je meer ruimte creeërt
maar passen in een cilinder doet het absoluut niet..meen dat het hulpstuk zelf al ongeveer 48/50mm is..
voor plekken waar je niet makkelijk bij kan is het opzich wel te gebruiken
maar je komt bijna even ver met een flexibele slang voor de dremel als met dit hulpstukWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.21 december 2007 om 21:23 #203668Dus zou je een flexibele slang wel aanraden? Of is deze ook niet geschikt?
22 december 2007 om 00:43 #203669flexibele slang is wel handig, maar ik denk niet dat je er veel verder mee in de cilinder komt, je kunt dan enkel wat schuiner erin, omdat het handvat van de slang dunner is dan de dremel zelf.
22 december 2007 om 12:29 #203670ik raad de flexibele slang in ieder geval meer aan dan het haakse hulpstuk..
precies wat jeroen zegt, hij is een stuk smaller waardoor je schuiner/verder in de cilinder komt..zelf kon ik vrijwel overal bijkomen in de cilinder (43mm) met dit hulpstuk

heb er zelf geen ervaring mee, en (met weinig zoeken) heb ‘m ook niet te koop zien staan op internet, maar de echte haakse frees schijnt ideaal te zijn om bezig te zijn met je cilinder..
dus mocht iemand deze ergens te koop zien staan, tell me/us!Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.30 december 2007 om 17:59 #203671Een standaard uitlaat poort mag idd niet verder als 67% van de boring, en dit zijn dan poortmap breedte’s 😉
Niet werkelijke breedte’s.Voor wat veiliger ga je max tot de 65% zitten.
En vlinderpoort, dus zoals die malossi, met die spijl in het midden mag uiteraard groter ;).
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.