Vespa-Ciao.NL
:: Cilinder tunen,

Home Forums Techniek Opvoeren Cilinder tunen,

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas94
    Topic starter

Hoe maken jullie je gaten in het cilinder hemd, als je de gaten van je zuiger wilt doortrekken, in het hemd
      kan dat met een Dremel, zonder het cilinderhemd te vernielen?

Gr.

RiPe
      Bijdrager

Kan gewoon met een dremel.
        Je bedoelt gaten om je blinde boostpoorten te veranderen in normale boostpoorten?

Bas94
        Topic starter

ik bedoel om het rood vakje eruit te halen wat overloop op de zuiger (DR evo)
          maar ben bang, dat het verder kapot scheurd, of gebeurd dat niet 😕

Edjuh
          Bijdrager

Het zal niet zomaar scheuren of breken, maar waarom open je de boostpoorten niet? Dit vakje openen heeft geen nut als de boosters niet open zijn.

eidos
            Donateur

@edjuh: Hij heeft het over de 43mm DR evo, Daarbij zijn de boosterpoorten al open.

Hij bedoeld dit:

Ik heb de extra poorten in het hemd eerst afgetekend. Daarna met een klein boortje doorgeboord. Daarna groter gemaakt met de dremel en afgewerkt met verschillende vijlen.

Gr.

Eidos

hansieb
              Moderator

Even op het verhaal inhaken…

Doet dit zoveel meer qua prestaties dan alleen de normale bovenspoelers die in de DR zitten?

speedbuxy
                Bijdrager

Jamaar die vierkantjes heeft weinig zin zeker zonder de bij behorende evo zuiger.
                  Beter is het om de spoelers op de voet te openen en door te trekken in je carter:thumb

eidos
                  Donateur

Ik heb het verschil wel gemerkt, Hij wordt wat directer. Pakt eerder z’n boost.

Bas94
                    Topic starter

dus ook al open ik de ‘poorten’ veel ik er niet uit kwa vermogen winst?

speedbuxy
                      Bijdrager

Als je de zuiger met die 4gaten erin niet hebt gaat dat idd weinig tot niets opleveren.

Tom ciao

@ Speedbuxy:
                          Die foto die hij daarboven heeft staan, is niet van hemzelf volgens mij. Dat is btw. ook de gewone 70DR.
                          Dus ik denk dat hij de zuiger met die 4 gaten wel heeft. 😉

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij door die 2 extra gaten beter loopt, want de zuiger wordt toch vanonder gevoed.

ArvidW
                          Donateur

hansieb :
                            Doet dit zoveel meer qua prestaties dan alleen de normale bovenspoelers die in de DR zitten?

Nee

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Bas94
                            Topic starter

ikzelf heb inderdaad de Dr 70 Evoo de zuiger met de 4 gaten dus :thumb

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.