Vespa-Ciao.NL
:: cilinder scheef

Home Forums Techniek Problemen oplossen cilinder scheef

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SirJohn
    Topic starter

heej

ik heb een nieuwe dr gekocht een tijdje terug maar die komt scheef op mijn carters te zitten.
      ik begrijp er niks van:? carters zitten naadloos op elkaar aangesloten en de pennen zijn recht
      iemand enig idee???

Jarco
      Bijdrager

Gietfoutje van DR?
        Heb ik vaker iets over gelezen.

Carphunter
        Bijdrager

Idd, ik heb het ook…

Kijk maar eens door de ’tapgaten’ in de cilinder, als het goed is zie je (bij mij in de 2 bovenste)
          ’tapgaten’ een soort verdikking zitten ergens halverwege, gewoon een gietfout denk ik.

Ik kreeg eerst de cilinder niet eens over de tapeinden heen, hij bleef steken op de helft!
          Toen een vijltje gepakt en een beetje uitgeveild, en nu gaat het wel. Alleen nog wel stroef met monteren + hij zit lichtelijk scheef..

Helemaal geen problemen mee met rijden o.i.d btw.
          Eltow (als ik me niet vergis) van dit forum schijnt er ook tijden mee rond te hebben gecrosst.

Je kunt ook een m7 tapje erdoor heen draaien (Tip van AA-T) alleen had ik geen m7 tapje meer :'(

Ik denk dat ‘ie altijd wel lichtelijk scheef blijft, kijk dus wel even of je koppakking goed aansluit, en bijvijlen anders krijg je lekkage 🙂

keltow
          Bijdrager

Ik rij er nog steeds mee (zo’n 2000km mee gereden):lol Zit er gewoon scheef in:? Maar hij loopt echt perfect. Zou idd wel een gietfoutje zijn geweest van DR (heb het met mijn vorige DR ook gehad)

Maar wat jij had Carphunter, dat hij op de helft bleef steken, heb ik ook gehad maar dan met mijn piaggio carters. Ik Voorzichtig erin getikt… Bleek later dat mijn carter is gaan scheuren. Dus pas op!

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc

eidos
            Donateur

Dit is normaal, Hij valt gewoon niet vlak naast het klein Carter. Gietfout kun je het denk ik ook niet noemen. Heb al 3 verschillende 43mm DR Evo’s gehad en deze hadden dat allemaal.

goedguus
              Bijdrager

mijn avionic had ook een verdikking waar de tapeindes door heen moesten 🙁 maar ff veilen en het past :thumb

ChrisNL
                Bijdrager

eidos :
                  Dit is normaal, Hij valt gewoon niet vlak naast het klein Carter. Gietfout kun je het denk ik ook niet noemen. Heb al 3 verschillende 43mm DR Evo’s gehad en deze hadden dat allemaal.

hier ook een bekend probleem. Ik heb de gaten wat ruimer gemaakt met de dremel, en paste perfect. hoewel die er niet recht op zit, maar rijd evengoed lekker
                  😉

Mike
                  Bijdrager

kan inderdaad geen kwaad hoor. ik heb t zelfs met mijn 43mm polini op mn speedengine;)

Mike

Javad
                    Donateur

Is bij mij ook zo. Dat is normaal.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

eidos
                      Donateur

Als je maar wel checkt of de zuiger nog goed door de cilinder gaat, Ivm de zuiger-slotjes!

Carphunter
                        Bijdrager

@ Eltow, ik vertrouwde dit ook voor geen meter, ik moest hem echt tegen de werkbank aanduwen om hem erop te krijgen 😀 Maar hoe kan in vredesnaam je carter daarvan scheuren ? 😛

Dus toen ben ik gaan veilen, en daarna pas gemonteerd! ging nog wel iets stroef, maar goed te doen….

Wat ik me afvraag, kan ik nu geen problemen krijgen dat ‘ie warm gaat lopen ofzo omdat het cilinderhemd niet genoeg kan uitzetten aan 1 kant ? (lijkt mij stug, maar voor de zekerheid)

Ik kan hem btw gewoon met de hand eropschuiven…. middenin gaat het nog een beetje stroef, maar geen geduw en getrek ofzo!

Mike
                          Bijdrager

kan niet veel kwaad hoor. hij voert de warmte af naar de buitenkant. zal niet misgaan

Mike

Carphunter
                            Bijdrager

Mooi, dan ben ik gerustgesteld 🙂 thnx.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.