Vespa-Ciao.NL
:: Cilinder past niet?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Cilinder past niet?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MCBoss
    Topic starter

Hallo techneuten,
      Ik ben bezig om mijn blokjes die goed zijn en werken apart leggen voor zover alles goed.
      Nu stuit ik op een cartergedeelte van elektrisch ontstoken blokje waar geen enkele cilinder inschuift 😕
      Ik begrijp er geen hol van dat het niet past het hemd is te dik of als je het anders zegt de opening van de carter is te klein?
      Ik heb zelf het blokje niet gereviseerd maar zo bij een donor-citta bij gekregen het gaat om dit blokje:

Iemand die dit eerder heeft gehad en eventueel weet waar er een fout zit?
      Of misschien wat weg schuren met de dremel oid?

arvid13690
      Bijdrager

is dit niet een begrensd carter? waar orgineel een cilinder met 23,5 mm flens op zit?

Tis altied moar eem!

Florian
        Moderator

Als de carters uit 1996 komen zijn ze inderdaad begrensd. Dit kun je er overigens makkelijk uitschuren met zo’n schuurrol op een boormachine.

MCBoss
          Topic starter

Kan ik ergens uit opmaken dat het een carter uit 1996 betreft? 😕
            Nooit geweten dat in die periode ook blokjes met elektronische ontsteking waren.
            Dat ga ik de dremel maar weer tevoorschijn toveren, dan kan ik deze ook compleet in orde gaan maken.
            Dat heb ik in ieder geval weer een compleet werkend blokje erbij 😀

Martino
            Moderator

Ja dit is te zien op beide carterhelften. Op jou foto zie ik al het jaartal 96 op het klein carter staan.

Ook het grote carterdeel zal “96” in een rondje met de opdeling van de 12 maanden uit een jaar laten zien. Dit ter hoogte boven het spruitstuk.

Aangezien je toch een net blokje wilt maken en dus het blokje gaat reviseren zal ik een lamellenboor gebruiken om de begrenzing weg te schuren. Dit werkt net wat netter en makkelijker.

MCBoss
              Topic starter

Oké, thnx voor de info
                Ik zal eens gaan kijken en alles rustig aan opknappen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.