Vespa-Ciao.NL
:: cilinder hemd probleem Belgisch carter

Home Forums Techniek Problemen oplossen cilinder hemd probleem Belgisch carter

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

luukelbo
    Topic starter

ik zit met een vraag/ probleem ik heb een cilinder met een 23,5mm uitlaat poort.
      het spreekt voor zich dat ik liever een cilinder met een 22mm erop wil hebben, maar nu zit ik met het probleem dat het hemd daarvan niet past heb 3 cilinder geprobeerd 2 origineel en 1 imitatie.
      is dit normaal met een belgen carter?

Anoniem

Dat is dus een begrensd carter, hiervoor zijn meerdere oplossingen.

Zo’n ding:

http://imageshack.us/photo/my-images/485/20070202carterkotteren1er6.jpg/

Of met een dremeltje het carter wat opfrezen, duur met een papiertje tussen je carter en je cilinder te kijken waar hij knelt en daar wat weg frezen. Dit heeft mijn voorkeur omdat het wat nauwkeuriger is.

luukelbo
        Topic starter

oke bedankt, het gaat hier echt om een fractie van een milimeter.
          het jammere is dat ik het carter net gereviseerd heb dus zit ik liever niet met de dremel in het carter.
          ik zat er aan te denken om de buitenkant van de uitlaat flens een beetje te bewerken zodat die wel +/- 22mm word. hier zit naar mijn mening genoeg vlees aan.

Anoniem

Dat kun je inderdaad ook doen, maar dat is een vrij lastig werkje.

Bij dit soort dingen doe ik altijd een prop papier in mn carter, ga frezen en houd m dan op de kop en trek de prop eruit. Nog nooit stukjes in mn carter gehad zo.

MR tuning
            Bijdrager

gewoon je blok uitelkaar halen, zoveel werk is dat niet… uitfrezen (het is verstandig om tussendoor je cilinder even te passen) maak hem een klein beetje groter je hebt body genoeg!

daarna alles goed schoonmaken en weer in elkaar bouwen.
              Succes ermee!

ritze
              Bijdrager

gefeliciteerd :bier je hebt een begrenst carter.

zoals mr tuning zegt: blok uit elkaar.

dan heb je verder nodig:
                accuboor / 220 boor
                en dit ding

dan zet je het carter weer in elkaar zonder krukas uiteraard en ga je met die borstel je carter een beetje bij werken (gewoon in het gat duwen en knopje van de boor induwen)

de maat van de borstel is 50mm :!

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Renaud
                Bijdrager

ik heb met een freesje van dremel alles uitgefreest wat ook een fractie van millimeters is, even wat werk maar het past.

en ik had geen belgische carters maar mix, en die zijn ook alleen passend voor de 23.5mm uitlaatpoort

edit:

De extra olienippel op die carters heb ik eruitgehaald met een tang en heb er M8 draad in getapt en een inbusbout met
                  schroefdraadborging, oliepakkinkje en vloebaarpakking afgesloten. resultaat geen valse lucht en een perfecte alternatief. 😀

ritze
                  Bijdrager

lol, in 2 min kan je hem ook dicht solderen 😉

en trouwens, mooie injectie manier voor lachgas ofzo 😛 dat moet je heel laten zoiets

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Renaud
                    Bijdrager

ritze :
                      lol, in 2 min kan je hem ook dicht solderen 😉

en trouwens, mooie injectie manier voor lachgas ofzo 😛 dat moet je heel laten zoiets

😀 haha lachgas… :lol ik moet rijden, niet vliegen !!:lol:lol

luukelbo
                      Topic starter

ik heb heel nonchalant het cilinder hemd met de dremel aangevallen…. en het past als gegoten.

ps: ik heb er geen olie nippel opzitten

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.