Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Cilinder groter honen ?
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Ducktape.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2009 om 08:58 #203422
Hey
Ga volgende week cilinder eraf halen.
Opnieuw honen en nicosiel laag in cilinder (voor betere prestaties)Kan ik cilinder gewoon wat groter maken ? 1 mm hoog uit 2 ? Weet iemand de normale boring en slag van een vespa si ?
Dan kan ik uit rekenen wat dat mij aan cc’s op levert. Niet veel maar dat hoeft ook niet. T gaat er meer om dat als ik toch bezig ben..
Of moet ik dan ok meteen mijn orginele carb en uitlaat vervangen.Wil niet teveel doen aan opvoeren. (geen geld aan besteden.)
Een top van 45 a 50 is genoeg. Maar beetje trek kracht wel fijn.
Als ik de boring iets groter maak heb ik meer trek kracht.
Maar werkt dat met een normale uit laat en carb. En eventueel grotere sproeier.Verder even de inlaat polijsten. Dat levert zo ie zo iets op.
5 december 2009 om 09:55 #207184Je wil niet teveel geld uitgeven maar wel een nicasil laag in je gietijzeren cilinder laten zetten? Daar ben je al gauw een euro of 150+ voor kwijt.
De cilinder opboren kan tot 43mm, tussenmaten zijn 38,4 , 38,6 , 38,8 , 41 , etc. Je cilinder zal waarschijnlijk 38,2 zijn. Slag is 43mm.
Voor hetzelfde geld heb je een 41mm pw. Verder kan je je inlaat uitvijlen, een kleinere poelie nemen en een citypower kopen.
Inlaat polijsten levert niks op behalve stof in je carter.
Kijk bij de how-to opvoeren voor beginners.
6 december 2009 om 14:05 #207188Die laag kost mij niks en het groter maken ook niks.
6 december 2009 om 14:23 #207189Je zou hem tot 41mm kunnen laten honen en dan een zuiger van een 41 dmp erin. En een nicasil wan erin laten zeten zal je niet veel aan hebben aangezien een zuiger zoeken zeer moeilijk gaat worden.
6 december 2009 om 14:35 #207190Nope dat is allemaal niet zon probleem.
Ik hoon m gewoon op de goede maat voor de zuiger die leverbaar is.
Is mijn werk cilinders honen.6 december 2009 om 14:42 #207191Het enigste nadeel van een vespa cilinder opboren is dat de spoelkanalen zich heel dicht langs de wand bevinden, hierdoor wordt de instroomhoek behoorlijk veranderd wanneer je de cilinder opboort.
Maar als het dan toch gratis is kun je die gok wel wagen, een imitatie zuiger 43mm kost iets van 10-15euro dus failliet zul je er niet aan gaan.
Is het bij het bedrijf waar jij werkt mogelijk om een cilinder te laten honen zonder dat bij jullie de zuiger is aangeschaft? (dus als ik hem al heb liggen) Bij Twins doen ze daar moeilijk over…
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 december 2009 om 14:46 #207183Oke, maar bijvoorbeeld een 43mm of 41mm zuigers voor een nicasil cilinder met std poorten zijn er niet.
Er is wel een 50cc Axwin(een std cilinder maar dan met nicasil wand) geweest, mischien dat hier ergens zuigers voor leverbaar zijn maar ik betwijfel het.6 december 2009 om 15:55 #207192Gewoon alleen honen geen probleem. Waar ik werk.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.