Sinds kort bij JMPB nieuw verkrijgbaar, de CIF 43mm kop.
http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/cilinders-gilera-citta/cif-cilinderkop-43mm-citta.html
Ik was eens benieuwd hiernaar, dus heb hem besteld om te kijken.

Het lijkt erop alsof de bij CIF de Polini 43mm kop als voorbeeld hebben genomen, dus ik zal hem daar dan maar mee vergelijken.
De kop is uit de doos mooi vlak! CIF pakt hier bij mij gelijk punten op in vergelijking met Polini dat nieuw uit de doos kromme koppen levert.

Zoals te zien op deze foto zitten er helemaal bovenin nog sleuven voor de koeling zoals Polini, echter aan de voorkant zijn die dicht dus dat is een beetje kansloos. Je zou ze eventueel door kunnen prikken maar ik heb dit niet gedaan.
Van binnen is hij exact 43,00mm zoals belooft, mooi.
Het bougiegat zit redelijk centraal, maar toch een paar mm meer naar buiten als bij Polini, dus of je echt van een centraal bougiegat kan spreken houdt ik even in het midden.

Decoset is net zoals bij andere cilinderkoppen niet bijgeleverd en moet dus apart besteld worden. Let op dat veel imitatie decosetjes niet echt strak langs het tapeind lopen dus gebruik een grote ring anders druk je het metaal naar buiten bij aandraaien en doet je decoset niets.
De kanalen van de decompressie zijn verder ook in orde.
Ik heb er ondertussen mee gereden, niets mis mee.
Conclusie: Leuk kopje voor als je per se nieuw wilt rijden!