Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

ik zou als ik jou was een zuigerstop kopen, en die krukas moer gewoon kneiterhard aandraaien. (met een nylock moer erop)

Langer maken is veel werk, en een 2de hands krukas kopen is voor de hand liggender…. helaas:(

Maar ik zou het eerst gewoon met zo’n Nylock moer proberen en echt KEI strak aandraaien (niet schroedraad naar de haaien draaien natuurlijk:lol)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

hansieb
      Moderator

Mijn moertje komt er net op , gewoon zon borgend moertje met ene BESTE ring erachter!

ciaoracer
        Topic starter

Maar bestaan er ook plattere moeren? Dus dat het niet zo een dikke is? Zodat hij er dus wel net volledig op geraakt met dat nylon stukje.

joey636
          Bijdrager

je kan hem platter maken maar of hij dan nog zo goed werkt

ciaoracer
            Topic starter

hoe moet je dit precies doen?

Jeroen
              Bijdrager

dan zou je de moer gewoon doormidden moeten zagen, en dan erop draaien, maar dit zal de schroefdraad wel wat verneuken, dus hij kan er dan wel wat moeilijker opgaan.
                je zou ook teflontape om de schroefdraad kunnen draaien en dan een moer erop, dit wil ook wellus helpen. (en ook zo’n kartel ringetje ertussen.)

ciaoracer
                Topic starter

Ik ga nu maar eens opzoek naar een leuk stuurtje voor op de voorvork. Ik denk dat ik mij er mss eentje ga halen bij scootextreme en dan haal ik mij ook even een nieuwe spie. En ook nog een leuk paar handvaten.;)

ciaoracer
                  Topic starter

Ik heb eens even foto’s gemaakt als de koppeling er op zit zonder moertje. Zo kunnen jullie eens zien hoeveel plaats ik nog precies heb. Zou dit nog genoeg zijn om een moertje op te draaien met loctide?

Ik wilde ook nog even vragen of de trekveren van mallosi zo goed steken omdat deze niet de haakjes om en om hebben liggen.

Baz
                    Bijdrager

Ehm ja moet je koppeling er verder opzetten heb je ook al gezien dat het niet rond is maar een halfmaantje>??
                      kijk maar is aan de achterkant van je koppeling en die vorm op je krukas dan word et wel duidelijk 😛

Kay
                      Bijdrager

Dat zijn geen vespa malossi trekveren,deze zijn volgens mij voor een scooter.
                        Kweet niet zeker,khoor het wel..

Baz
                        Bijdrager

Het zijn gewone malossi veren hoor! maar pak je koppelings schoentje is vast en trek die plaat met je schoentjes en veren eruit en bekijk de achterkant je ziet een rondje met een platte kant die moet zo precies over je krukas komen.

ciaoracer
                          Topic starter

Dit is juist hoor hij zit over het halve maandje, want ik draai hem altijd rond dat schaaltje dat hij in eenkeer naar onder klikt dus hij moet normaal gezien goed zitten. De krukas is ook ietsje korter had ik een paar berichten terug al gezegd volgens mij.
                            Dit kun je ook een beetje zien op de 2de foto.
                            Dus ik weet niet of dit nog aan te raden is om nog mee te rijden.

Baz
                            Bijdrager

Hmmm ja ik zie het de koppling zit goed in de schaal, als je een dunnere moer hebt die met locktide vast kan zetten is het het proberen waard. Als ie los sgiet ,nja dan is het lopen naar huis.

hansieb
                              Moderator

Dat ringetje er tussen weglaten + borgmoertje gebruiken dan wil het nog wel.

ciaoracer
                                Topic starter

Wat heeft dat ringetje trouwens voor nut? Zou dit in een nadeel werken als ik dit ringetje weglaat? Anders doe ik het zo jah dat ik het ringetje wegdoe en dan ga ik zien dat ik ergens een borgmoer vandaan haal.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.