Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

inderdaad, als je in het gat slijpt zal het gat het mengsel tegenhouden. ik zou gewoon een dun randje overlaten (heb ik ook bij m’n zeta zo gedaan).

bv. bij een depspoort kan je wel tot het gat slijpen.

ciaoracer
      Topic starter

Ok ik ben er eindelijk uit wat de setup gaat worden:
        70 cc simonini aluminium
        carters spoelpoorten aangepast aan simonini
        inlaat to the max uitgeveild
        Inlaat uitgeboord naar 13.5 mm
        Carb uitgeboort naar 13.5/13.5
        Malossi red luchtfilter
        Belgenkoppeling met zwaardere trekveren
        70 mm of 65 mm poulie
        afgedraaid elektronisch vliegwiel

Nu is de enigste vraag Wat is nu de beste uitlaat om de hoogste snelheid uit deze setup te halen. Optrekken moet hij klein beetje doen gewoon dat hij nog van de plaats komt. Maar wil echt de hoogste snelheid uit deze setup proberen te halen want mijn leo handmade heeft niet de prestaties die ik wil op deze setup.

G-no
        Donateur

als je ff een poortmap van je cilinder kunt maken, kunnen we wel ongeveer zien of je een beetje een hoogtoerige cilinder hebt of niet, dat maakt de uitlaatkeuze al gemakkelijker.

ciaoracer
          Topic starter

;)Dat is mogenlijk jah om een poortmapje te maken. Welke maten moeten er zeker en vast op deze poortmap komen te staan? En moet ik alles meten vanaf de kop van de cilinder of moet ik vanaf ergens anders meten?

Moet ik de bovenkant van eht papiertje van de poortmap gelijk zetten met de onderkant van de deckheight of gewoon gelijk zetten met de bovenkant van de cilinder?

hansieb
            Moderator

ciaoracer :
              Ok ik ben er eindelijk uit wat de setup gaat worden:
              70 cc simonini aluminium
              carters spoelpoorten aangepast aan simonini
              inlaat to the max uitgeveild
              Inlaat uitgeboord naar 13.5 mm
              Carb uitgeboort naar 13.5/13.5
              Malossi red luchtfilter
              Belgenkoppeling met zwaardere trekveren
              70 mm of 65 mm poulie
              afgedraaid elektronisch vliegwiel

Nu is de enigste vraag Wat is nu de beste uitlaat om de hoogste snelheid uit deze setup te halen. Optrekken moet hij klein beetje doen gewoon dat hij nog van de plaats komt. Maar wil echt de hoogste snelheid uit deze setup proberen te halen want mijn leo handmade heeft niet de prestaties die ik wil op deze setup.

Belgenkoppeling deed op een 70dr niks op ciao wel topspeed van ruim 90km/h.

Gewoon poelie 70 met normale koppeling gebruiken , belgen is echt niks op ciao met 70cc vind ik.

ArvidW
              Donateur

Als je je poortmap baseerd op de mijne dan weten we al heel behoorlijk wat van je cilinder 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

ciaoracer
                Topic starter

Ok ik denk dat ik nu nog even om zo laat lekker nog een poortmapje maken 😀 Zal kijken dat ik deze dan morgen even hier op het forum met foto zet en dan hoor ik wel van jullie welke uitlaat het meest geschikt is voor mij.;)

ciaoracer
                  Topic starter

Hier het beloofde poortmapje:
                    Ik vind hem wel niet zo duidelijk dus onder de foto de link naar de grotere foto in mijn album.;)

Dus mijn vraag is welke uitlaat zou nu het beste presteren op deze cilinder. Ik wil vrij hard gaan.

Poortmapje 70 cc simonini aluminium

Link naar mijn album(de poortmap staat helemaal onderaan):KLIK

ArvidW
                    Donateur

Mooi poortmapje, mooi cilindertje:)

Wat valt op:
                      – Erg grote brede, maar vooral vierkante uitlaatpoort, doet mij aan een Zeta 8t denken. Vierkante poorten hebben een wat piekerige powerband, dus een hoog topvermogen maar geen brede powerband (minder geschikt voor koppeling, goed voor vario)
                      – Spoelpoorten zitten best hoog, beetje zelfde hoogte als DEPS43 en 47mm, dus ook een vrij lange spoeltiming (bij deck van 1.5mm = 128gr.)
                      – Uitlaatpoort zit niet al te hoog, ook niet echt laag. (bij deck van 1.5 = 167.5gr.)
                      – Uitlaatpoort in cilinder is echt super veel groter dan binnendiameter flens, op zich jammer van de flens maar die gaat als venturi werken dus zult toch nog wel wat profijt hebben van je grote poort in cilinder 🙂

Ik zou er zeker nu nog niets mee doen, gewoon lekker std zo laten, als je eropuit gekeken bent kan uitlaatpoorttiming wel naar 175-180gr, maar is nu zeker niet nodig !

Redenlijk hoogtoerige cilinder, minder dan DR70evo, niet een volbloed 80cc pijp pakken, maar gewoon een goeie hoogtoerige 70cc, of een wat milde 80cc pijp nemen !;)

Home made engine dyno

ciaoracer
                      Topic starter

:DOk klinkt zeer zeker goed allemaal. Is mijn allereerste poortmapje:D En hopelijk goed gelukt.

Welke uitlaat zou je mij dan aanraden? Ik was zelf aan het denken aan een simonini racing.
                        De aandrijving wil ik toch koppeling met een poulie van 65 mm gaan nemen. Ik hoop dat dit redelijk rijd, of ko;t dit totaal niet meer van de plaats?

Nog even een andere vraag de inlaat kan die tot de max geveild worden? En in een vierkante vorm? Of zou ik hem toch maar beter niet te groot gaan uitveilen. In combi. met een 13.5 mm inlaatje. en een 13/13 carbje.

Alvast bedankt.

TimoO_
                        Donateur

mwah met 70cc zal die altijd wel van z’n plaats komen, maar hard optrekken zal er niet in zitten.

inlaatje kan zeker tot de max geveild worden. vierkante vorm is goed.

succes

ArvidW
                          Donateur

Liever deze:

Dan deze:

Simo Racing lijkt mij wel goeie keuze, proma CC uiteraard ook wel:)

Home made engine dyno

ciaoracer
                            Topic starter

:DHaha ok.

Dan heb ik nog 1 vraag over de uitlaat.=)

Welke gaat het beste presteren proma cc of simonini racing?:D

Racing vind ik dan weer leuk bij de cilinder passen is hetzelfde merk. Maarjah ik ga toch meer voor de goede prestaties.

sjaak trekhaak

mijne ree met een simonini racing en 65 poelie best bagger ,maakt niet genoeg toere ,nu heb ik een poelie 80 erop ,gaat die harder als met de 65 en maakt meer toere.

ciaoracer
                                Topic starter

Ik denk dat als ik op jmpn ga bestellen dat ik gewoon een 65 mm poulie koop en dan ook gelijk een 70 mm pouliekoop. De snaar die je kan kopen op jmpb is toch voor beide poulies gelijk. Dat is het probleem allemaal niet. Ik vraag me gewoon af welke van de 2 het beste zou gaan rijden qua uitlaat.

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.