- Dit onderwerp bevat 633 reacties, 66 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2007 om 10:38 #272542
Klinkt goed.
Dus je komt naar groningen? Petje af als je dat doet, hoe meer zielen hoe meer vreugd.Het uiterlijk steek je behoorlijk wat bloed zweet en tranen in, ik denk dat dat wel iets moois oplevert.
24 juni 2007 om 10:42 #272543Hehe nene ik kom niet naar groningen:)
Ik bedoel de meeting in Limburg in aaugustus. Zou graagg willen naar groningen komen, maar vinden mijn ouders jammer genoeg wat te ver om te rijden.:'(
Achja ik ga zo eens verder met het inrijden van het blokje. Hopen dat alles goed gaat en lekker loopt.
24 juni 2007 om 11:27 #272544hej dus m’n bougietjes doen het :D. als je binnenkort nog een keertje langskomt moetje wel de brommer meenemen want ik ben wel benieuwt!
24 juni 2007 om 17:36 #272558Ok het leuke begint al.
Ik helemaal blij dat blokje loopt enzo. Ik naar het veld gereden lekker inrijden 20 per uur aan het rijden en wat varieren met het gas. Had ik er ongeveer een kilometer of 6 opzitten rem ik langzaam af voor terug te draaien. Hoor ik al een bwoap geluid ik denk wat is dat nu weer. OP een gegeven moment sta ik stil valt die ook direct uit. Probeerde ik hem opnieuw aan te lopen lukt het mij niet meer. Bougietje bekeken en getest ik denk zelf dat die niet vonkt want zag niks in het daglicht. Zou ik dan iets moeten zien of niet? Nieuw bougietje geprobeerd nog helemaal niks.:( Weet nu dus totaal niet wat er aan de hand kan zijn. Heb ook al een andere bobine geprobeerd nog niks.
Heb trouwens ook nog wat anders raar. Heb nu dus de simonini er onder uit gehaald en de 70 cc dr evo onder gelegd had hem lopend weg gelegd. Had mss 2 weekjes niet meer gelopen. Had hem er nu dus even onder gelegd in plaats van de simonini Wil ik deze cilinder aan lopen gaat het ook niet.:( Op het zelfde frame. Heb gekeken naar de vonk zag niks maar voelde we een dikke schok door mijn arm dus vonken doet die wel. Heb carb. en alles er juist hetzelfde terug opgezet als voordat ik het er onder uit heb gedaan.
Weet nu dus helemaal niet wat de oorzaak kan zijn.:|
Als iemand mij kan helpen dankjewel
24 juni 2007 om 17:44 #272561
RebelZie je hem nu wel ofniet vonken?
Zien he niet voelenen waarom ga je hem met 20km/h inrijden?????
24 juni 2007 om 17:55 #272564
.-{2F4OV}-.Waarschijnlijk ligt t niet aan je cilinder;)
Heb je elektronische onsteking? Zoja.. haal dan je vliegwiel er is af en kijk es naar de spiebaan?
En bougie moet je ZIEN vonke! Het kan goed dat je wel schok krijgt, maar geen vonk en dus de ontsteking niet goed;) Dat komt omdat je vliegwiel er miss niet goed op zit. Had ik precies t zelfde. Mn vliegwiel kon ik weggooien…
24 juni 2007 om 17:56 #272565Dat is een schatting die ik maak he 20 km/h. Ik rijd natuurlijk met verschillende snelheden. Maar trekt natuurlijk niet hard door en ga ook niet hard rijden enzo. Ik rijd hem rustig in. Is dit dan fout wat ik doe.
En ik zie de vonk niet.
Het is geen elektronische ontsteking, maar contactpunten.
Maar ik vind het zo raar dat ik beide cilinder NIET aan krijg op hetzelfde frame. Ze krijgen alle 2 benzine.
24 juni 2007 om 18:00 #27256720km/h is wel heel weinig
Gewoon beetje half gas karre , als de sproeier maar goed is is inrijde nie zon probleem.
Heb mijn ding ook al na 20km op zijn staart getrapt.
Advies blok eronder weg en loop alles ff na…
24 juni 2007 om 18:21 #272569Het spijtige aan dit blok is dat het een belgisch blok is met de condensator aan de buitenkant. Weet hier dan ook niet direct de juiste onderdelen nieuw voor te krijgen.
Ik heb af en toe ook wel eens lekekr doorgetrokken hoor zodat ik een 45 reed of harder, Maar natuurlijk niet mega lang.Wat zijn de specifieke dingetjes die ik moet nalopen na zo een probleem?
25 juni 2007 om 13:32 #272585Ok nu even een vraagje. Ik denk dat mijn blok is uitgevallen door een kortsluiting. Ik heb net het vliegwiel eens van het blokje af gehaald om te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Nu heb ik gezien dat ik 1draadje van een spoel wat te hoog heb gelaten en niet mooi heb afgedekt zodat het vliegwiel er niet tegen aan zou lopen. Nu is het probleem dus mijn vliegwiel heeft continu tegen dat draadje aan gelopen en is een klein stukje van het rubber weg gesleten en ligt nu een klein stukje koper bloot dit heeft tegen mijn vliegwiel aan gelopen dit klein stukje koper. Nu is mijn vraag kan dit een kortsluiting veroorzaken zodat mijn brommer niet aan zou gaan?
Alvast bedankt.
25 juni 2007 om 14:38 #272588denk dat dat kan want nou maakt hij massa op je vliegwiel en dan gaat de stroom naar vliegwiel in plaats van naar je bougie
25 juni 2007 om 15:10 #272589Ik heb de draadjes eens van het vliewiel weg gedaan en het blokje terug onder de brommer gelegd en proberen aan te lopen, maar wil mij jammer genoeg nog altijd niet aan gaan.:(
Nieuwe onderdelen van een belgisch blokje waar zou ik die kunnen vinden?
25 juni 2007 om 15:15 #272590
Rebelin België 😛
Staan de cp nog goed?
Leg ze anders gewoon op een ander blokje
ik neem aan dat je meer dan 1 blokje hebtEn met 20 inrijden is ook niet zo gezond
Rond de 30 en dan varierend lijkt me iets beter
anders krijg je een ram tamme cilinder ik kan het weten.en een keer op top rijten na een tijdje mag ook wel.
25 juni 2007 om 15:20 #272591is het niet mogelijk een NL ondersteking erin te leggen?
25 juni 2007 om 15:26 #272592Rebel :
in België 😛Staan de cp nog goed?
Leg ze anders gewoon op een ander blokje
ik neem aan dat je meer dan 1 blokje hebtEn met 20 inrijden is ook niet zo gezond
Rond de 30 en dan varierend lijkt me iets beter
anders krijg je een ram tamme cilinder ik kan het weten.en een keer op top rijten na een tijdje mag ook wel.
Nou dat is het probleem er is hier dus geen enkele winkel die ciao onderdelen verkoopt.
2 de hands blokjes ben ik naar aan het kijken vind ik ook niet.En meerdere blokjes jah ik heb hier ene blokje liggen waar mijn 70 cc dr evo op ligt maar dat is weer een nederlands blok met dus andere spoelen en dergelijke.:(
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.