Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Topic starter

Hmm hoe ziet zo een draad vijltje er ongeveer uit? Heb laatst zo een sleutelvijlset gekocht. Zou het kunnen dat die hierbij zit?

erwinko
      Bijdrager

nope, zit er niet in..

FonS
        Bijdrager

sorry voor de late reactie, maar die ontsteking lijkt goed te zitten zo :thumb

ik heb hem alleen in het begin ff gebruikt (paar maanden) en toen dus altijd zonder licht gereden, omdat dat ding 15 volt gaf bij een beetje gasgeven (dus nog hoger voltage op hoge toeren)…. :con vaag :p

ciaoracer
          Topic starter

Nou wat zijn de vorderingen op het moment.:)

Niet veel eigenlijk. Ben bezig met frame te plamuren en de velgen te schuren. einde deze week word eerste velg gespoten in metallic zwart.

Hier foto’s van frame op het moment nu.

sombrero
            Bijdrager

Dat met die moer van de koppeling had ik ook op een andere ciao.. toen had ik ff zo een klein slijptolletje op de dremel gezet en het kappot gedraaide stuk eraf geslepen. toen het ringetje achter de moer weg gelaten en een andere moer gekocht met ribbeltjes aan een zijde.. dit werkt ook perfect..

ciaoracer
              Topic starter

Ik was net eens even aan het kijken op een honda camino forum voor wat ideetjes en toen kwam ik uit op een voetrem.

Dus nu is het dit. Mijn volgende plan die gaat komen op mijn ciaoracer is dat ik er een voetrem op ga plaatsen. Ik moet wel nog een beetje uitvogelen hoe ik het precies ga maken. Heb wel al een beetje een idee in mijn hoofd om het te maken. dus dat gaat zeker en vast wel lukken.

ciao;)

sombrero
                Bijdrager

Klinkt erg leuk…… moet je zeker doen.

TJOEP
                  Donateur

is kei simpel. Plaatje buigen, aan 1 kant een gaatje erin boren, en op een buisje lassen. Buisje over een stuk draadstang schuiven dat je ipv je stepjes in dat gat steekt. Vervolgens een stuk m6 draadstang aan het uiteinde ombuigen. Omgebogen eind aan je remhaakje hangen en ander uiteinde door het gaatje vh pedaal. Moertje erop en klaar.

Voor een gelikte look moet je wat sjieker materiaal gebruiken ipv draadstang ed

ciaoracer
                    Topic starter

Jaja dat ben ik ook van plan iets moois te maken. Daarom ben ik ook een beetje aan het nadenken hoe ik dat mooi kan krijgen. Want ik wil met mijn rechtervoet gaan remmen. Maar de buis moet dus rechts komen.

tvmierlo
                      Donateur

in plaats van een buis kun je ook een kabel gebruiken(als verbinding), is denk ik wat makkelijker, dan een stuk buis/stang te gaan buigen enz.

Rebel

Is opzicht niet zo heel moeilijk te maken he.

Gezien je normaal een rem hendel hebt gebruik je nu een soort van hendel die je met je voet bedient.

Nog gelukt met blokje trouwens>?

ciaoracer
                          Topic starter

Het blokje zit momenteel in elkaar. Heb hem tot nu toe nog maar 1 keer gestart gekregen tot dat ik mijn bougie kapot heb gekregen.:'(

Dus ik ga dit weekend een nieuwe bougie zien te vinden. en dan kan ik eens verder gaan testen.

Over de voetrem gaan jullie nog meer horen.;)

N!CKs

jah, je kunt een kijkje gaan nemen op de schroothoop. daar zal hendig nog wel een voetrem ligge.
                              je frame ziet er al goed uit, mooi afgewerkt :thumb

ciaoracer
                              Topic starter

Maarjah zo een voetrem is denk ik ook wel zelf gemakkelijk te maken.
                                Lijkt me toch niet zo moeilijk.:)
                                En jah een kickstart is voor de toekomst mss ook wel iets leuk om aan te gaan schaffen.

ciaoracer
                                Topic starter

Ok het is dan eindelijk zo ver.=)

Laatst dus fijn mijn bougie kapot gekregen. Was ik vandaag bij timo even paar spulletjes gaan ophalen heb ik ook maar gelijk2 bougies mee genomen. Ik heel blij ermee thuis in de simonini gerdraaid wil ik hem aanlopen start die mij binnen de 2 meter. Ik helemaal blij had dit dus totaal niet verwacht dat die ging aan gaan.:D

Het geluidje is echt mooi wat er uit komt. Rijd nu nog maar een 10 per uur met wat verschillende gaswisseling. Trekt wel lekker vind ik als je aan de gas draait. Merk je echt dat die lekker reageerd. Sproeier is wel wat te groot paar maatjes maar denk ik. Maar is niet zo erg met inrijden word die wat meer gesmeerd. Morgen ga ik er weer eens verder op rijden en ga ik hem eens goed inrijden. Heb jet blokje nu onder de crosser van mijn broertje liggen want ben aan die van mij met het project bezig en plamuren en die dingetjes. Ik hoop dat ik het blok snel krijg ingereden dan ga ik zeker met dit blokje op de meeting zijn in augustus en hoop dan ook dat mijn frame gaat af zijn.

Morgen horen jullie nog van me.;)

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.