Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Topic starter

Ah ok dan denk ik dat ik de combinatie van poliniciao ga pakken. Lijkt mij wel een goede combinatie toch.
      Ga ik eens zien wanneer ik eens een paar motip spuitbusjes ga halen.

Ik heb trouwens daarjuist het playboy teken in de rechterzijkap gefreesd en daar komt roze gaas achter 😉

ciaoracer
      Topic starter

Jaja als het goed is heb ik de dinsdag of de woensdag mijn nieuwe setup binnen van JL van het forum.
        Als ik deze heb zal ik eens wat leuke foto’s maken en dan hoop ik ook dat ik rij als eens speer. Snel dus 😉

ciaoracer
        Topic starter

Jaja ik heb me ook maar eens een tomos a35 voorvork aangeschaft.
          Die ga ik dus gelijk met mijn cilinder er op monteren.
          Dit gaat ook wel weer leuk uitzien met zo een ander voorspatbordje.

ciaoracer
          Topic starter

Ok ik heb dus mijn 70 cc’tje toch maar eens er op gezet en het rijd hartstikke hard als je alleen maar maximum 50 gewend zijt;)

ciaoracer
            Topic starter

Alleen moet ik toch eens gaan zien hoe ik dat ding toch beter aan het optrekken krijg vanaf stilstand.
              Als er iemand groene trekveertjes voor mij heeft liggen. Ik ben geinteresseerd en een proma cc kan mss ook wel leuk zijn dan gaat die toch net ietsje harder lopen als met mijn leo krul.

joey636
              Bijdrager

je kan ook de edit knop gebruiken ff tussendoor

ciaoracer
                Topic starter

Ik heb vandaag weer wat aan de hand gehad hoor ofjah een uurtje terug toch.
                  Ik was aan het rijden opeens een fel geschuur ik denk rij nog een beetje door opeens een keiharde knal:no
                  Toen voelde ik stukken langs mijn been door vliegen en de brommer viel uit en hij viel vanzelf uit.
                  Ik denk het is toch niet waar he. Vriend van mij reed paar meter achter mij met de fiets en zei dat er vannalles langs mij door was gevlogen.
                  Ik kijk naar de linkerkant.=) Was het kapje wat de segmenten vast houd er af gegaan en waren de segmenten gewoonweg door mijn kap uitgevlogen juist langs mijn broek door.
                  Nu is dus mij hele kap aan de linkerkant kapot mij schaal waar de segmenten opzitten die pinnetjes krom, mij borgmoer kwijt van de schaal, Startveren helemaal krom.:boos
                  Koppelingssegmenten waren voor weg te gooien. Trekveren die vond ik niet meer. Dusjah nu kan ik een heel nieuwe koppeling er op zetten en een nieuwe kap zien te vinden.

Ik zal zo dadelijk even wat foto’s er op zetten.

Wat een kl*te. Nu heb ik mijn nieuwe cilinder pas 3 dagen er onder liggen en heb ik al weer wat aan de hand hoor.

Dus als er iemand een vespa ciao px kap te veel heeft. Ik heb wel interesse.

Nu maar hopen dat er niks meer kapot is en dat het alleen maar mijn koppeling is dan heb ik nog geluk. Maar als mijn krukas krom zou zijn heb ik meer aan de hand.:'(

PoliniCiao
                  Bijdrager

Heb je geluk dat het geen vario was. Gewone aandrijving is genoeg 2de hands van te vinden 😉

Waar kwam dat door? Niet goed vastgedraaid?

ciaoracer
                    Topic starter

Wat zou het probleem dan zijn geweest als het vario was?

Ik weet het niet eigenlijk. JL van het forum had mij alles getuned maar volgens mij is er een deeltje van de schroefdraad weg afgebroken ofzo zodat het borgend deel van de moer er niet opzat zodat de moer vanzelf is losgedraaid. Ik weet niet of dit kan anders kan ik hier ook nog even een foto van maken dat jullie eens kunnen zien.

Jacky
                      Bijdrager

:!Foto’s maken de perso wat interessanter! veeeel foto’s:P

ArvidW
                        Donateur

Hmm, zit je niet mee:(

Voor je volgende koppeling, doe EN locktight op je schoefdraad, En een nylock moer, En zo’n ribbel knelring tussen dat plaatje en je moer. Weet je bijna zeker dat hij er niet af kan flikkeren:P

Blij met je DR70’je? Is hij nieuw? dan wel heel goed inrijden, en Altijd warm blijven rijden (ik houd 1-1.5km aan) Als je zelf mengt zou ik 1 op 45 aanhouden. Cilinder is een goede cilinder zolang je maar lief voor hem bent:P

Ow, en monteer eens een fietskm teller, ben benieuwd hoe hard jij met de DR70evo rijdt:)[left][/left]

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

ciaoracer
                          Topic starter

Foto’s van wat bedoel je dan?

Nee de cilinder is niet nieuw was al ingereden dus ik kan al wat meer gassen. Ik heb wel gelukkig nog een koppeling liggen. Maar die vriend van mij heeft een quad met digi teller dus ga eens langs hem rijden een zien wat die gaat aangeven.

Maar het zit mij echt niet mee vandaag nee. Had ook nog slechte toetsen terug gekregen.

edit: Hoe moet dat plaatje precies omzitten dat ribbel dingetje?

ciaoracer
                            Topic starter

Ik heb er even fotootjes bij gezet zodat jullie het eens kunnen zien. Ze staan bij mijn eerste post.

ciaoracer
                              Topic starter

Nu ben ik er dus potverdikke echtergekomen hoe die moer nu toch in godsnaam is los kunnen komen.

Ik heb daarjuist mijn originele krukas eens opgemeten en die van mijn 70 cc dr evo, nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat die van mijn 70 cc een halve cm korter is:? Volgens mij dus afgebroken dit is niet bij mij gebeurt, maar heb het zo gekregen en heb het dus ook zo onder mijn brommer gestoken gehad.

Nu ben ik dus nog verder van huis:boos

hoe zou ik dit nu kunnen gaan verhelpen? Kan hier bv een stuk terug aangemaakt worden?

ciaoracer
                                Topic starter

heeft er mss iemand een idee of dit zou lukken?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.