Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Topic starter

Vorderingen van vandaag.

Ben vandaag weer Bij Timo thuis geweest en G-no en Johnny waren ook daar. We hebben effe mijn cartertje bekeken maar vonden dat de spoelpoorten nog wat diep mochten en verder naar achter mochten doorgetrokken worden. Heb dat vandaag effe gedaan dan thuis, moet het alleen nog even goed flowen en dan kan het in elkaar zetten eindelijk gebeuren, want heb eindelijk sinds vandaag mijn revisiespullen.

Heb trouwens van vandaag ook scooterveren in mijn aparte vario zitten. Heb ik via Johny gekregen. weet alleen niet van welke scooter het is. Maar de brommer trekt nu net nog een beetje harder op. En dat rijd echt zo lekker. Dus dat is ook weer goed.

Morgen verder werken aan de cartertjes en dan kan het in elkaar zetten eindelijk beginnen.

TimoO_
      Donateur

die trekveren komen trouwens van een Benelli.

Johnsel
        Sleutelbeheerder

jep een 491 om precies te zijn.. minarelli horizontaal lc blokje als je dat ook nog wilde weten.. 🙂

ciaoracer
          Topic starter

Zo het blokje zit in elkaar. Hij draait me op sommige momenten wel best stroef door, maar dat zal denk ik als die gelopen heeft wel allemaal mooi ingelopen zijn.

Nu heb ik alleen nog 1 probleem. Ik heb de ontsteking er in gestoken, maar ik denk dat hij totaal niet werkt. Het is een belgisch blok met 1 of ander wazig dingetje aan de buitekant, waar 1 kabel naar de bobine van loopt en 1 kabel in het carter. Die kabel heb ik aangesloten op de cp’s.

Maar ik zal kijken of ik hem vandaag nog onder mijn brommer krijg. Ik denk zelf dat de ontsteking dus niet goed gemonteerd is. Zou het helpen als ik er even een foto van neem?

Kelvin
            Bijdrager

Draai gewoon eens langs je vliegwiel,en de bougie op de cilinder houden,
              En dan kijken of hij vonkt.

ciaoracer
              Topic starter

Kelvin :
                Draai gewoon eens langs je vliegwiel,en de bougie op de cilinder houden,
                En dan kijken of hij vonkt.

Hey,

heb ik net gedaan. Of al de hele tijd, maar heb nog geen 1 keer een vonk er uit gekregen. Dus als iemand mij kan helpen met een zelfde blok als mij ben ik heel blij. Want heb vannales geprobeerd en krijg er echt niks uit.

ciaoracer
                Topic starter

Ok nu vraag ik mij even iets. Vonkt de bougie ook als je je cilinder en bobine en alles gewoon op de grond legt en met het vliegwiel draait?

Of moet het blok onder de brommer liggen en de bobine op het frame aansluiten voor een vonk te krijgen? Want ik denk dat mijn probleem hier zit. Een gans domme fout denk ik zelf.

Wat ik heb gedaan is het eerste.:lol

FonS
                  Bijdrager

blok hoeft niet in de brommer te zitten,

maak ff foto van hoe je de ontsteking hebt zitten, ik heb ook ergens zo’n blok, wat ik een tijd geleden gebruikt heb…. kan je wel zeggen of het goed zit of niet :thumb

G-no
                    Donateur

je bobine moet wel aarde maken met het blok, anders heb je geen vonk.

edit@johnsel: DD LC om maar ff een mier te neuken:P

erwinko
                      Bijdrager

je moet wel een beetje hard draaien he 😉

ciaoracer
                        Topic starter

Ik zal morgen wel even een foto voor jullie maken. En fons als je mij dan even kunt helpen bedankt. Ik zal je dan ook effe pm sturen dat de foto’s hier staan.;)

ciaoracer
                          Topic starter

Ok foto’s zijn gemaakt en zal zo dit bericht even updaten. Dan zeggen jullie maar hoe de ontsteking moet of dat die toch goed gemonteerd zit. Foto’s zo dadelijk hier in dit bericht zichtbaar.

Ok hier zijn ze. Zijn er wel best veel maarjah zie je wel alles wat je moet zien denk ik:

Rebel

/ah zon maf cp blokje met condensator buiten

als je hem zo wilt starten sluit je gewoon alles aan zet je je blokje even vast zet je boormachine op de kruk en moet hij wel gaan vonken

ciaoracer
                              Topic starter

Hey,

Ik denk dat ik met een probleem zit. Ik wilde juist de koppeling gaan vast draaien op mijn nieuw blok. en ik vond al dat de moer er niet goed op wilde en bij beter er naar te kijken zag ik dat het bein van de schroefdraad van de krukas gewoon zo goed als begaaid was. Dus ik krijg er geen moer op gedraait. De schroefdaar is alleen is het begin niet goed erna zit de schroefdraad er gewoon weer mooi uit. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit probleem verhelpen?

erwinko
                                Bijdrager

snijmoer erop draaien of ff een draadvijltje erlangs

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.