- Dit onderwerp bevat 633 reacties, 66 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 april 2007 om 22:38 #271711
Zo ik ben eindelijk eens klaar met mijn spoelpoorten te maken. Heb er ongeveer 3 daagjes over gedaan om dit mooi klaar te krijgen. Maar vind zelf het resultaat best goed gelukt voor de eerste keer. Hier zijn er foto’s van. Mijn pa vond het zo leuk om ook 2 foto’s te maken toen ik er aan bezig was.:)
Maarja foto’s maken meer duidelijk dan woorden.

Hier mijn groot carter. Heb het vanvoor best ruw naar onder laten gaan en heb het toch geriskeerd om hem wat breder te maken vanvoor en ben nergens door heen gegaan.:D

Hier mijn spoelpoort naar de boosterpoort toe. Gaat best goed over in de cilinder al zeg ik het zelf.:D

Een zicht in het grote carter naar de cilinder toe.

Een zicht in het kleine carter naar de cilinder toe.

Even een beeld hoeveel er ongeveer veranderd is van een origineel carter naar dit wat ik gemaakt heb.

Commentaar hoor ik graag.
Morgen ga ik mij eens even amuseren om mijn eerste post eens mooi in een volgorde van vorderingen aan te passen. Want het is best onoverzichtelijk nu. Want er staan heel veel foto’s verspreid nu over dit hele topic.
10 april 2007 om 22:46 #271712ziet er super uit
ik kan het zelf niet beter hebben gedaan;)10 april 2007 om 22:53 #271713Goed werk duurt altijd wat langer , ziet er netjes uit 8)
11 april 2007 om 12:01 #271714Zo eerste post ook maar even aangepast. Best redelijk wat foto’s staan er nu daar in, maar is wel stukken overzichtelijker.:D
Wat vinden andere mensen trouwens nog van mijn veilwerk?
Hoe moeten trouwens de zuigerveren geplaatst worden op je zuiger als je alles in elkaar zet?
11 april 2007 om 12:12 #271715ziet er goed uit, zeker voor de eerste keer

heb je de dikte van het carter trouwens nog gemeten?zuigerveren, moet je heel voorzichtig en geconcentreerd over de zuiger laten zakke, door ze voorzichtig open te trekken. het gaat maar net, maar pas goed op dat ze niet breken!
11 april 2007 om 12:16 #271716Heb ze er net op gezet. Maar hoe moeten de zuigerveren dan zitten als je je zuiger in je cilinder gaat doen. Want die opening mag volgens mij toch niet zomaar ergens zitten andere komt hij mss tegen de boosterpoorten op ofzo.
Tot het meten van de carters ben ik spijtig genoeg nog niet tot gekomen. Ga ik vandaag even proberen.
11 april 2007 om 12:25 #271717in de groeven van de zuiger zitten van zo’n bultjes, daar komen de eindes van de zuigerveren te zitten 😉
die zie je zo zitten.
11 april 2007 om 14:53 #271718langharig tuig:P
haha, cartertjes zien dr goed uit..niks op aan te merken dacht ik zo:)
11 april 2007 om 16:23 #271719Haha heb je iets tegen mensen met langer haar?:)
Nu moet ik alleen nog zo een revisiesetje kopen voor de heleboel. Nu hoop ik ook dat ik wel een 12 pen krukas heb.:(
En nog ergens een goedkoop 13/13 carburateurtje te vinden. Als er iemand eentje heeft liggen.:D11 april 2007 om 17:39 #271720Maak je geen zorgen, je bent niet de enige met langer haar.
Ziet er prima uit. Loopt het ook een beetje goed over naar de cilinder?
11 april 2007 om 18:21 #271721Het loopt naar mijn mening bijna perfect over in de cilinder, want heb bijna 100 keer de cilinder er op gehad en weer er af gehad om te kijken of ik nog wat verder moest tot dat het zo goed als bijna perfect is.:D Dus ik denk dat dit zo goed als perfect is. Nu ook maar hopen dat het allemaal goed wilt gaan lopen.
11 april 2007 om 18:25 #271722ja mick ik moet zegge da ge dat heel schoon gedaan hebt 😉
doe zo verder

13 april 2007 om 13:48 #271731:DDankje .
ben nu bezig aan de brommer van mijn zus. Ze mag toch nog niet op de weg omdat ze pas 15 is.:D
Nou het is een ciao mix en die brommer ging maar een dikke 25 met die flut originele uitlaat wat er onder lag.Had ik eens een sito+ er onder gelegt en toen ging die 35. Maar was mij nog te traag. Had nog een bromklok liggen dus die maar even er onder gelegd en reed die een nette 50 met sito+.
Ik heb hier ook een leovinci krul liggen. Als ik die er onder leg denken jullie dat ik dan harder zal rijden als met die sito+? Of zijn er merkbare verschillen tijdens het rijden?
Met die sito+ vind ik dat de brommer veel rustiger en aangenamer rijd met een bromklok dan met een snorklok. Alleen het optrekken is dan wel weer stukken minder.
13 april 2007 om 13:55 #271732Ziet er mooi uit
Die carters zijn ook mooi gedaan
13 april 2007 om 14:03 #271735Leo heeft nog een boost door de expansie, dus zal vanaf 20km/u harder trekken en harder lopen dan de sito.
Er moet wel een grotere sproeier in met de leo. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.