Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Bijdrager

ciaoracer :
      Met die poorten. Volgens mij heeft pier de afgewerkt met de dremel. Heeft dit negatieve effecten denken jullie met rijden?

En hoe kan ik dat probleem met die roestige krukas oplossen? In cola leggen?

Die naaldlager van JMPB past die? Want daar staat dat die naaldlager voor een Malossi HPC krukas is en die van mij is gewoon een originele.:?

Heey ik zie dat je uhm al uitgepakt hebt:)
      en over die poorten, deze heb ik niet afgewerkt met de dremel.
      Dit is gewoon hoe ik hem gekocht hebt en verder niets! en volgens mij kan t ook niet zown kwaat gewoon goed inrijden en dan komt dat allemaal goed. overigens is dit dus de zelfde als barry heeft en hij is er zeer over te spreken. Dus dat komt helemaal goed met jouw blokje:thumb

barry
      Donateur

Machtige cilinder,had ik al gezegt hé:).
        Monteer een 13/13 carburator,met een 66 sproeier.Ik had de originele filter aan de achterkant vol gaten van 8 geboord.
        Ik hoop dat er snel mee de baan opkan.
        Inrijden hoeft maar een 150km.En ik heb hem zelfs niet ingereden.
        Ook had ik er de waterkoelingsset van Eurocilindro erop.

ciaoracer
        Topic starter

Ik heb eens vergeleken bij de inhammen die in de voetpakking zitten en de spoelers in de cilinder zelf, maar het lijkt dan of de inhammen in de voetpakking niet breed genoeg zijn. 😕
          Welke spoelpoorten moet ik dan maken in mijn carters die van de breedte van de voetpakking of die van de breedte van die in de cilinder zelf?
          Als jullie mij niet snappen kan ik het nog wel wat anders uitleggen.

FonS
          Bijdrager

die van de cilinder natuurlijk, de pakking kun je dan nog een beetje bijsnijden hier en daar 😉

ciaoracer
            Topic starter

Ok dankje. Ik ga nu zodadelijk eens plamuren. Die buis mooi afwerken bij de lasnaden en ook de driehoeken mooi afwerken.
              Ook de tankinhammen bij de brom van mij en het nieuwe project brommertje dicht maken.
              En dan de spoelpoorten eens af tekenen. Voor alleer alles gaat rijden kan toch nog dik een maand duren of zelfs nog langer. Ga binnekort werken dus dan kan het wel weer wat sneller gaan.:lol

ciaoracer
              Topic starter

Spoelpoorten afgetekend en daarna ze eens maken in mijn carter.
                Ik zal wel eerst voor de zekerheid even een paar foto’s maken van hoe ze zijn afgetekend en om te laten zien of ze wel goed zijn gedaan? Wat moeten jullie precies zien om te kunnen zien of het goed afgetekend is?

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

ja neem er maar eventjers een foto van, die voetpakking die erbij zit klopt voor geen kont..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

ciaoracer
                  Topic starter

Ok hier zijn de foto’s. Ik hoop dat jullie er genoeg aan hebben. Als jullie nog wat op de foto moeten hebben melden jullie het maar.
                    Dat hele kleine gedeelte wat ik afgetekend heb bij het grote carter. Dus dat kleine spoelpoortje. Zou dit mogelijk zijn om dit wel weg te halen of is hierbij al een kans om er doorheen te gaan?

ArvidW
                    Donateur

Ja, zo maken 🙂

Eventjes over het grote carter:

Zoals je ziet kun je in de eerste 4mm vijlen, de rest moet je vanaf blijven !, dit gat is gekomen omdat ik +/- 1.5mm weggevijld had dus oppassen geblazen !

Je moet je carter eens omdraaien en kijken hoe het aluminium aan die kant zit, waarschijnlijk kom je erachter dat waar jij alu weg wil gaan fresen het nog dunner is dan waar ik erdoorheen ben gegaan.

Dit cartertje heb je waarschijnlijk al in mijn perso gezien, dit is voor de 42 alu van Thijs. Kijk vooral goed naar de bovenste spoelpoort, je ziet dat daar heel oppervlakkig aan gevijld is, en ik ben dus echt niet ver voorbij die 4mm gegaan.

Flowtechnisch stelt die spoelpoort natuurlijk geen zak voor, maar als je erdoorheen gaat heb je er ook niets meer aan 😛

Ik heb dat 42 alu carter geheel gedaan met de handvijl, gewoon een rattenstaart (ronde vijl dus) en een vierkante vijl. Afwerken met de dremel en wat schuurpapier, maar vooral gewoon met de hand gewerkt.

Succes ermee, je moet wel goed opletten of de poort wel ver genoeg naar achter doorgetrokken wordt, voor mijn DR70evo heb ik de poorten verder door moeten trekken dan jij ze afgetekend hebt omdat het cilinderhemd zo lang is. Voor 42 alu hoeven de poorten niet zo ver omdat het hemd kort is:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

ciaoracer
                      Topic starter

Ow ok.:thumb Zeer interessante info allemaal.
                        Ik ga er vandaag toch eens aan beginnen, want het moet toch gebeuren.
                        Als ik ook weer gemoeg geld zou hebben schaf ik mij mss ook maar gewoon een speedengine er bij aan. Kan ik eens testen wat het beste rijd. Mijn eigen geveild carter of de speedengine.

ciaoracer
                        Topic starter

Ik ben nu dus bezig met die spoelpoorten te maken in het kleine carter. Ben die ene bezig naar de boosterpoort toe. Dit is het spoelpoort dat volledig nieuw word gemaakt en volledig er in past. Dus niet de spoelpoort die half in het kleine carter is en half in het grote.
                          Maar ik heb nu een vraag. Tot hoe diep kan ik gaan in dat kleine carter? Want ik heb hem nu dus gemaakt, maar is nog lang niet af. En doe dan de cilinder er op om te kijken, maar hij is dan onder de cilinderhemd een heel klein beetje dieper. Hoe diep moet dit precies zijn dat hij onder het cilinderhemd uit komt? En tot hoeveel verder moet hij doorlopen als het cilinderhemd?
                          Ik zou eventueel ook foto’s er van kunnen maken om te zien hoe het nu precies zit en dan kunnen jullie daar het commentaar op geven.

ArvidW
                          Donateur

ArvidW :
                            Vandaag de standaard spoelpoort in het kleine carter onder handen genomen:

Uiteraard blijft dit gewoon oefen materiaal, het echte werk gaat volgende maand gebeuren:)

Je kunt dus echt best ver doorgaan, heel veel dieper dan dit zou ik aan het einde niet gaan (dus voorbij waar cilinderhemd komt)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

ciaoracer
                            Topic starter

Hier de foto’s. Kan ik het vanachter even diep maken als vanvoor of toch niet.
                              Of ligtjes omhoog laten komen?

erwinko
                              Bijdrager

kan achteraan nog wel wat dieper 🙂

ciaoracer
                                Topic starter

Jah heb het dan vanachter maar wat dieper gemaakt, want daar kan volgens mij net niks door. En ben bijna klaar met ze te maken. Straks komen de foto’s.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.