Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Topic starter

Dus dan zou ik die beter laten gelijk die nu is? En niks aan bewerken? Of kan het toch.

G-no
      Donateur

bij de spoelpoorten gaat het vaak mis met doortrekken in de grote carterhelft. boosterpoorten kun je wel volledig doortrekken.

ciaoracer
        Topic starter

Wat is het verschil tussen boosterpoorten en spoelpoorten? Want dit is mijn eerste keer en heb hier dus totaal geen ervaring in en wil een beetje op de hoogte zijn van wat ik allemaal moet doen op voorhand.

Edjuh
          Bijdrager

Het zijn in feite dezelfde dingen; poortjes waar het benzine/luchtmengsel doorheen stroomt. De spoelpoorten noemen we die poorten onder en boven die in elke vespa cilinder zitten, de ‘boosters’ zitten bovenin, bij je evo cilinder op de plek waar die 4 gaten in je zuiger langskomen, snappie? Het zijn gewoon extra poorten.

Het spoelkanaal in je carter aan de ontstekingskant(‘boven’ ) is erg dun, dus daar moet je mee oppassen als je hem aan wil passen aan de poort in je cilinder.

Je kunt wel naar onder toe werken in je carter, maar veel breder kan hij dus niet worden.

Btw, mooie papieren uitlaatjes:P, ik wil ook nog een calibrata maken, hopelijk kan hij qua looks in de buurt van de echte komen.

ciaoracer
            Topic starter

Nou ik heb weet wat anders in mijn hoofd voor bij mijn project. Ik wil gelijk ze bij auto’s doen mijn ciao gaan cleanen. Dus dit gaat zijn alle oneffenheden gelijk maken. Dus hij gaat echt gecleaned worden gelijk ze ook bij auto’s doen. Ik hoop dat dit een beetje iets gaat zijn en of er wel veel te cleanen is vraag ik mij ook af.

ciaoracer
              Topic starter

Ok dan hier is weer eens een updatje. Ik heb mijn 70 cc eurocilindro binnen. Hij ziet er echt zeeeer mooi uit. Volledig nieuw en alles is er tip top in orde bij. Dankje Pier.:thumb
                Hier zijn een ‘aantal’ foto’s van de cilinder en de cilinder op het mooie opgeblonken originele carter.

Nou wat zou er in de doos zitten?:D

Op het eerste zicht lijken het wel 2 krukassen.:?

Jah het zijn 2 krukassen en een piepschuim doos.:?

Oh het is een 70 cc simonini oftewel een 70 cc eurocilindro.=)

Nou dat ziet er allemaal mooi uit.

Alles zit er gewoon bij.

Nou zie die leuke poortjes eens.

Beetje wazige foto.

Ik vraag mij alleen even dit af. Kan ik deze in mijn carter gebruiken of gaat dit niet met al die roest op die krukas?

Mooi opgeblonken origineel cartertje.:lol

Jaja is een 49.28 cc motortje echt waar. :lol

Kijk maar eens hoe origineel die inlaat is.:D

En natuurlijk als laatste. Een totaal plaatje van hoe het gaat worden. Die kop gaat wel nog gestraald worden, want die ziet nu echt niet uit zo vuil.

Ik heb er alleen nog geen naaldlager voor. Kan ik die gewoon bij JMPB kopen voor een 12 pen? En waar moet deze precies komen, want het is de eerste keer dat ik zelf een cilinder in elkaar ga zetten.

Edjuh
                Bijdrager

Mooie cilinder, en nu maar de spoelers in je carter maken he!

Rebel

1e keer dat je blok in elkaar zet ja?

maar naaldlager doe je in je drijfstang en daardoorheen komt de pistonpen.
                    Daar tegen plaats je weer de pistonclipjes

wijst zich wel vanzelf 😉

Maar leuke update wat ga je nu met die roestige kruk doen?

(en op die foto van je poorten lijkt het wel of ze slecht afgewerkt zijn deuken enzo)

ciaoracer
                    Topic starter

Met die poorten. Volgens mij heeft pier de afgewerkt met de dremel. Heeft dit negatieve effecten denken jullie met rijden?

En hoe kan ik dat probleem met die roestige krukas oplossen? In cola leggen?

Die naaldlager van JMPB past die? Want daar staat dat die naaldlager voor een Malossi HPC krukas is en die van mij is gewoon een originele.:?

barry
                      Donateur

Dat roest krijg je weg met staalwol & een poetsmiddel voor metaal of dergelijke.
                        Loopt bij deze cilinder ook het tapeind door de uitlaatpoort??
                        Indien het zo is,heb je dezelfde als ik heb & dat is dus een topcilinder.

ciaoracer
                        Topic starter

barry :
                          Dat roest krijg je weg met staalwol & een poetsmiddel voor metaal of dergelijke.
                          Loopt bij deze cilinder ook het tapeind door de uitlaatpoort??
                          Indien het zo is,heb je dezelfde als ik heb & dat is dus een topcilinder.

Ok dan ga ik die straks even opblinken met staalwol.:D

Heb net ook eens gekeken voor dat tapeind en JAH hij loopt door de uitlaatpoort.:D
                          Wat zijn jou ervaringen met deze cilinder Barry?

Straks ook even polyesterplamuur kopen en dan ga ik alles mooi afwerken van mijn frame. En dan word hij eindelijk gespoten.

ciaoracer
                          Topic starter

NOu ik wil dus mijn spoelpoorten gaan maken, maar vind het best moeilijk voor de eerste keer. Tot hoe ver moeten ze doorlopen in het carter? Kan ik ze allemaal maken dat ze gelijk zijn met de voetpakking? Hier een foto van mijn carter met de voetpakking.

Dus als iemand mij kan helpen met te zeggen welke ik er in moet maken en tot hoe ver ik ze moet doortrekken tot in het carter ben ik ver weg geholpen.

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

Je moet niet direct van je voetpakking uitgaan, met de voetpakking sluit dat precies aan op de cilinder?
                              dan kan je het wel gebruiken..

Als je die onderste foto bekijkt, en dan de onderste spoelpoort (in je groter carter , die er std dus zit) daar moet je eigenlijk NIET aankomen.
                              als je hem zo diep als dat wil maken kom je bij de ontsteking uit..

Qua diepte, moet je even kijken als je het kleine carter vast hebt, en de cilinder eroverheen schuift.
                              Dan moet je kijken tot hoever de wand komt, maar je kunt wel ongeveer zo ver als orginele spoelpoort doen (dus bij het begin van het ronde gedeelte)

succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

TimoO_
                              Donateur

hier dit filmpje had ik eerst gezien op youtube, ik dacht laat ik die in m’n achterhoofd houden zal misschien nog wel eens handig uitkomen. kijk hier maar eens, hoe die spoelpoorten zijn doorgetrokken.

ps. let wel op dat je er niet doorheengaat zeker bij je grote carterhelft. daar is het nogal dun.

ciaoracer
                                Topic starter

Als je even kijkt op de 2de foto de rechtse spoelpoort (is de spoelpoort in klein carter en het groot carter). Die is vrij diep, maar als ik die dan maak kom ik in die sleuf uit als je snapt wat ik bedoel. Mag dit of moet ik hier vlak langs door gaan?

Dat filmpje had ik laatst ook al gezien en vond ik zelf ook best interessant.:thumb

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.