Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

een lage blowdown betekend niet meteen goede trekkracht. dit hangt van heel veel factoren af ( inlaattimingen, spoelpoort en uitlaatimingen, poortvormen enz). blowdown kan een vage indicatie geven, maar is zeker niet alleszeggend. het ligt ook er ook maar net aan welke soort overbrenging je hebt ( poelie/schakel of vario ) je standaart cilinder met blowdown van 15,8 trekt toch ook niet als een beer?

ciaoracer
      Topic starter

Maar die howto noemt poorthoogte opmeten. Is dit dan hetzelfde als blow down?
        En er staan ook graden in enzo.:? Hoe reken je dit dan allemaal uit of legt arvid. dit uit?
        Want ik ken van blowdowns enzo nog helemaal niks van.

TimoO_
        Donateur

dan moet je wat verder in die how to kijken. daar staat hoe je het moet berekenen.

ciaoracer
          Topic starter

Hey,

Toch maar weer eens een updatje.
            Ik ben nu ondertussen een beetje bezig om verschillende uitlaten te gaan maken. Dit gaan er 3 zijn de Zirri, de ninja en de calibrata. Ik heb ze ondertussen alle drie al gemaakt in cone lay out en ook al uitgeknipt en in elkaar geplakt voor een beetje te kijken of de maten kloppen. na de paasvakantie ga ik beginnen met deze uitlaten in de praktijk te gaan vervaardigen met 1 mm staalplaat. De eerste die gemaakt gaat worden is ofwel de zirri ofwel de calibrata. Als het de zirri gaat worden gaat deze niet links hangen gelijk het echt moet maar dan gaat die rechts hangen.
            Hier een paar foto’s van de papieren uitlaten nu.

Calibrata

Ninja

En als laatste de simpele zirri

woe
            Bijdrager

die cones maken en lassen is geen probleem

ga jij maar eens een goede cilinder aansluiting maken als de orginele bocht van de uitlaat.
              en dan heb ik het niet over de city powerbocht

ciaoracer
              Topic starter

Nou ik denk best hoor dat het mij wel moet lukken. Voor die bocht kan ik ook gewoon een stalen buis pakken en die zaag ik dan soms schuin door tot ik een bocht creër. Zoiets gelijk erwinko heeft gedaan. Dat moet toch hier ook lukken denk ik zo.
                Moet ik alleen nog leuke dempers zien te vinden hierna, maar ik zal de vorderingen hierna wel er op schrijven. Verder commentaar van andere hoor ik ook best graag.:D

Rebel

Heb je thuis zon buig ding of ga je het met de hand doen ofzo 😛

In ieder geval als die zirri je lukt met die demper zo zou wel vet zijn
                  Calibrata heeft ook een maffe demper oorspronkelijk hoor 😉
                  Zit erop gelast en zit zover je kan voelen eerste stuk dus geen demperwol.

Maar ik wil ze wel eens zien als ze afzijn 😉

ciaoracer
                  Topic starter

Nene ik ga het niet thuis maken maar in school. daar hebben we een aanbeeld en ook zo een machine waar ze plaatstaal mee rond kunnen buigen. Dus dat moet lukken.:D
                    Maar de demper van de Zirri gaat dus van inox waarschijnlijk worden.

ciaoracer
                    Topic starter

Jah, mijn cilinder gaat maandag opgestuurd worden.:D
                      Dus dan zal ik hem ongeveer woensdag binnen hebben. ben nu al helemaal blij dat ik al een iets speciaal cilindertje dan heb. Carters zijn bijna klaar moet alleen nog de spoelpoorten gaan doortrekken. Hoe moet dit precies gedaan worden? Met de vijl of met de dremel?

Jeroen
                      Bijdrager

met een dremel lijkt mij het handigste, want met een vijl heb je eigenlijk geen ruimte om op en neer te bewegen…en dan met een hogesnelheidsfrees ofzo en laterna met een schuur-rolletje afwerken.

verder is het gewoon het kopieren van de poorten in de cilinder naar de carter, je hebt er een nieuwe pakking bij dus zou je deze als mal op de carter kunnen leggen, en dan aftekenen wat weg moet.

ArvidW
                        Donateur

Gewoon met Vijl / schuurrolletjes / freesjes doen, KIJK UIT BIJ JE GROTE CARTER !

Het is std 1mm dik, dus je zit er zo doorheen 🙁

Succes ermee:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Toad
                          Bijdrager

maar zijn die uitlaatjes niet van papier :P? grapje ziet er nice uit wel dik 😀

erwinko
                            Bijdrager

die cilinder is de wel bekende 43mm Eurocilindro 😉

ciaoracer
                              Topic starter

Dus als ik het zo begrijp dan kan ik dus bijna geen spoelpoorten doortrekken in mijn groot carter en alleen maar in mijn klein carter? Of kan ik toch wel een beetje spoelpoorten doortrekken in dat grote carter?

erwinko
                                Bijdrager

kan wel maar heel ondiep.

je hebt bijna altijd dat je denkt ” o nog ff dat plekkie bijwerken en dan is ie af ” tjak gat erin :S

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.