Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Nice 😀 inlaatje doet mij ergens aan denken 😛

Dat kleine hapje naar boven, is dat het bovenrandje van de std inlaat? (helemaal niet erg, mijn eerste inlaatje was helemaal zo dun :P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

ciaoracer
      Topic starter

Jep dat bovenrandje is van de std inlaat. Spijtig eigenlijk.

Aan welke inlaat laat jou dat dan denken?:D

Timo kan jij toevallig die foto’s nog even hier zetten van gisteren?

En ja het boorwerk is dus door Timo ja.:D

ArvidW
        Donateur

Oh, dan zit je zeker goed, ik houdt altijd precies de hoogte van dat randje aan:) Tot nu toe prima preformance dus bij jou moet dit echt goed gaan lopen ! (gebruik wel de krukas die origineel in dat blok zat :))

Home made engine dyno

ciaoracer
          Topic starter

Waarom moet ik de krukas gebruiken die origineel in dat blok zat?

Want ik ga een cilinder kopen met een 12 pen en die krukas wat daar inzit is 10 pen.
            Zou dit erg zijn?

TimoO_
            Donateur

nou zaterdag was ciaoracer effe langsgekomen, en ja effetjes toch de foto’s laten zien he :P.

hier zijn racer (verzin eens een naam :P) en mijn frame (tjeh nog niet veel soeps :P).

hier effe mick’s racertje (op de achtergrond Johnsel/Mick/Bubke)

hier z’n M-stuur

spreekt voor zichzelf denk ik 😛

en mijn Evo die nodig een uitlaat-poets-beurt nodig heeft:

edit: sorry ja ik was de .jpg vergeten :P.

ArvidW
              Donateur

ciaoracer :
                Waarom moet ik de krukas gebruiken die origineel in dat blok zat?

Want ik ga een cilinder kopen met een 12 pen en die krukas wat daar inzit is 10 pen.
                Zou dit erg zijn?

Neehoor, maar het kan zijn dat een krukas van een van de eerste vespa’s niet goed afstluit in een blok van 2001. Gewoon om dat in de loop der jaren de mal iets veranderd is. Ik bedoel dus als je de orignele krukas gebruikt er die kans niet bestaat.

Waarschijnlijk werkt het prima, maar moet je maar testen als krukas in carter zit, en dan blazen op het spruitstukje:)

Home made engine dyno

ciaoracer
                Topic starter

ow ok, bedankt voor de uitleg. Ik zal het dan proberen met die 12 pen krukas wat ik bij de cilinder ga krijgen.

Timo: Nog bedankt voor de foto’s zijn echt wel leuk geworden.

Nou en nu maar wachten dat ik van die klasgenoot mijn geld krijg dan kan ik het cilindertje gaan kopen.

ciaoracer
                  Topic starter

Nou dit gaat dus de 70 cc simonini worden. maar welk type is dit nu? Ik had iets gehoord van 4 kleine boosterpoortjes er in, maar welk type is het nu?
                    Het gaat dus deze cilinder worden. Over een paar weken ga ik hem over kopen van Pier.

Edjuh
                    Bijdrager

De athena heeft 4 van die kleine boosterpoortjes, kijk maar:

Die simo ziet er wel wat bruter uit vind ik, doet me qua boosters wel aan de polini alu denken. Cartertje er op aanpassen en je hebt echt wel een fel blokje denk ik!! Door je uitlaat zal het vooral een trekmonster worden vermoed ik.

TimoO_
                      Donateur

trekken doet hij nu al genoeg hoor 😛

ja is wel een mooi cilindertje. gaat volgens mij wel wat leuker blazen als je 70 DR evo! niets tegen DR maar simonini lijkt me toch wat bruter 😛 ook aluminium he.

ciaoracer
                        Topic starter

Maar welk type cilinder is dit nu?
                          En denken jullie dat ik met deze cilinder harder ga gaan als met de 70 cc dr?

En als hij hard gaat optrekken dan vind ik het heel leuk. Houd wel van brommers die heel goed optrekken.:D

reiniero
                          Bijdrager

vind je vario dan niet goed genoeg:P

TimoO_
                            Donateur

beetje offtopic ma leuk om over te discussieren 😛 ik vind t leuker als brommers zo best traag optrekken. en dan bij de 30km/u opeens zo’n boost krijgen waarvan je denkt wooow 😀

maar ik denk dat het optrekken niet veel zal verbeteren, maar de topsnelheid wel. ik zou zeggen, gooi hem eens onder een standaart blokje die je nog hebt, en bereken de blowdown. als die vrij laag is trekt ie goed he :P.

ciaoracer
                              Topic starter

Hoe kan ik de blowdown berekenen? En wat is dit precies? Want ik weet niet precies wat dit inhoud.

En Reiniero mijn vario is goed genoeg hoor, maar je wilt natuurlijk altijd steeds meer.:D

TimoO_
                                Donateur

de blowdown berekenen kan je zien bij een how-to van arvid. staat gewoon op het how-to topic.

het is vrij simpel, effe 3 cilinders op een rij zetten:

malossi 70 DEPS: 23

70 DR evo: 24.5

70 Zeta: 16,4

hier kan je zien, dat de 43mm evo de hoogste top zal hebben, volgens de blowdown dan (in de praktijk niet denk ik, eerder de DEPS). de 70dr evo is gewoon meer afgestelt op een goede top.

de 43mm malossi DEPS is iets minder op de top afgestelt als de dr evo. dus iets meer op optrek gebied afgestelt. dit wil dus niet zeggen dat de top ook minder zal zijn.

de 43mm zeta wijkt het meeste af, met 16,4. deze is dus heel erg op optrekpower afgestelt.

dit alles zeg dus niet over wat voor top je zal hebben enz. maar gewoon op of die meer op top, of meer op optrekken berekend is.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.