Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Topic starter

Als je kijkt naar mijn voorspatbordje en je denk daar aan maar dan in de helft dan heb je mijn achterspatbordje. Het is dus gewoon een aero spatbord, maar dan gemaakt voor achterop.

ArvidW
      Donateur

Klinkt mooi 🙂

Ik gaf je net de tip om een Proma Circuit te proberen voor je setup, maar nu ik je Handmade weer zie trek ik dat weer in hoor;) Wat een mooi geval:) Gewoon mee gaan rijden !

Hij loopt iets wat hard stationair, is het CP? Electronisch loopt meestal mooier stationair. Ik post zo wel ff een filmpje van mijn Ciao “stationair” dat is echt verschrikkenlijk 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

ciaoracer
        Topic starter

Hey,

Jep het is CP, maar ik zal strak nog even een filmpje posten. Als ik een paar seconden niet aan de gas draai dan loopt hij echt heel rustig stationair. Maar ik denk zelf mss toch dat de handmade er toch op gaat blijven.

Ik heb wel gemerkt op de brom van mijn zus die elektronisch is dat die ook heel mooi en rustig stationair draait dus het zal dan waarschijnlijk aan de CP liggen.:D

KennyVespa
          Bijdrager

nouw cp kan ook heel mooi stationair lopen bekijk
            mijn filmpje maar 😛

Mijn ciao met Proma gun

ciaoracer
            Topic starter

Jep zo draait die van mij bijna ook als ik effe niet aan het gas draai.

ciaoracer
              Topic starter

Ik heb net weer even een filmpje gemaakt, maar het lijkt net of mijn brommer niet hard wil. Op de teller stond iets van 53 maar die heb ik nog niet goed afgesteld gehad jammer genoeg. Maar sinds dat ik met die trekveren in mijn vario heb gepruld en dus nog altijd de origienele er in heb zitten en ook startveertjes in de koppeling gezet die er eerst niet inzaten lijkt het net of de brommer niet hard wil rijden. Ik heb 2 verschillende gewichten nu in mijn voorvario gedaan. Zou dit iets met de snelheid te maken kunnen hebben?
                Filmpje is nu aan het uploaden op youtube.

Nick_orginelli
                Bijdrager

spannend:D

ciaoracer
                  Topic starter

Het filmpje staat in het grote filmpjes topic.:!

G-no
                    Donateur

hey,

welke gewichten heb je er nu in? je moet ff wat zwaarder gaan, want je hebt overtoeren.

ciaoracer
                      Topic starter

Hey Ik heb de testrollen van polini er in zitten. Die van 6.6 tot 9.3 dacht ik. Nu zitten er 3 van de lichtste van die set in en 3 van die wat ietsje zwaarder zijn.
                        Snap je wat ik bedoel?

TimoO_
                        Donateur

duw er zwaardere in, wat G-no zegt. iets rond de 7,5/8 gram. en geen lichtere erbij doen. met vario loopt je ciao altijd langzamer, of je moet andere vertanding erin zetten.

ciaoracer
                          Topic starter

Maar voor dat ik aan de trekveren had gezeten zaten er 6 grams rollen in. Toen reed hij bijna 70 en nu ineens is dat niet meer zo raar eigenlijk.
                            Ik ga nu eens even zwaardere rollen testen en dan zeg ik hier wat het is geworden.:thumb

TimoO_
                            Donateur

de trekveren hebben hier helemaal niets mee te maken. die zorgen er alleen voor wanneer de koppeling aangrijpt. als je stroevere trekveren erin zet grijpt hij later aan. en startveertjes zorgt er alleen maar voor dat als je ermee loopt dan niet aangrijpt. zolang hij vooruit komt ligt de topsnelheid dus niet aan de trekveertjes. als je stroevere trekveren erin zet loopt hij echt niet harder, maar trekt alleen harder op.

als het aan de vario ligt zou ik aller eerst zwaardere rollen erin zetten. niet te zuinig, gewoon flink zware rollen erin. die Leo hand made wil ook wel trekken dus dat je trekkracht verliest hoef je niet bang voor te zijn.

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

zwaardere trekveren zorgt soms juist voor meer koppel (minder toeren, dus laagtoeriger)

trekveren heeft idd niks met topsnelheid te maken.

als je je vsnaar achter (bij je achtervario) inknijpt gaat hij dan wel helemaal in of blijft hij haken?

met 6 gram op een gele drukveer moet het ongeveer goed zijn

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

ciaoracer
                                Topic starter

Ik heb nu de allerzwaarste rollen erin van polini. originele trekveren nog altijd.
                                  Hoe kan ik dit zien of de vsnaar volledig in gaat?

Ik zet nu nog even een filmpje in het grote filmpjes topic hier kun je zien en horen hoe hard ik rij en het geluid wat hij maakt.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.