Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s special Finished!

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s special Finished!

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeroen
    Bijdrager

het kan allebei heel mooi zijn, helemaal dicht is wel het makkelijkste, ik weet niet hoe handig je bent…
      maar de poliniciao manier kan ook, maar dan moet het wel echt strak doorlopen.

ciaoracer
      Topic starter

Ik denk zelf wel dat ik vrij handig ben in dit soort zaakjes.
        Je zegt dat het strak doorloopt. Bedoel je hiermee dat de ronding mooi afgewerkt is?
        Ik ben zelf nog vrij veel aan het twijfelen of ik het volledig zou dicht maken of toch het poliniciao idee zou pakken.
        Ik heb namelijk gister mijn spatbord zo afgewerkt gelijk poliniciao zei. Hier zal ik denk ik ook nog even foto’s van posten. Zodat het idee van hem uitgewerkt te zien is.

ciaoracer
        Topic starter

Ik had nog even een vraagje aan jullie.
          Het ijzer wat ik wil gaan pakken. Hoe dik zou ik die pakken? 1mm?

Ik ga hem dus volledig dicht maken en niet half.

Jeroen
          Bijdrager

1 mm is erg dun denk ik, 2mm zal wel goed zijn.

ArvidW
            Donateur

1.3mm weet ik zeker dat het stevig genoeg is ! Als je hem gewoon geheel aan je frame vastzet is het zeker stevig:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

ciaoracer
              Topic starter

Ik had ze gister in school van 2 mm gemaakt, maar vond dit toch net iets te dik en te zwaar.
                Ik weet dus ook niet of dat slecht voor de motor gaat zijn als het chassis zwaarder is of is dit miniem?

Ik was eigenlijk ook al aan het denken van dat autocarrosserie dacht ik ook maar 1 mm was. Dus dan zou die 2 mm al helemaal overdreven zijn.:D

barry
                Donateur

1mm is zeker dik genoeg , ik bouw uitlaten & pulse-jets van 1mm plaat.
                  Volgens mij mag je voor zoiets ook 0,8mm of zelfs 0,5mm nemen.
                  Deze plaat krijgt geen krachten te verduren.

ciaoracer
                  Topic starter

Jep, dat dacht ik zelf ook al. Ik kwam hier thuis aanzetten met 2 mm en mijn pa zegt zo=) dat is wel veel te dik hoor daar “bouwen ze tanks mee:D.”
                    Ik ga dan maar eens kijken bij een carrosseriebedrijf of ze daar mss geen resten hebben liggen, omdat dit toch maar iets klein is. En hier komen natuurlijk geen krachten op te staan.

ciaoracer
                    Topic starter

Hey,

Ik heb vandaag dus mijn malossi vario binnen gekregen, maar heb hem er nu dus opgezet, maar hij schuurt vanvoor met de schijven tegen de onderkant een BEETJE aan en ik denk dat ik een soort van begrenzing op het frame heb zitten zodat ik geen vario kan monteren vanachter. Ik heb dus zo een klein ijzerpinnetje uitstekken. Zou dit er voor dienen dat ik er geen vario op kan zetten? Dit is de eerste keer dat ik een vario heb dus vind het ook best moeilijk als je er weinig over weet.

hansieb
                      Moderator

Dremel 🙂 je grootste vriend bij mij op de citta schuurde ene heel blokje aan op de koppeling zo deraf gedremelt.

Het zwarte opvulringetje heb je toch wel achter de vario zitten ( dat dunne ringetje = de varioring )

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=17

reiniero
                        Bijdrager

moet je er even af flexen of zo of af slaan dat had ik ook gedaan is vet irritant

ciaoracer
                          Topic starter

hansieb :
                            Dremel 🙂 je grootste vriend bij mij op de citta schuurde ene heel blokje aan op de koppeling zo deraf gedremelt.

Het zwarte opvulringetje heb je toch wel achter de vario zitten ( dat dunne ringetje = de varioring )

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=17

Ja dat heb ik al gelezen, maar de stap die ik in foto’s wil zien staat er jammer genoeg niet op in foto’s. Maar ik heb een zwart ringetje op de krukas gezet dan die halfpoelie of hoe noemen jullie dat dan die bus en dan de vario. Is dit juist zo?
                            En het kan dus kloppen dat dat tegen een vario is dat grijze puntje?

ciaoracer
                            Topic starter

Ik heb mij maar weer eens wat aangeschaft. Een Malossi multivar voorvario en een achtervario met gele drukveer. En dan ook nog een Sigma kilometerteller, want dat andere ding ging maar tot 60 en is mij dus iets te weinig:D

reiniero
                              Bijdrager

ziet er goed uit:D:P

JL
                                Bijdrager

mooi werk :thumb

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.