- Dit onderwerp bevat 633 reacties, 66 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 september 2006 om 17:56 #261847
Nou hier is dan de special van mij:
Wie ben ik?
Ik ben Mick.
Kom uit Riemst – Limburgs – België
ik ben 18 jaar oud.
Mijn hobbys zijn: Nou het grootste deel van de dag hier op het forum zitten.
Aan mijn brommer sleutelen zodat hij er mooier of sneller van word.
En mij met vrienden amuseren.Geschiedenis
Nou ik ben begonnen met de vespas ongeveer een 3 jaar terug in mei.
Deze vespa in deze special is ongeveer nog altijd dezelfde vespa.
Deze kocht ik toen volledig origineel en er is ondertussen een heleboel mee gebeurd.Plannen
De plannen zijn zo dat ik van deze originele vespa die ik eigenlijk echt oerlelijk vind een dikke straatracer van te maken met beginnend met een 70 cc onder. Natuurlijk met een speciale uitlaat en nog wat speciale uiterlijke dingetjes.Vorderingen staan hier onder elkaar.
Hier is nog een oude foto van mijn vespa. Op deze foto’s had ik mijn vespa ongeveer een week en vond die kleur die er eerst op zat afgrijselijk dus had mij even geamuseerd met hem te schuren en te spuiten, waar ik het resultaat eigenlijk nooit echt mooi van heb gevonden.

Met dit hele zooitje heb ik toch ongeveer een half jaar mee liggen rond te rijden.
De setup was:
50 cc origineel
Bromnaaf in het achterwiel
snorinlaat
12/10 carbu
en een nieuwe tecno circuitDit vond ik toen best leuk rijden, maar de trekkracht was niks en het geluid vond ik veel te veel voor een originele cilinder.
*update*
na ongeveer dit half jaar vond ik deze uitlaat echt k*t en heb mij toen dan een leovinci krul aangeschaft.
Dit reed al wat lekkerder en trok ook iets leuker voor op mijn 50 cc.
Maarja gaat nooit zo leuk als een 70 cctje

*update*
Hierna was ik mijn brommer eigenlijk zat qua uiterlijk en vond dat hij er veel te dom uitzag. Toen was ik eens beginnen na te denken en vond een racer altijd wel leuk van een vespa. Dus toen was ik begonnen meet een racer er van te maken.
Mijn eerste onderdeel dat ik aangeschaft heb is een tomos a 35 voorvork.
*update*
Toen vond ik het eigenlijk wel eens leuk om een ander cilindertje aan te schaffen. deze heb ik dan van JL van het forum gekocht. Dit is een 70 cc dr evo met aangepaste carters aan deze cilinder en een 12/10 carbu. En een gefreesde krukas. Hier heb ik helass geen foto’s van.*update*
Nou dit cilindertje rijd echt heel leuk en trekt goed en gaat ook lang door.
Maar toen kreeg ik iets aan de hand onder weg. Mijn koppelingsmoer was losgekomen en de resultaten lees je hier onder.Foto’s staan onder het verhaal.
Ik heb vandaag weer wat aan de hand gehad hoor ofjah een uurtje terug toch.
Ik was aan het rijden opeens een fel geschuur ik denk rij nog een beetje door opeens een keiharde knal
Toen voelde ik stukken langs mijn been door vliegen en de brommer viel uit, hij viel vanzelf uit.
Ik denk het is toch niet waar he. Vriend van mij reed paar meter achter mij met de fiets en zei dat er vannalles langs mij door was gevlogen.
Ik kijk naar de linkerkant. Was het kapje wat de segmenten vast houd er af gegaan en waren de segmenten gewoonweg door mijn kap uitgevlogen juist langs mijn broek door.
Nu is dus mijn hele kap aan de linkerkant kapot mijn schaal waar de segmenten opzitten die pinnetjes krom, mijn borgmoer kwijt van de schaal, Startveren helemaal krom.
Koppelingssegmenten waren voor weg te gooien. Trekveren die vond ik niet meer. Dusjah nu kan ik een heel nieuwe koppeling er op zetten en een nieuwe kap zien te vinden. Dit is ondertussen allemaal alweer veholpen.Wat een kl*te. Hier had ik mijn nieuwe cilinder pas 3 dagen er onder liggen en heb ik al weer wat aan de hand hoor.

Hier zie je duidelijk dat de kap gewoon in 2 is gescheurd.:boos

De pinnetjes zijn dus gewoonweg helemaal krom.

Hier zie je dat de startsegmenten helemaal er uit zijn ofjah toch bijna.*update*
Ik heb mij hier maar weer eens wat aangeschaft voor mijn racer bij Scoot-extreme.
Het is niet veel maar toch. een potje loctite, benzinekabel (lekker fluo), een set handvaten en een benzinefilter.

Hier zien jullie de handvaten beter.

Jaja er is weer een leuk uitlaatje bijgekomen. Het is een handmade geworden volledig nieuw bijna nergens meer te krijgen. Via Jayton. daar ben ik hem nog altijd dankbaar om.

Dit is dus compleet alles er op en eraan gewoonweg alles is er nog bij =)

Zelfs de kaartjes wat er bij horen zitten er nog bij.

Dit is dan de vette carbondemper8).

Zelfs het tekeningetje zat er nog bij.

Ook nog een stickertje.

En als laatste dan nog even het nummer gefotografeerd. Vond ik wel leuk.Updatje- 10/1/07
Ik heb ondertussen weer een paar vorderingen gedaan. Ik heb dus mijn Px- veersysteem weggewerkt, omdat ik dit zoiezo totaal niet mooi zag uitzien. Ik heb het achterspatbordje op maat gemaakt en er liggen nu nieuwe velgen onder die binnenkort naar de straler gaan en zwart gespoten worden.
Foto’s hier onder te bekijken.

———————-
Nou en op den duur moet er toch eens wat veranders worden dat lelijke zadel van dat px veer systeem. Dus ben wat beginnen zagen zodat ik het P veersysteem kreeg en vind het best goed gelukt.

Nou en het zadel moest natuurlijk ook wat ingekort worden anders stak hij ook maar wat lelijk hoog uit.

———————–
Nou en toen werd het eens tijd om een vario aan te schaffen, want ik hou toch wel veel meer van het harde optrekken en het snel rijden. En ik vind het het geld eerlijk gezegd echt waard, want nu trekt die dat het niet meer normaal is. Hij trekt vanaf stilstand direct door naar de top.

————————
Een leuke kilometerteller moest er natuurlijk ook nog op komen.

—————————–
Nou en wat gaan de kleuren worden van deze toch wel vette racer?
Nou die gelijk die bmw hier onder en dan met zwarte velgen.

—————————
en toen werd het eens tijd om er een leuke buis tussen te gaan maken. Vierkant vond ik maar niks dus heb voor een ronde buis gekozen. Vind het eerlijk gezegd de juiste maat. Niet te dik of te dun.

————————
het achterspatbord vind ik eerlijk gezegd toch niet zo mooi en heb hem veranderd naar een mooiere gestroomlijnde overgang. Hier ook nog even met de nieuwe leovinci handmade

————————
Nou en na dat ongeval was ik toch eens toe aan een nieuwe set kappen en heb dan ook maar gelijk een hele boel anders er bij besteld. Foto’s spreken voor zich wat het allemaal is.

——————
Nou en dit eens allemaal gemonteerd en dan kom je zoiets uit.

——————————
Het werd ook maar eens tijd om een ander stuur aan te schaffen, want dat stuur wat ik nu had was eerlijk gezegd best lelijk en VEEEEL te breed. Het is dan ook een leuk race M- stuur geworden. Zoals je kunt zien zie je ook dat ik die driehoek vanachter hebt dicht gemaakt. Vond dit stukken vetter uit zien.

———————
Nou en toenw erd het maar eens tijd om eens zelf een cilinder en carter in elkaar te gaan zetten. Ben dan maar eens begonnen met mijn vorige originele blokje te gaan uitveilen en uit te boren. Hij heeft nu een inlaat van 13.5 mm groot en heb hem maximaal uitgeveild.

————————-
Ik ben nu ook ondertussen bezig om mijn eigen uitlaten te gaan namaken, maar hier komt in de toekomst meer over, want ben er nog niet zo fel aan begonnen dus er zijn nog geen vorderingen. Heb wel foto’s van de uitlaten voleldig klaar met de cones. Dus dat is al een begin.
Calibrata

Ninja

Zirri

————————–
En toen werd het ook maar eens tijd om een andere cilinder te gaan aanschaffen in plaats van die 70 cc dr evo. Het is dan ook een zeer speciaal cilindertje geworden. Een 70 cc simonini aluminium. Nou volgens mij moet dit best goed scheuren over de baan.=) Hier foto’s er van. Ben momenteel al bezig met de spoelpoorten er van in mijn carters aan het maken.

————————–
Nou ben momenteel bezig aan mijn carters om de spoelpoorten in te maken.
Dit zijn ze dus.:)

En zo gaan ze worden:

Nou ik heel fijn aan het veilen aan mijn carters.:D

En als eindresultaat zijn ze zo geworden. Best tevreden eigenlijk voor mijn eerste carters.

Nou en hier is dan even een vergelijking van hoe ze nu zijn en van hoe ze waren.:lol=)

Nou best zeeeeer veeeeel foto’s, maar ben nog lang niet klaar met mijn project. Er komen zeker en vast nog zeer veel updates en die komen hier allemaal in deze eerste post terecht.
Is overzichtelijker.Wil de reacties wel eens weten.
Brommer staat in de verkoop
30 september 2006 om 18:24 #269398wel… je foto’s doen het niet.. bij mij tenminste 😉
het gemakkelijkste is via http://www.mijnalbum.nl
30 september 2006 om 18:29 #269399Bij mij ook niet!
Gr Rick
30 september 2006 om 18:32 #269400:?Oh jammer daarjuist deden ze het wel zal het zo dadelijk even veranderen.
30 september 2006 om 19:14 #269401http://www.imageShack.com werkt ook prima:)
DR70evo rijdt leuk=), met geveild inlaatje zonder doorgetrokken spoelpoorten heb ik er 75 mee gehaald, met een beetje werk ga je dat ook wel halen (mocht je zo hard willen) Anders een citty power, en dat rijdt ook Zeeeeer fijn:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno30 september 2006 om 19:15 #269402Jah denk het ook jah alleen nog zo een mooie stang ertussen zetten voor de stevigheid
30 september 2006 om 22:00 #269403Heb de foto’s dan maar eens toegevoegd:D
Hoop dat ze nu wel gaan.
30 september 2006 om 22:02 #269404ze doen het 😉
30 september 2006 om 22:02 #269405Ah gelukkig en nu dan maar eens de commentaren gaan horen.
30 september 2006 om 22:55 #269406Ik vind hem zo zo:
-Spaakwielen
-Tecno circuit(vind ik echt een lelijk ding)
–TNT IN JE KAP GEFREESD???
-PedalenDus als je je naam waar wil maken moet er wat mij betreft nog een hoop gebeuren:)
30 september 2006 om 23:03 #269407tsjaa naar mijn mening neit mijn smaak nog niet hoop ik:P haal uhm ff helmaal uit elkaar koop een leuke 70cc ofzo mooi uitlaatje wat mij betreft doe je uhm helemaal zwart beter als dit en andere velgen en je bent klaar good luck ik hoop dat je er iig nog wel wat mee doet:P
30 september 2006 om 23:12 #269408Ik zou er zeker stervelgen op liggen en vind als je jezelf ciao racer noemt moet die toch wat sneller zijn.
Een 70 Dr evo is alvast een mooi begin
[rijd der zelf ook mee]
Ik vind felle kleuren wel op een racer passen 8), maar als je er een helemaal zwarte racer van maakt, vind ik ook wel wat hebben 😉1 oktober 2006 om 11:08 #269409Edjuh :
Ik vind hem zo zo:-Spaakwielen
-Tecno circuit(vind ik echt een lelijk ding)
–TNT IN JE KAP GEFREESD???
-PedalenDus als je je naam waar wil maken moet er wat mij betreft nog een hoop gebeuren:)
Jah ik dacht tnt ziet er wel aardig uit dus ik had dit dan ook uit mijn kap gefreesd. Want ik wil er nog zo een stuurtje op gaan zetten.
Wil mss toch die tecno circuit gaan veranderen naar een handmade.
En pedalen zitten er niet meer op staat toch in mij eerste bericht zal dus dan maar weer eens nieuwe foto’s maken.
Ik weet het moet mijn naam nog waar maken maar volgende maand heb ik die naam ook waar gemaakt.Ik houd jullie op de hoogte.
1 oktober 2006 om 11:59 #269410En jah die spaakvelgen daar moet ik nog een beetje voor gaan zoeken voor 3 of 5 spaaks banaanvelgen.
1 oktober 2006 om 13:24 #269411voor een hm moet je R.oel pmen
die heeft er nog 1 tekoop;) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.