Vespa-Ciao.NL
:: Ciaoracer’s Opknap vespas

Home Forums Perso’s Projecten Ciaoracer’s Opknap vespas

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Topic starter

Zo dit blokje gaat mooi onder mijn ciao mix komen. Heb vandaag een bestelling gedaan op jmpb met wat leuk spul voor de racer dat ik nog moest hebben, maar vooral een nieuw origineel zuigertje dat op dit blokje gaat komen.
      Hier foto’s er van. Vind het zelf wel een nice blokje en de ontsteking ziet er nog bijna perfect uit zo nieuw.;) Ik ga kijken of ik vandaag met dit geweldige weer misschien nog foto’s kan gaan maken van de ciao mix anders probeer ik dit zo snel mogelijk net als de bravo.

Is dit trouwens een snor of een brom blok?

diac
      Bijdrager

volgens mij is het een snorblok, maar het zijn belgische carters dus gewoon even de inlaat uitboren en je hebt een bromblok.
        toch? 😀

ciaoracer
        Topic starter

Haha nene Diac dit blokje gaat mooi origineel blijven.:D GA ik niks aan veranderen.;) Dit blokje gaat waarschijnlijk een 55 gaan lopen op een mooi recht vlak. En vind ik mooi genoeg voor een snor brommertje om overal mee naartoe te rijden.;)
          Toch?:D

Bo3T
          Bijdrager

volgens mij is het juist een bromblok door dat 11.5 en 7.5

heb dat zelf ook eens hier gevraagd heb een zelfde soort blokkie gehad ;).

ciaoracer
            Topic starter

zo in de eerste post heb ik maar eens nieuwe foto’s geplaatst.;)

Hier dus nog 3 foto’s van de brommers die hier beschreven worden.

De cross ciao

Vespa ciao mix

Vespa Bravo

Dit is het eerste dat nu gaat gebeuren en dat is deze leovinci krul opknappen.;) Ik heb een andere demper. Niet echt geweldig, maar hoop maar dat die goed dempt. Moet me alleen dan nog een aansluitrubber kopen om de demper aan de uitlaat vast te maken. Maar eerst maar eens het handeltje schuren en in de blanke lak zetten.

dum
              Bijdrager

verkoop je die vork van je racer misschien

ciaoracer
                Topic starter

Haha nene die verkoop ik niet.;)

TimoO_
                  Donateur

ahaa m’n veren zitten er zo te zien onder 😀 ziet er een stuk mooier uit dan die andere veren. heb je die bromklok nog los gekregen?

hansieb
                    Moderator

Wat weer een brommers ja

Maar waarom ga je niet verder met je special dan ? 😕

diac
                      Bijdrager

heb je de bravo flink gepoetst zie ik 😛
                        lijkt er al wat meer op eh..

ChiCiaoWa
                        Bijdrager

vind dat dempertje met die korte pijpje achter wel gaaf zo :thumb

ciaoracer
                          Topic starter

@ Hansieb: Ik ga zeker en vast met de special verder:D Maar ben eigenlijk met de 4 brommers tegelijk bezig.=) Ben zo iemand die met 101 dingen tegelijk bezig is. Dus het schiet allemaal maar een beetje langzaam op.;) Maar ik ben zoiezo ook met de special bezig. Alleen is het buiten nu niet direct het weer om te gaan plamuren enzo, dus daar w8 ik nog even mee tot het voorjaar.

@ Timo: Ik heb idd bromklok nog los gekregen. Door veel gekloot met hamer en een ijzeren staaf.:lol Heb ik het boeltje langzamerhand los gekregen. Deze steekt nu onder de cross ciao en is een bromnaafje.:thumb
                            Wat betreft de veren. Deze vind ik inderdaad ook stukken beter staan er op. Hij lijkt nu ook wat hoger.:D

@ Diac: Ik heb me idd eens de moeite genomen om hem flink te poetsen. En vind het er zelf nu best wel mooi uit zien.:D

@ Glenn: Die demper die daar nu op zit gaat zoiezo er niet meer op komen. Die is zo gaar als wat:D

Wat ik vandaag nog gedaan heb.:D
                            Heb de motor onder de ciao mix uit gedraait en deze onder de cross ciao gezet. Dit is een dr evo. Het blokje loopt best nice nu, maar krijgt alleen wat te weinig benzine heb ik zo de indruk. Ik heb er met een sito+ uitlaat een 65 mee gehaald schat ik ongeveer. Omdat een vriend van mij 55 reed en ik hem best wel met een leuke snelheid voorbij reed.

Onder de ciao mix ligt nu een origineel cilinder blokje. Deze rijd nu ook best lekker vind ik en haal er een 50 mee tot nu toe. Heb er niet zo lang mee gereden. Zit namelijk ook een te grote sproeier in. Hij draait wel heel mooi stationair.

Dit was het dus voor vandaag. Heb er weer aardig wat aan gedaan, zonder enige echte tegenslagen vandaag.

Jacky
                            Bijdrager

Leukste vind k nog die bravo. Vind die dingen wel wat hebben de laatste tijd. Je ciao is ook mooi maar komt nog wat slordig over door de verschillende wielen enzo, maar dat komt nogwel neem ik aan.

Als je nog onderdelen nodig hebt voor bravo. Ik heb nog een compleet frame staan. Onderdelen mogen ook voor heel weinig weg.

diac
                              Bijdrager

Jacky, zijn racer staat niet in deze perso..
                                die met die verschillende wielen is maar een crossciao, wat boeit dat:D

ciaoracer
                                Topic starter

Haha dat vind ik nu inderdaad ook jah. Ik vind dat een cross ciao eigenlijk niet persé dezelfde velgen moet hebben. En dit rijd ook wel. Dus no problemo.:D Deze rijd nu wel best lekker vind ik de cross ciao. Ik wil er toch binnenkort de krul even op gaan leggen en dan eens kijken of ik boven de 65 uit geraak.:D

Onderdelen voor de bravo zijn nu nog direct nodig. De eerste onderdelen die ik dan ga nodig hebben is een gashendel. Deze is kapot. Een koplamp spoiler gelijk een superbravo heeft. een achterspatbord gelijk een superbravo. en een soort van frame verbreder ook geljk een superbravo. Ik weet niet of deze dingen los te vinden zijn of dat ze gewoon vast zitten aan het frame op een superbravo.

Meer updates soon.:thumb

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.