- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door ciaoracer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 april 2007 om 17:53 #283996
hey vespafreaks,
Dit topic gaat gebruikt worden voor al de andere vespa’s die ik nog in bezit heb en wat ik er momenteel mee bezig ben. Ik zal zoveel mogelijk updates proberen te posten van de vorderingen die ik gedaan heb.
Dit zijn de drie brommers waar dit hele topic over gaat gaan.;)
-Vespa cross ciao
-Vespa ciao Mix
-Vespa Bravo -> Verkocht

[center]VESPA CROSS CIAO -> Is uit elkaar en blokje is verkocht[/center]
[center]Mijn Cross ciaotje die ik beetje heb opgeknapt en dient om met mijn broertje te gaan crossen enzo.[/center]
Setup momenteel:
70 cc dr evo
Carters getuned voor een 70 cc dr evo en max geveild
waarschijnlijk leo krul.
12/12 carbje
originele luchtfilter open gemaakt
bromnaafje
80mm poulieTOP SNELHEID GESCHAT -> 65
Nou heb het frampje voor een 10 euries gekocht met 2 velgen voorvork en een zadel.
Zo zag het er uit toen ik het kocht:

Nou hier kun je niet echt direct van zeggendat het mooi is.=) Het roest staat er ook best dik op in de spatborden. De modder die overal zat was zelfs blauw.
Maarja vind dit natuurlijk altijd leuk om hier dan weer wat moois van te gaan maken.Ga hem eigenlijk voor mijn broertje maken voor wat te crossen en leert hij ook wat van de vespa’s. Hij is pas 10 trouwens.:lol
Zo is die nu geworden naar een beetje geknutsel en gerotzooi. Toch niet echt mis.

Zo staat die er nu momenteel bij. Komt binnekort terug een 70 cc blokje onder maar blijft nu momenteel nog even zo tot dat ik mijn nieuwe bestelling binnen heb van jmpb.

[center]Vespa ciao Mix[/center]
[center]Dit is de brommer die over een paar maanden eigendom gaat worden van mijn zus. Ik gebruik hem zelf om eigenlijk een beetje overal mee naartoe te rijden. Dit is dus een beetje mijn dagelijkse brommer.[/center]
Set up momenteel:
50 cc origineel
Kick originele carters
12/10 carbje
originele luchtfilter
Sito+ Uitlaatje
Bromnaafje
80mm poulie
TOPSNELHEID ONGEVEER -> 50-55
Hier ondertussen al 1 foto van het kick blokje dat er onder komt te hangen.;) Deze gaat zo snel mogelijk er onder komen als ik mijn nieuw zuigertje binnen heb.;)

Zo staat de vespa ciao Mix er nu dus weer bij. De verdere aanpassingen gaan zijn -> een mooi olie tankdopje in plaats van dat lelijke blauwen:D, Kickblok en waarschijnlijk ook nog voorvork dempertjes enzo.

[center]Vespa Bravo-> Verkocht[/center]
[center]Dit is de Bravo die ik voor een 10 euro heb gekocht en er knalgaar uit ziet ern aardig wat werk en ook laswerk nodig heeft. Deze ga ik opknappen en proberen opnieuw te verkopen.[/center]
Set-up momenteel:
Ligt nog geen motorblokje onder. Komt waarschijnlijk een origineel snorblokje onder te liggen.
Foto’s van de vorige eigenaar(Diac). Eigen foto’s komen ook een dezer dagen.

Dat waren dus de foto’s van de vorige eigenaar. Nu komen de foto’s van mij.:D
Ik heb hem een beetje gepoetst enzo, maar in de toekomst gaat deze geschuurd worden en helemaal opnieuw gespoten worden. Mss ook nog wel een ander stuurtje maar dit bekijk ik me nog. Ik wil zoiezo van deze bravo een super bravo gaan maken qua uiterlijk.
Zoals je kunt zien is het achterspatbord al eraf gehaald en heb ik andere achterveren gemonteerd.

Commentaar hoor ik graag.
24 april 2007 om 17:55 #447018haha is wel leuk dat je dat voor je broertje doet:P nou ik denk dat je er wel wat moois van bakt eh;)
24 april 2007 om 18:07 #447019oh maar dat frame ken ik 😛 die heeft hier nog gelegen. maar effe een korte geschiedenis: een vriend van me wou hem spuiten, dus hij schuren met de flex, en op z’n kamer met 2 verschillende merken blauw spuiten zonder hem te ontvetten of uit elkaar te halen :D. nou het resultaat mag er wel zijn :P. nu ziet ie er wel vrij “mooi” uit, in vergelijking met eerst.
24 april 2007 om 18:58 #447020Foto’s van hoe hij er nu uit ziet en de verschillen staan in de eerste post. Nou ik zou zeggen toch redelijk wat verschil.:lol
24 april 2007 om 19:16 #447021
N!CKsdas wel vet dat je voor je broertje een crossertje maakt.
hoogglans rood lijkt me best vet staan.
24 april 2007 om 20:44 #447025kei vet datje ook zoiets gaat maken;)
tim en ik hebben er een niks aan het frame gedaan niet verstevigt
-70cc dr evo
– vario
-13/13 carb.
-spaakwielen
-frame dat aan het roesten is
:P:P:P
maar dat ding is zo licht als een veertje
die trek je zo op het achterwiel
wij crossen er ook altijd mee door het zand over heuveltjes enz.24 april 2007 om 20:53 #447026Jep ga ik er ook voor gebruiken. Eigenlijk gewoon voor de fun. Maar niet echt direct om kapot te helpen wil er toch nog voorzichtig mee zijn, maar toch wat mee crossen lijkt mij echt vet.
Buis zal er waarschijnlijk wel tussen komen en een ingekort spatbord dat ik al heb liggen in de primer.24 april 2007 om 20:58 #447027Ik ga met een leo krul rijden. Dus niet met mijn kostbare handmade. Nene die leo krul is leuk voor te crossen ziet er toch niet meer 100% uit.
28 april 2007 om 16:09 #447101Vandaag Primer gehaald en 2 spuitbussen helrood.
En heb het frame en achterspatbord nu volledig afgespoten en ben eerlijk gezegd best blij met het resultaat. Het glanst echt zeer mooi.
Foto’s heb ik ook. Zal ze er zo effe op zetten.Even een vraag. Hoelang moet de verf uitharden voordat je alles pas in elkaar weer kunt zetten?
28 april 2007 om 16:26 #447102
Rebelstaat er meestal op he
gewoon tot het droog is (geen idee kan 3 uur zijn ma ook 24)
en dan gewoon paar uur laten liggen 😉28 april 2007 om 17:09 #447103is meestal na 4 uur droog maar moet nog een langere tijd verder uitharden meestal.
28 april 2007 om 17:10 #447104ik zou hem een dag laten drogen;)
30 mei 2007 om 21:36 #447663Update zie post 1
Ok heb er foto’s van opgezet toen we hem ana het spuiten waren. Hij steekt ondertussen half helf in elkaar.
Morgen foto’s van hoe die in elkaar zit.Het rood op de foto’s is in hete ceht wel veel mooier fel rood. Op de foto’s is dit minder duidelijk.
30 mei 2007 om 21:43 #447664tering ouwe, looking nice 8)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 mei 2007 om 06:20 #447666Ow dankje, Ik hoop op nog wat meer goede commentaar.
Morgen de foto’s van hoe die een beetje in elkaar uit ziet. Wel met wit zadel. Wil mss nog ergens een zwart gaan vinden.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.