Vespa-Ciao.NL
:: Ciao91’s Vespa Piaggio Ciao ( bordeaux-rood )

Home Forums Perso’s Projecten Ciao91’s Vespa Piaggio Ciao ( bordeaux-rood )

13 berichten aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao91
    Topic starter

update: 9-5-2015

ZO! Even een mooie update met mooie foto’s!

Na de vorige update, heeft het even geduurd ivm drukte bij het bedrijf waar alles gespoten word.
      Op de foto hieronder is alles weer even lichtjes geschuurd om de kleur erop te spuiten!

Ook zijn de spatborden en framegedeelte voorzien van coating voordat de lak erop gaat.

Hierna is alles nog eens nagelopen en daarna heeft m’n maat een mooie kleur gemengd en de Ciao gespoten!

grondverf:

kleur:

Hieronder nog enkele foto’s van het frame + toebehoren!

Maandag krijg ik alle gespoten delen weer terug.
      De velgen liggen bij een poedercoater, ik verwacht dat de velgen as. dinsdag wel weer terug zijn.

Deze week nog even een bestelling bij JMPB plaatsen om mijn Ciao weer op te bouwen! :thumb

lightlord
      Donateur

Mooi dat je zo gedetailleerd te werk gaat.
        Dit word een hele mooie ciao kan bijna niet anders we blijven het volgen 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
        Lightlord's Dizzy/Gypsi

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Dat is geen verkeerd kleurtje en resultaat zeg.

Leuk dat je bij een klein bedrijfje binnen kan lopen en je eigen spul zandstralen geniale actie.
          Ook erg handig als je een maatje hebt die even voor je een brommertje kan spuiten wat kost zo iets nou ongeveer?

Ben benieuwd naar het eind resultaat en de uitkomst van de velgen :thumb

Wilk1985
          Moderator

Mooi werk! Ideale combinatie inderdaad van je vrienden moet je het hebben :thumb

Ciao91
            Topic starter

Dit moet inderdaad een mooie brommer worden! 😀

Het stralen heb ik in Zwaag gedaan, Hans Knijn Straalwerkzaamheden.
              Aardige man die ook nog wel eens wilt helpen als het even niet lukt!

Het spuiten alleen zal al gauw rond de 200 euro wezen, maar ik hoef alleen materiaal te betalen.
              Hij zei dat dit een vrij unieke, dure kleur is. Dus materiaal zal ook wel aan de prijzige kant zijn, maar dit heb ik er wel voor over gezien het feit dat dit een mooi weer brommertje word en geen dagelijks vervoer ofzo :thumb

Het is en blijft een hobby natuurlijk!

Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat, tot de volgende update! :thumb

Ciao91
              Topic starter

update: 12-5-2015

Gisteren heb ik alle gespoten delen weer teruggekregen! 😀
                Ik hoop de velgen vanavond terug te krijgen, maar daar hoor ik eind van de middag meer over.

Verder heb ik vanochtend een aardige bestelling gedaan bij JMPB, ook heb ik 2x aanslagrubber voor de voorvork los mee besteld, want ik las bij andere perso’s dat de aanslagrubbers uit de revisieset bagger zijn.

Zie hieronder de bestellijst:
                2x 16″ Deestone Semi D822 70/90/16
                2x Afstandsbus Achterdrager Vespa Ciao
                2x Trapasbus Vespa Ciao
                1x Stuurschuim zwart Citta/Ciao
                1x Tankdop met slot Vespa Ciao
                1x Kabelset Vespa Ciao 4-delig
                1x Balhoofdset Compleet Citta/Ciao
                2x Aanslagrubber voorvork Vespa Ciao
                1x Benzinekraan Vespa Ciao
                1x Stuurslot Vespa Ciao/SI/Bravo/Boxer
                1x Stuurslot klinknagel Vespa Ciao/SI
                1x Brandstofslang transparant 1M
                1x Benzinefilter klein universeel

De Ciao wordt verder in elkaar gezet met RVS inbousbouten, ringen en moeren.

Zodra de bestelling van JMPB binnen is volgt er weer een update!

Ciao91
                Topic starter

update: 18-5-2015

Ondertussen heb ik niet stil gezeten!
                  Ik was afgelopen zaterdag bij citta1234 langsgegaan om samen met hem de vorkveren weer netjes in de vork te monteren.
                  Hiervoor heb ik eerst even de armpjes weer opgeknapt, zie hieronder het verschil tussen een opgeknapt armpje en hoe het was:

De vorkveren weer in de voorvork, nog bedankt voor de hulp citta1234! :thumb

Verder heb ik mijn 10-spaaks velgen weer teruggekregen, ze hebben alleen de lagercups ook meegenomen, dus dit moet ik nog even leeg borstelen.
                  De velgen zijn echt heel mooi geworden en icm de rode lak van de brommer, gaat dit echt super staan! 😀

Vandaag heb ik ook even de lagercups van het balhoofd gemonteerd, ik ga van de week weer even verder met het opbouwen van de Ciao.

Zo dit was het weer voor nu! :thumb

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Hopelijk trek je geen coating mee als je ooit die lagercups uit het voorwiel gaat halen..

Verder ben ik erg benieuwd naar het resultaat dus werk maar even door 😀

citta1234
                    Bijdrager

Was weer effe gezellig :thumb
                      Hopelijk is de Ciao voor de zomer begint af, kan je deze zomer nog lekker toeren 😉

Ciao91
                      Topic starter

update: 1-7-2015

ZO!
                        Na een lange tijd niks gepost te hebben, heb ik nu weer even een foto van de Ciao zoals ze er nu bij staat.
                        De remkabels voor en achter zijn gemonteerd, kabelboom ligt er al en de koplamp en achterlicht is ook gemonteerd.

Het elec. bromblok wat ik voor deze Ciao heb gekocht, moet nog even voor het mooie gereviseerd worden zodat ik deze eronder kan hangen.
                        Daarna hoop ik dat het ‘starten en rijden maar!’ is.

Reacties zijn altijd welkom! :thumb

Wilk1985
                        Moderator

10 spakers in een Ciao is altijd +++

Gaat helemaal goed komen met deze Ciao :thumb.

Je hebt het stuurslot er ook al in zitten? Mooie extra is dat, de details maken de Ciao :lol

Ciao91
                          Topic starter

@Wilk1985: ja, het stuurslot zit er al in! :thumb Ik krijg alleen het slotplaatje niet vast met de klinknagel, deze wilt er op 1 of andere manier niet in.. 😕

Ik ben er zelf ook heel erg blij mee, kost wat moeite maar dan heb je ook wat 😀

Ciao91
                            Topic starter

update: 7-7-2015

Even een kleine update over de actuele ontwikkelingen omtrent mijn Ciao, zonder foto’s!

Het elec. bromblok is vandaag richting Wilk1985 vertrokken om een revisiebeurt te krijgen om vervolgens lekker fris van start te kunnen gaan onder mijn brommer 😀
                              Verder heb ik nog wat 2T-olie alvast gekocht bij de brommerboer in de buurt.

Alvast bedankt Wilk1985, binnenkort weer een update met foto’s! :thumb

13 berichten aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.