Vespa-Ciao.NL
:: Ciao91’s Vespa Piaggio Ciao ( bordeaux-rood )

Home Forums Perso’s Projecten Ciao91’s Vespa Piaggio Ciao ( bordeaux-rood )

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao91
    Topic starter

@ Wilk1985;
      Het idee is om een compleet std. elec bromblok onder de Ciao te leggen.
      Ik heb van de week een goedlopend blok icm bromklok voor een mooie prijs van iemand kunnen overnemen.
      Ik heb nog een 43 DR Evo liggen, misschien dat er in de loop van de tijd dus verandering komt in de setup!
      Waarschijnlijk wel even laten reviseren voor de zekerheid, dan is dat maar alvast gedaan!

——————————————————————————————————————————————-

De foto’s laten even op zich wachten, maar probeer de foto’s zsm te posten!

citta1234
      Bijdrager

Ben benieuwd!

Ciao91
        Topic starter

update: 11-12-2014

Het heeft even geduurd, maar hierbij de foto van de huidige Ciao.

Deze Ciao heb ik gekocht met spaakvelgen, maar vind dit toch niet mooi dus deze zijn verkocht.
          Er zullen 3-spaaks of 5-spaaks velgen onder de Ciao gezet worden.

De kleurstelling wil ik graag weer zoals mijn vorige Ciao, alleen dan wat met meer oog voor detail (balhoofcupjes, slotplaatje, benzinekraan etc).

Dit zal niet heel snel gaan, aangezien het voor mij geen haast heeft, dus zo nu en dan zal ik wat aan de Ciao doen en wat foto’s plaatsen!

coda
          Donateur

Vet ding!
            Niets meer aan doen! :thumb

Ciao91
            Topic starter

coda :
              Vet ding!
              Niets meer aan doen! :thumb

Waarom klinkt dit heel sarcastisch? :pest

coda
              Donateur

Hoe kom je daar nou bij? 😉

Ciao91
                Topic starter

coda :
                  Hoe kom je daar nou bij? 😉

Haha, achja rustig aan alles doen he! 😀
                  Binnenkort even beginnen met het demonteren van alle onderdelen en dan laten stralen.

coda
                  Donateur

precies, heb ik met de mijne ook laten doen, stralen, spuiten, andere wielen en hebt hebt een nieuwe brommer!

Ciao91
                    Topic starter

update: 3-4-2015

Zo, dat is weer even geleden!

Ik ben rustig alle benodigde onderdelen aan het verzamelen voor de restauratie van mijn Ciao.
                      Op dit moment staat het frame er nog steeds zo bij als op bovenstaande foto, maar ik zal volgende week de Ciao uit elkaar halen om te schuren en te laten spuiten.

Het frame word gespoten door een maatje van mij die werkzaam is als autospuiter bij een autoschadebedrijf.
                      In de planning staat dat het frame binnen nu en een maand gespoten moet zijn, zodat ik alles netjes en rustig kan opbouwen voor de zomer! 😀

Ik heb de afgelopen tijd toch nog wat leuke dingen weten te scoren voor de Ciao:

10-spaaksvelgen

Het was de bedoeling om een setje 3-spaaks- of 5-spaaksvelgen in het wit te laten poedercoaten/spuiten en te monteren, maar ik ben uiteindelijk toch voor 10-spaaksvelgen gegaan.
                      Deze 10-spakers zullen gestraald en daarna gepoedercoat/gespoten worden.
                      De kleur voor de velgen is onveranderd: wit!

Ik vind deze velgen toch wat mooier onder een Ciao staan en deze velgen zie je niet zo veel onder een Ciao als de 3- of 5-spaaks.

Verder zag ik op Marktplaats een advertentie met Ciao/Citta onderdelen uit de buurt voorbij komen.
                      Ik heb het één en ander bij hem vandaan meegenomen.

– revisieset motorblok;
                      – revisieset voorvork;
                      – z.g.a.n. Gianelli Original Power;
                      – z.g.a.n. rempot Ciao;
                      – gereedschapsbakje + inhoud;
                      – bagagedrager.

De bagagedrager is afkomstig van een Ciao C24, maar die ‘schotjes’ kun je als het goed is zo los tikken.

Tot zover deze update! :thumb

Wilk1985
                      Moderator

Ik vind de 10 spakers ook altijd een top combo met een Ciao! Leuke gereedschapset ook, zo netjes zie je ze niet vaak en het maakt je brommer mooi compleet :thumb

Ciao91
                        Topic starter

Wilk1985 :
                          Ik vind de 10 spakers ook altijd een top combo met een Ciao! Leuke gereedschapset ook, zo netjes zie je ze niet vaak en het maakt je brommer mooi compleet :thumb

Zo’n vermoeden had ik inderdaad al!
                          Ik zag dat gereedschapsetje bij hem liggen in het originele zakje, normaal kom je dat zakje inderdaad bijna niet tegen! 😀
                          Kon het allemaal voor een klein prijsje meenemen, dus altijd leuk om zoiets te hebben :thumb

Ciao91
                          Topic starter

update: 13-4-2015

Weer even een kleine update van de vorderingen!

Gisteren ben ik even bezig geweest om het frame uit elkaar te halen.
                            Al vrij snel alles uit elkaar gehaald, maar wist niet hoe ik de bokstandaard eraf kon krijgen.
                            Dus even het forum erbij gepakt! 😀

Op de foto hieronder staat het nog deels in elkaar.

Verder ook nog even het stuurslotje eruit getikt, hier komt een nieuw slotje in.
                            Hoe wordt het nieuwe slotje bevestigd, kan ik deze er gewoon in duwen en zit het dan vast?

Zoals jullie kunnen zien zit het frame nog aardig in de lak, maar is het nog erg smerig qua smeer en modder.
                            Dit zal ik er straks even met de hogedrukreiniger eraf spuiten.

Tot zover de update!

Nog een kleine vraag: zijn deze plastic clipjes nieuw te krijgen?

criminalmindz
                            Donateur

Hoe heb je die popnagel eruit gekregen van het plaatje voor het stuurslot?

Ciao91
                              Topic starter

@ criminalmindz: beetje wrikken en later met een schroevendraaier er uit kunnen draaien

Ciao91
                                Topic starter

update: 28-4-2015

Een kleine 2 weken terug heb ik de Ciao volledig gedemonteerd om te gaan schuren.
                                  Tijdens het schuren kwamen er kleine roestpitjes onder de lak tevoorschijn, dus besloten om toch te gaan zandstralen!

Dit heb ik gedaan bij een klein bedrijfje in de buurt waar je zelf kan zandstralen. Hier heb ik mijn vorige Ciao ook gezandstraald.

De gestraalde onderdelen gelijk meegegeven aan een maatje, die gaat dit allemaal spuiten voor mij.
                                  Hij heeft gelijk alle delen nog even nagelopen en daarna in de epoxy en in de grondverf gezet.

Eerdaags komt hij met een aantal kleurstaaltjes langs om een keuze te maken tussen de verschillende soorten/tinten rood.
                                  Zoals hierboven al vermeld is, de kleur gaat richting bordeaux-rood/apple candy red.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.