Vespa-Ciao.NL
:: Ciao91’s Vespa Piaggio Ciao ( bordeaux-rood )

Home Forums Perso’s Projecten Ciao91’s Vespa Piaggio Ciao ( bordeaux-rood )

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao91
    Topic starter

DaanCiao :
      Hij ziet er netjes uit man.
      Ik zie dat je het stuur nog hetzelfde hebt gelaten.
      Die snel gas zou ik een wieltje voor haren, is wel zo chill;)

Is het afstellen trouwens al gelukt?

hee Daan,

thanx man! :thumb
      jaa, het stuur is inderdaad het zelfde gebleven omdat ik dit zelf er ook nog wel mooi uit vond zien – heb er al een wieltje voor gehaald en heb er eentje op voorraad dus dat gaat goed! 😀

het afstellen lukt niet écht – hier op ’t forum zeggen ze dat er misschien iets met m’n CP’s is, dus binnekort ga ik even langs bij één van de jongens van V-C met het blokje + uitlaat – dan zal hij waarschijnlijk wel weer beter lopen! 😛

DaanCiao
      Donateur

Kijk es aan, top!
        Je zou ook kunnen kijken voor een cp-vervanger.
        Zit je nooit meer te klooien met je cp-punten;)

Ciao91
        Topic starter

DaanCiao :
          Kijk es aan, top!
          Je zou ook kunnen kijken voor een cp-vervanger.
          Zit je nooit meer te klooien met je cp-punten;)

ik heb nog niet zo heel veel verstand van vespa-blokjes, dus ik wacht even de jongens af – want ik wil niet nog verder van huis zijn 😛
          heb jij trouwens nog Ciao onderdelen liggen of helemaal niks meer? PM me maar

OrangeCiao
          Donateur

mooi geworden de lak glimt ook mooi topi:thumb

Ciao91
            Topic starter

OrangeCiao :
              mooi geworden de lak glimt ook mooi topi:thumb

thanx man! :thumb ; er zitten een hoop uurtjes in! 😀

’t project ligt nu even stil naar aanleiding van ’t blok dat nu niet loopt..
              en een goede vriend van mij is afgelopen zaterdag overleden, hij is 21 jaar geworden — dus daar zit ik ook heel erg mee! 🙁

Ciao91
              Topic starter

update: 18-02-2011

na een lange tijd niks aan mijn Ciao te hebben gedaan, ben ik 2 weken geleden langs Mike gegaan met een elektronisch blok die ik toen had gekocht.
                Het plan was om deze te bewerken en gelijk te reviseren samen met Mike. Voordat ik daarheen ging, kwam ik erachter dat mijn uitlaatpoort was afgebroken.

Dus Mike kon toen alleen het cartersetje voor mij kunnen bewerken en reviseren!

hier een foto van het blokje waar het over gaat;

(let niet op de zuiger die er op de foto nog opzat, want deze zuiger hoort eigenlijk bij een std. cilinder van de vorige eigenaar :P)

Toen ik daarna thuis kwam, ben ik meteen opzoek gegaan naar een andere snelle cilinder en kwam toen een 2de handse DR Evo in zeer goede staat voor een prikkie.
                Vorige week dus weer even bij Mike langs om de cilinder te bekijken en gelijk op het carter gemonteerd.

Gisteren had ik heel even de tijd om het blok onder de Ciao te hangen, om te kijken of het blokje vonkt en.. – JAHOOR HIJ VONKT! 😀
                Van het weekend maar even proberen te starten, tot de volgende update! :thumb

aapie90
                Bijdrager

hehe,
                  gaat hij eindelijk wat doen:p
                  nou nog eff je SP opknappen;)
                  laterz

Ciao91
                  Topic starter

aapie90 :
                    hehe,
                    gaat hij eindelijk wat doen:p
                    nou nog eff je SP opknappen;)
                    laterz

haha :P. ja klopt — maar eerst even van ’t weekend het blokje testen en zodra hij goed loopt, gaat de SP eronder vandaan en word hij opgeknapt! :bloos

jeffrey citta
                    Donateur

doet je ciao het eigelijk nou al is?? al een tijd niks meer gehoord.

Ciao91
                      Topic starter

jeffrey citta :
                        doet je ciao het eigelijk nou al is?? al een tijd niks meer gehoord.

update: 04-04-2011

Ik maak er gelijk een kleine update van, dit keer zonder foto(‘s)!

ik was een tijd geleden bij Mike geweest en toen had hij het blokje voor mij bewerkt en gereviseerd. Daarna had ik hem na een weekje ofzo onder mijn Ciao gezet en startte gelijk, dus gelijk begonnen met inrijden.
                        Maar nu komt ’t..
                        Laatst reed ik even door het dorp en ging een stukje van ongeveer 50 a 100m volgas en toen stopte de Ciao ermee, ik ben er wel achtergekomen dat er geen benzine vanaf de tank naar de carburateur komt.
                        Heb alleen nog niet écht de tijd gehad om er naar te kijken. Ik heb wel al wat dingen gehoord hier op het forum wat het probleem kan zijn, meer mensen die misschien weten wat ’t kan zijn?

pepko
                        Donateur

is je tank vies? ff benzine kraan schoonmaken, en je tank direct ook. ik heb ook wel eens gehoord dat het gewoon niet wil door stromen als de benzine stand lager is dan een bepaalt punt. dan kan je proberen een nieuwe benzine kraan te monteren, en je moet even kijken of je benzine dop geen vacuum trekt.

Ciao91
                          Topic starter

update: 05-07-2011

jongens,

na een lange tijd laat ik weer eens wat van me horen in mijn perso! 😀
                            Hij rijd écht lekker, maar nu ik wat vaker in de stad kom met m’n Ciao – ben ik opzoek naar een std. elektronisch motorblokje (snor) voor het dagelijks gebruik. Aangezien ome agent mij niet zo aardig gaat vinden als ik hem met zo’n snelheid voorbij rijd, om mij 2min. later weer op de roller te zetten! :pest
                            Een nette, het liefst gereviseerd blokje wat max. 40 km/h gaat.
                            iemand –> reageer in mijn ‘gezocht-topic’ of via PM!

hieronder een foto, van hoe mijn Ciao er nu bij staat!

—————————————————————————————————————————-

huidige setup;

elek. bewerkt carters (inlaat 13mm + poorten)
                            43mm DR Evo
                            snorkrukas
                            13/13 Dellortho @68
                            Malossi filter
                            Polini SP
                            poelie 80

snelheid: 75km/h GPS

Ciao91
                            Topic starter

update: 4-12-2014

LANG GELEDEN!

Bovenstaande Ciao is ruim een jaar geleden verkocht, wat leidde tot veel spijt..
                              Ik heb 2 weken terug weer een Ciao P opgehaald om te restaureren en deze gaat dan ook niet zomaar meer weg!

Het idee is om de Ciao weer in dezelfde kleurstelling te krijgen als mijn vorige Ciao.

Ik heb even geen foto van de Ciao, maar ik zal morgen even een foto maken en posten.
                              Dit wordt een project waar ik beetje bij beetje wat zal doen aan de brommer, omdat het voor mij geen haast heeft!

Kan iemand mij vertellen welke bandenmaat er om de 3-spaaks velgen op de foto hier boven liggen?
                              Kan ik ook dezelfde breedte om 5-spaaks velgen doen en zal dit gewoon passen zonder aan te lopen?

Wilk1985
                              Moderator

Een Ciao verkopen is vaak een emotioneel proces inderdaad 🙂 Leuk dat je weer een nieuw project hebt!

Met wat voor setup ga je rijden op de nieuwe Ciao?

Om die 3 spakers zitten standaard 2.50 banden op de Ciao Mix. 2.75 past wel op de velg, maar ik denk dat dat te breed is voor je frame. Heb het nog niet gezien in ieder geval dat iemand dat zo deed.

5-spakers zijn 17 inch en ze zijn wat dunner, dus ik denk dat je daarop maximaal 2,25 kwijt kan maar zoals ik zei 100% zeker ben ik er niet van.

jeffrey citta
                                Donateur

Zonde man was echt een mooi ciaotje

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.