Vespa-Ciao.NL
:: Ciao1968 Perso ;-) update 07-07-2015

Home Forums Perso’s Projecten Ciao1968 Perso ;-) update 07-07-2015

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Is al weer iéts beter! Mooi dat je hem origineel laat en hem ook niet laat spuiten.

Wilk1985
      Moderator

Dit zijn echt de mooiste projecten, een Ciao die door iedereen is opgegeven weer netjes maken.

Ciao1968
        Topic starter

Eergisteren een hele erg leuke C7 gekocht van de kleinzoon van de eerste eigenaar. Heb deze vandaag opgehaald.

Deze Ciao is nieuw verkocht in 1968 in het dorp waar ik hem heb gekocht en waar deze man ook nog steeds woont. Deze C7 is nog behoorlijk compleet en origineel en netjes. Zijn vader (en of opa) heeft er wel wat aan gewerkt want hier en daar is ie bijgewerkt, zuinig is ie er sowieso op geweest.

Benzine kraan is niet meer origineel (edit, is wel origineel). Er zitten nog oude Pirelli’s onder maar als die nog origineel zijn is er maar heel weinig op gereden… Grijze gereedschap bakje zit er nog onder en gereedschap is compleet. Spaakslot ontbreekt wel helaas. Velgen zijn ook niet zo mooi meer, aardig roestig.

De blokje is origineel, cilinder is vermoedelijk ooit vervangen, kop is wel het originele oude kopje. Uitlaat is de originele met platte pijp (wel lek in een bocht) maar ooit grijs gespoten.

Het framenummer scheelt weinig met de grijze Ciao van VLIEGWIELSPIE, die van hem heeft framenummer: 143445 en die van mij is: 143491. Die zijn vast op dezelfde dag gemaakt en tegelijk naar Nederland gekomen.

Hier alvast een paar foto’s:

Gewassen (maar niet gepoetst)

Bas23
          Bijdrager

Netjes!Komt er nog een kenteken Op?

Lennaert
            Sleutelbeheerder

:thumb

Prima beestje zo te zien leuk dat hij een goed onderkomen krijgt.

Piet30
              Donateur

ui,that is a nice buy. Tippitoppi :thumb

Ciao1968
                Topic starter

It’s a clean lean mean machine 😀

Ik heb twijfels over de benzinekraan en cilinder ik dacht eerst dat die niet origineel zouden zijn, oudere 68-ers hebben een cilinder waarbij je de tapeinden aan de buitenkant nog kan zien, bij die van mij is dat niet meer zo maar dit is er een die aan het eind van 1968 is gemaakt.

Volgens sommige Italiaanse bronnen kregen de Ciao’s vanaf nummer 154100 een grotere vulopening en een benzinekraan met reserve stand, maar dat klopt dus niet. Die van mij en die van vliegwielspie hebben sowieso al een grotere opening.

Ik vraag mij dus af hoe het eerste benzinekraantje met reserve er uit heeft gezien, kan best zijn dat die van mij wel origineel is. In het onderdelenboek van 03-1968 staat nog de ronde kraan afgebeeld, en in die van 1970 een met reserve stand, die erg veel lijkt op die van mij.

Wilk1985
                  Moderator

Mooie aanwinst weer! Nette oldie!

Wellicht is dit net een van de eerste die met het nieuwere type cilinder is geleverd inderdaad. Het zou wel bijzonder zijn als de cilinder was vervangen als je ziet hoe hij er verder bij staat.

Mooi dat je ook het controlestickertje er nog op hebt!

Jelle
                    Moderator

Mooi en redelijk gaaf exemplaar?
                      .
                      Hoe kwam je eraan, want ik heb hem niet op marktplaats voorbij zien komen…

Ciao1968
                      Topic starter

Mazzeltje via via, stond niet op marktplaats. Komt vlak bij mij in de buurt vandaan. Het bedrijf dat hem destijds nieuw heeft verkocht heeft helaas geen Ciao spullen meer liggen en doet niet meer in bromfietsen. De beste man zei wel dat ze er destijds veel van hebben verkocht dus misschien duiken er nog wel meer op hahaha (kans is niet zo groot).

De vader van de huidige eigenaar restaureerde motorfietsen en ik denk dat de Ciao ooit ook een opknapbeurt heeft gehad, delen zijn bij gespoten, en alles is vet en vuil vrij. Ik ben met name blij dat alles er op zit en dat alles origineel en grotendeels onbeschadigd is.

Het viel mij op dat de meeste A Ciao’s (1967-1970) in de frame nummer lijst C9’s zijn, alleen die van mij en die van VLIEGWIELSPIE zijn C7’s (beide 1968 ), er moeten er toch wel meer van zijn hier ?

Jelle
                        Moderator

Ik heb deze c7 prima serie nog staan….

En je raad het al:

Ciao1968
                          Topic starter

Oh ja, die was ik alweer ff vergeten, wat is het framenummer van de rode Jelle? en de originele kleur?
                            ? Zit het oude kopje er nog op? Klein of groot tankgat? En wat voor benzinekraan? Vragen vragen vragen :D:D:D

Jelle
                            Moderator

Originele benzinekraan zat er niet meer op, maar ik heb ooit een oudere c7(uit ’68) gehad en die had een kraantje zoals jij maar dan creme/grijs kleurig i.p.v. zwart en daar was alles 100% origineel aan.

Deze heeft een normaal tankgat (alleen een c9 heeft toch een afwijkend tankgat) en het zelfde nummer als jij hebt onder het zadel in het frame geslagen.

framenummer van deze is C7E1T*21222#* (dat # heb ik staan ipv. het laatste nummer)
                              Orginele kleur: knalrood (denk ik, want bij de beschadigingen komt die kleur eronder vandaan)

Ciao1968
                              Topic starter

okay thanks, die is van 1969 dan, daar staan er ook niet veel van op de lijst, alleen die van miniciao. Volgens mij hebben zowel de oude C9 en C7’s een klein tank gat, heb er even de oude folders op nagekeken om er zeker van te zijn :-).

SpeedyVespa
                                Donateur

Mooie Ciao Rody!
                                  Hele nette, wees er zuinig op:thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.