Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao zuipt af en trekt helemaal niet meer
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door stylez.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 september 2007 om 18:35 #208587
Hey,
ik heb al sins 2 maanden een probleem met mn ciao .. von een dag op de andere trok die helemaal niet meer en de ciao stotterte als ik staan blijfte .. nou en sins een maand zuipt die ook altijd af, als ik kom te staan. Das k*t als je in de Stadt bent .. Nouja ik heb dat Ding een Vriend gegeven en hij heeft daar wat aan rom gefrickelt en nu zuipt die niet meer af, als ik volgas geef. Trekken doet die helemaal niet meer, geen idee waarom. Carb. 13/13 is geen 3 maand out, cylinder + zuiger zien er nog helemaal nieuw uit, uitlaat is een Tecnigas, sproeier 58, nieuwe ngk boegie. Ik heb echt geen idee meer waar het aan ligt. Mischien kunnen jullie mij helpen.
Een Tip nog : Hij vonkt helemaal niet, ik heb geen vonken als ik nakijk. Maar als ik een Stap met de Ciao doe gaat die direkt aan, dus aan de Onsteeking kan het niet liggen? o.O
groetjes,
Robert23 september 2007 om 20:41 #227262wat voor onsteking heb je, anders moet je je cp eens afstellen
23 september 2007 om 21:54 #227264Choke blijft openstaan? Hij trekt dan iig helemaal niet meer… Heeft een vriend van me ook gehad.
Waarschijnlijk weer een dom antwoord maar soms zie je de simpelste dingen juist over het hoofd.24 september 2007 om 00:07 #227265Ik heb een elekt. Onsteeking, heb een Ciao Mix! Die vriend van me meende ook dat het aan de sproeier moet liggen, maar ik kan niet geloven dat dat afzuipen/geen trekkracht meer aan de sproeier ligt? Aan de Choke ligt het niet, hebben we al nagekeken. De Bougie heeft een licht bruine kleur, zoals het eigenlijk moet?
24 september 2007 om 09:20 #227266ik ga inderdaad ook gewoon van een lek uit..
controlleer al je pakkingen en keerringen eens..draait je oliepompje nog goed, dat ie wel olie geeft?
tijdens het stationair lopen even het slangetje van het oliepompje naar je carter deraf trekken (alleen van je pompje af)..
als het allemaal goed zit moet het slangetje dat nog aan je carter zit vrijwel direct leeggetrokken worden en druppelt er heel langzaam olie uit je pompjehet probleem kan ook altijd bij je carburateur en/of luchtfilter liggen..
maak je carb. even goed schoon en kijk even of je filter niet half verstopt zit dat ie te weinig lucht krijgtzag je cilinder der goed uit tijdens het monteren, of tijdens het controlleren nadat je het probleem had gekregen?
anders zou ik zeggen controlleer je zuiger en cilinder even, wellicht heb je een warmloper gehad..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.24 september 2007 om 12:11 #227272ik heb geen idee waar dan een lek kan zitten? Als ik nou tijdens het stationair lopen het slangetje aftrek, dann is het tog schlecht voor de motor omdat die dan alleen maar op benzine loopt of niet? De Carb is schoon gemaakt en aan de Luchtfilter ligt het ook niet, omdat die helemaal nieuw ist. De Cilinder zag er helemaal goed uit, net als de zuiger! Kan het niet aan de Sproeier liggen?
Nou we hebben nagegekeken of die vonkt, hij vonkt echt helemaal niet, maar de ciao gaat zo aan, waar ligt dat aan?
24 september 2007 om 14:48 #227276Als je ciao aangaat vonkt hij!
Hoe test je hem, met je hand ronddraaien gaat hij idd niet van vonken, als je de bougie niet ergens tegen de massa van de brommer aanduwt doet hij het ook niet 😛
Monteer eens een nieuwe bougie.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno24 september 2007 om 20:55 #227288Ik heb al 7 verschillende bougies probeert, maar hij vonkte bij geen van alle 7! Dus kan het niet aan de ontsteeking liggen, zeggen jullie als de ciao aangaat … waar kan het dan aan liggen? Ik rij 40-45 en hebn 58 sproeier, is die misschien te groot? Want als hij afzuipt moet ie tog teveel benzine krijgen of niet?
24 september 2007 om 21:02 #227289als je sproeier te groot is en DE REST is in orde MOET ie gewoon vonken…
dus daar ligt het nie aan!!ik denk dat je je CDI ( bobine elec blok) ff moet nakijken..
is dat het niet.. dan raad ik je aan je gehele elec onsteking te vervangen…suc 6

CDI NAKIJKEN: ik zou gewoon een andere proberen,als hij het dan wel doet ligt het aan je CDI..
24 september 2007 om 23:24 #227290Hoe kan ik de CDI nakijken? En hoe weet ik dat er iets aan fout/kapot is waar zie ik dat aan?
25 september 2007 om 22:27 #227304push 😕
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.