Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ciao wordt hobbelpaard
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door eaSI rider.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2008 om 11:47 #209331
ik heb een bibberende ciao onder mijn kont zitten. Bij het optrekken begint het gehobbel, net alsof je over een geribbeld oppervlak rijdt. Op volle snelheid is het iets minder maar dan is de poelie vaak als los geschoten.
Wat heb ik gedaan?
-brommer opnieuw gespoten
-ander blokje eronder gezet om uit te proberen.In dit forum las ik al soortgelijke problemen met de poelie, koppeling en v-snaar. Die heb ik allemaal vervangen maar dat hielp niet. Aan het voor- en achterwiel is niets veranderd. Ook heb ik de motor in zijn ‘vrij’gezet en laten lopen, dat liep allemaal zuiver. Dus ontsteking en benzinetoevoer is het dus niet. Ik ben bang dat de krukas krom is, kan dit? Of weet iemand nog iets anders?
gr.
Arno23 juli 2008 om 11:54 #220069je krukas kan inderdaad een beetje scheef zijn. op loopstand trilt hij dan even erg?
23 juli 2008 om 12:36 #220070denk dat hij dat bedoeld met in zijn vrij gezet, lijkt me dan he..
23 juli 2008 om 12:41 #220071heb je ook geen ei in je band zitten? dat had ik eerst en is vrij hobbelig ja 😛 misschien nog eens proberen alles goed vast tedraaien (koppeling, poelie) niet doldraaien natuurlijk! vast = vast
23 juli 2008 om 14:22 #220075heb zelf ook zoiets gehad dat hij erg hobbelde, bij mij lag het aan de vsnaar.
weet zelf nog steeds niet waarom. ik dacht toen zelf ook dat het een koppelingsprobleem was.
23 juli 2008 om 14:46 #220077staat je snaar niet gewoon veel en veel te strak?
greets william
24 juli 2008 om 06:43 #220089De snaar staat niet strakker dan anders. Alle tandjes zitten er ook nog op. Dat heb ik nagelopen. Ik dacht ook al aan de band, vanwege het hobbelen. Maar ook de band is nog erg goed, ik kan geen oneffendheden ontdekken.
Ik ga vanmiddag voor de zekerheid een ander wiel monteren en een andere snaar. Als dat het niet is ben ik toch bang dat het in het het motorblok zit, waarschijnlijk een kromme krukas. Heeft iemand hier ervaring mee?Gr. Arno
24 juli 2008 om 07:25 #220090het kan zowel aan je snaar als je pouli liggen, laatst was bij mij de snaar gesprongen. en toen een nieuwe opgezet en die “hobbelde” ook (ook 1 met tandjes en een 80 pouli). het kan ook zijn dat je een ei in je band hebt zoals TimoO_ al aangaf (als je je velgen hebt gespoten en de banden eraf hebt moeten halen). als je het hobbelpaard in z’n loopstand zet dan zou ik nog eens goed kijken naar de v-snaar; hoe die op de pouli ligt, en dan zachtjes aan je koppelingsschaal draaien zodat je kunt ontdekken of de snaar op dezelfde hoogte blijft draaien op de pouli. als hij dat niet doet>> snaar of pouli.
je wiel eruithalen zou ik nog niet doen
groeten nick en succes met toolen (sleutelen)25 juli 2008 om 05:27 #220095Ik heb gisteren de snaar vernieuwd en het hobbepaard is weer een mooie ‘Dame blanche’geworden. Blijkbaar heb ik bij haar weer de juiste snaar geraakt;)
Die snaar heeft jaren op een 60 poelie gezeten. Wellicht dat ie daardoor zo slecht past op een andere poelie.Thanx gasten voor de hulp. Zonder deze tips was ik hier nooit achter gekomen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.