Vespa-Ciao.NL
:: Ciao wil niet vooruit kom maar komt wel op toeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao wil niet vooruit kom maar komt wel op toeren

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jesse Hatzmann
    Topic starter

Heb hem net even gestart zonder luchtfilter. Hij trekt hem al iets beter door maar nogsteeds is hij niet vooruit te branden. Hij gaat max 5km/h helaas.

https://youtube.com/shorts/dv7HkaBg4Jo?si=7lq8W8grJgcJnd5Y

Dankjewel

Jesse Hatzmann
      Topic starter

Ik begin zelf een beetje te twijfelen aan het carter en de carburateur. Het Carter omdat ik hier zelf aan gevijld heb en de carburateur omdat deze niet origineel is.

maar waarom hij dan niet vooruit komt, geen idee.

Dankjewel

Jesse Hatzmann
        Topic starter

goedendag,

ik heb ondertussen mijn hele blok weer uitelkaar gehad en een speed engine gekocht. hij loopt nu goed. moet nog even goed afstellen (nu een sproeier 70) en daarna bezig met welke rolletje etc.

Hebben jullie hier iets van verstand van?

Heb tot nu toe op t forum gelezen dat je het beste kan beginnen op 8 gram en daarna naar beneden moet gaan. Heb nu 6 gram rolletje en nog geen stukken volgas gereden (ivm nieuwe cilinder).
          Als ik mn achterwiel optil en dan gas geef dan kom de snaar niet helemaal op de top van de vario. Moet ik dat lichtere of juist zwaardere rolletjes? kwa optrek moet hij eerst wel wat toeren maken, maar dit leek mij logischer ivm de setup.

ik hoor graag wat jullie ervaringen en adviezen zijn.

groetjes Jesse

Dankjewel

niek1992
          Bijdrager

Ik weet verder niet wat voor vario je gemonteerd heb (malossi, polini, pinasco of origineel) maar in de eerste drie gevallen kan de achterkoppeling niet genoeg range leveren voor de voorvario. Oftewel het is normaal dat deze niet helemaal bovenin komt.

Oh en pas vooral op met je achterwiel optillen en volgas geven. Er zijn koppelingsschalen zonder ringen in het huis die bekend staan dat ze kunnen ontploffen. Dat wil je niet tegen je been aan hebben.

Jesse Hatzmann
            Topic starter

bedankt voor je reactie!!

Heb een malossi vario dus dat verklaart dan dat de snaar niet helemaal bovenin komt.

Enig advies op waar ongeveer te beginnen met rolletjes?

Dankjewel
            5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.