Vespa-Ciao.NL
:: Ciao werkte een dag en nu niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao werkte een dag en nu niet meer

• Dit onderwerp bevat 35 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren geleden door Wim.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jone
    Topic starter

Dag iedereen
      Ik heb deze vraag al gesteld dus sorry als ik te veel stuur maar ik wil het probleem oplossen

Zaterdag reed mn ciao plots ik weet niet hoe maarja

Maar nu heb ik weer het zelfde probleem als ervoor dat hij start maar niet genoeg kracht heeft om te rijden
      (als ik een duwtje geef voel ik wel een betje kracht) hier een filmpje
      Ik heb al sproeier 46 50 60 geprobeerd maar werkte nog niet. Toen hij het deed zat 50 er in dus sproeier moet ik niet meer vervangen denk ik?

zevenenergie
      Donateur

Je video staat als prive video ingesteld op youtube, dus we kunnen hem niet zien.

Let op als je het onderstaande leest kan je probleem in 1 seconde opgelost zijn.

Dat je brommer het de ene keer wel doet en de andere keer niet en dat je weinig kracht ervaart als je wil weg rijden…. Doet mij vermoeden dat je krukas keerring los zit.
        Je hebt best kans dat als je je blok open maakt dat hij er in zit. Maar dat is juist het verfuckerative. Hij zit los en de ene keer zit hij er in en de andere keer is hij er uit.

Er zijn al hele volksstammen gek geworden van frustratie over dat ze het niet konden vinden.
        Een goed antidepresiva is dan secondelijm.

Screenshot 2023-03-22 at 16-39-31 dokter pipjes - Google Zoeken
        Het recept is als volgt:

Je koopt een nieuwe keerring en je doet er secondelijm op, drukt hem op zijn plaats.
        Vervolgens wacht je tot er een seconde voorbij is.

Succes!

Jone
        Topic starter

ja dacht al dat het iets met keerring ging zijn had daarom al een nieuwe gekocht maar had geen zin om hem weer open te gooien dit zal dus wel moeten ;/
          (heb de video op openbaar gezet)

en ik zag al de vorige keer toen ik mn blok open deed dat mn keerring al redelijk versleten was dus waarschijnlijk zal het dat zijn. Kan ik die keerring er gewoon uithalen met iets of moet ik mn carter daarvoor splitten?
          en ik heb geen vliegwieltrekker kan ik hem gewoon met een poelie trekker of iets ervan doen?

Shark
          Donateur

vliegwieltrekker bespaart je echt allemaal ellende, gewoon eentje kopen of lenen desnoods

Jone
            Topic starter

ja best, wel jammer mn broer heeft een maar die is juist niet lang genoeg.

Wim
              Bijdrager

Koppeling loopt ook niet vrij.
                Ding moet blijven draaien als je stopt met lopen.

Bolt ie wel flink op de middenstaander,
                met achterwiel omhoog.

Geef je in het filmpje vol gas of niet?
                Kijk eerst maar eens naar de keerring
                zoals gezegd.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Jone
                Topic starter

Ik gaf vol gas ja, maar bedoel je dat de koppelingsschaal moet blijven lopen of die andere die vast zit aan de krukas?
                  Maar als hij al heeft kunnen lopen zal dit volgens mij niet de reden zijn waarom hij niet rijdt.

Wim
                  Bijdrager

Met het ding bedoel ik je motor.
                    Klopt, ook met vaste koppeling kan je rijden.
                    Maar, zodra je stopt stopt de motor ook, er is dan geen vrijloop voor de motor.
                    De krukas moet vrij draaien in de buitenste schaal.
                    Als dat te zwaar aanloopt stopt de motor.
                    Bolt ie wel flink op de middenstaander,
                    met achterwiel omhoog.
                    (Nog maar eens vragen dan.)

Gr. Wim.

Jone
                    Topic starter

hoe bedoel je bolt?
                      als ik met een boormachine draai dan draait de buitenste schaal niet mee tenzij dat ik hem echt start dus dat de startsegmenten uitzetten  of is dat niet wat je bedoelt?

Wim
                      Bijdrager

Dat is goed, dan draait de koppeling vrij.
                        Gas geven met je achterwiel van de grond.
                        Komt ie wel op toeren?

Gr. Wim.

Jone
                        Topic starter

Zal morgen eens kijken maar dus het kan geen kwaad als je hem met boormachine start want mn ketting is kapot

Jone
                          Topic starter

En ik had eerder nog een vraag maar ik denk niet dat iemand het had gezien,

Kan je je keerring eruit doen zonder je carter te moeten splitten?
                            Want als ik er een nieuwe ga in steken maakt het toch niet uit als hij een beetje kapot wordt.

Wim
                            Bijdrager

Klopt, je kan de oude er uit peuteren, alles schoonmaken, en dan de nieuwe er in.
                              Beschadig niets met uithalen!

Gr. Wim.

Jone
                              Topic starter

Zou je even kunnen uitleggen wat het doel van de keerring eigenlijk is want ik dacht dat het gewoon de lager invette ,maar als hij dus los zit kan de hele motor niet werken?
                                en ik had nog een vraag,
                                hoe soepel moet een krukas lopen want ik kan hem maar met moeite met mn hand draaien. Toen ik mn blok weer in elkaar stak draaie mn krukas wel vlot tot ik mn keerring erop deed, dus zal vgm niet aan mn lagers liggen ik kan anders eens een filmpje maken hoe mn krukas loopt

Wim
                                Bijdrager

Een keerring dicht af, zowel olie, benzinedamp en lucht(carter)druk.
                                  Dus soort pakking maar dan om een draaiende as.
                                  Met bougie er uit(geen compressie) moet het soepeltjes draaien.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.