- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 2 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 januari 2024 om 19:50 #823214
Hoi ik heb een ciao mix die wou niet mooi lopen. Toen zat er roest in tank heb ik 1mnd azijn erin gedaan toen eruit reed perfect na spoeling en rijden. Nu viertakt die weer als ie warm is.
Na het ontroesten liep die wel perfect stationair dat deed die eerst niet en nu 40km verder viertakt die soms weer.
Sproeiermaat is nu 42 op snorblok 12/7 en citypower. Heb een jmpb brom luchtfilter denk ik (?) Besteld en toen na 42 gegaan. Nu is mijn vraag zou het kunnen dat er gietbramen in die filter zitten volgens mij zei iemand op forum dat die niet goed afgewerkt was ofzo.
https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-als-org-citta-ciao.html Deze filter. Zou het kunnen dat die stukjes plastic aangezogen heeft dat die daardoor viertakt dat die voor het gaasje hangen en de luchtstroom tegenhouden?
Heb nu met dit weer niet gekeken nog maar dacht ff brainstormen. Die tank is vele malen gespoeld dus roest lijkt mij nu verleden zaak. Hoop dat mijn denkwijze klopt.
Wie heeft er ideen? Hij loopt na ontroesten perfect stationair waarvoor hij met de roestige tank altijd uitviel. Dus hoop/denk dat roest het niet weer is. Ik tank altijd euro 98 sinds ik m heb.
3 januari 2024 om 19:53 #823215https://vespa-ciao.nl/forums/topic/jmpb-ciao-luchtfilter-als-origineel/ Hier dit bedoel ik ik heb niks afgebraamd heb wel spullen ervoor zal eens kijken en x compressor erdoor halen en met scherp ding over die 3 luchtgaten afschrapen.
3 januari 2024 om 20:28 #823216Hoi Rick,
Als je de richtlijn van de sproeier database volgt zit je met je sproeier precies in het midden van het aanbevolen sproeier bereik, wel apart dat hij gaat viertakken maar ook pas na een stuk te hebben gereden.
Welke hittegraad bougie gebruik je en heb je de kleur van je bougie al bekeken?Je zou inderdaad het filter even kunnen bekijken of er geen stukjes in de openingsgaatjes zitten.
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 januari 2024 om 20:36 #823217Heb het nagekeken had eerst 40, toen die bromfilter gekocht toen na 42. Zou goed moeten zijn volgens de database. Vuil in sproeier kan niet heb tank gekeken die is mooi roestvrij en heb mahle filter tussen slang. Heb met zakmesje die gaatjes afgebraamd en toen filter erop hij starte op choke meteen. Snap het ook niet precies. Had eerst 40 nu sproeier 42 met de brom filter. Zal binnenkort nog eens rijden als het weer het toelaat en al het water weg is. Sproeierdatabase zegt 40-44.
Ik kan nu niet rijden geen weer voor maar lijkt mij dat die aardig moet kloppen omdat hij met choke mooi start.
Ik heb een b6hs misschien nu te koud voor maar heb nog b5hs liggen vgm dus zal deze eens proberen weer als weer is.
Misschien omdat ik die b6hs erin had al voor het ontroesten misschien is die kapot vd roest zou kunnen. Heb deze al lang erin voordat ik m ontroest had dus miss bougie wel niet fris vd roest en rijden ofzo.
3 januari 2024 om 21:09 #823221Ja, dat luchtfilter weet ik nog wel indd.
De meeste hebben het. Niet erg kost niks.Maar als je nu viertakt met 42 ga je gewoon naar 40
dat is gewoon goed.
En die database is een richting waar je moet beginnen met sproeiers
als je compleet out of specs bent. Je kan dus ook op 39 uitkomen.
Bougie moet bruin worden na flink stuk vol gas.
Ja met een snor liever bougiekleur controleren met een 5
Kans dat een 6 te grijzig blijft. Qua rijden maakt t weinig uit.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.3 januari 2024 om 21:18 #823223Wil nog ff 42 houden want eerst liep die goed met 40 met snor. Lijkt me dat 40 dan niet gezond is ivm te arm draaien want ik heb nu wel een bromfilter.
4 januari 2024 om 00:25 #823228Viertakken is te rijk. Simpel.
Kijk maar wat je doet.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.4 januari 2024 om 19:56 #823236Het kan ook nog je uitlaat poort zijn.
Als die dicht gaat zitten en dus kleiner wordt dan wordt het mengsel te rijk voor de “nieuwe setup”.
Hetzelfde geld voor een uitlaat die ontkoolt moet worden.4 januari 2024 om 20:16 #823237gaat een snor ciao met sproeier 42 niet altijd wat viertakten, omdat ze anders te hoog in de toeren zouden gaan? bij mij komt viertakten enkel voor als ik met een snorklok rijd. (en met belgencarter en onbegrensde uitlaat heeft die genoeg vermogen om dik 40 km/u te halen)
4 januari 2024 om 23:30 #823238Zal dan idd bougiekleur kijken en sproeier 40 x proberen. Opzich kan t wel kloppen maar als hij toch te arm zou zijn zou die dan warmlopen? Wil het blokje ook niet te arm laten draaien maar idd misschien is 40 wel goed. Hij start nu koud op choke vgm is dat dan niet juist de goeie sproeier? Mvg
Uitlaatpoort zit niet dicht heb al x eraf gehad was mooi zuiver.
4 januari 2024 om 23:39 #823239

Misschien idd de 40 erin. 2e foto is ie beetje aan donkere kant hij is ook deels zwart niet mooi koffiebruin maar beetje donker. Zal bij goed weer weer gaan testen.5 januari 2024 om 14:58 #823245gaat een snor ciao met sproeier 42 niet altijd wat viertakten, omdat ze anders te hoog in de toeren zouden gaan? bij mij komt viertakten enkel voor als ik met een snorklok rijd. (en met belgencarter en onbegrensde uitlaat heeft die genoeg vermogen om dik 40 km/u te halen)
Een te grote sproeier en dus het viertakten heeft wel een begrenzen de werking, maar het is niet de bedoeling. (Ik zou een sproeier kleiner kiezen als ik jouw was.)
Met een rijk mengsel wil een tweetakt niet hoog in de toeren, je bent dan vermogen kwijt.Wim zegt altijd, groter tot hij gaat viertakten en dan een maatje terug. Je snorklok verraad nu dat je kleiner kan. Dus ik zou mijn slag slaan ten zij je het soepeler rijden prettig vind. Want dat is nu wel het geval. Ga je armer dan wordt de motor zenuwachtiger al zal dat bij jouw 40km per uur setup(je) niet zo merkbaar zijn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.