:: Ciao verbruikt meer membraan dan benzine
-
Je moet eigenlijk zorgen dat het membraam maar 1 beweging maakt, als er golf bewegingen in zo,n plaatje komen, Is het het wachten op scheurtjes in het epoxie dat de vezels bij elkaar houd.
Meerdere kleine plaatjes is wat breuk betreft dan ook beter dan 1 grote.
Een grote heeft van zichzelf een hogere trilings frequentie dan meerdere kleintjes van dezelfde lengte.
Daar kun je, als je weet wat je doet mee spelen.
Hoe ver de membraanen open gaan is belangrijk.
Dat ze allemaal even ver open moeten, lijkt mij duidelijk.
Het membraan word eigenlijk niet opgevangen door de steunen maar zeker bij hogere toeren door het lucht kussentje dat tussen de steun en het membraan zit. daar kun je dus mee spelen.( om maar even aan te geven dat de steun een grote rol speelt)
De doorlaat ten opzichte van de carburateur is ook een factor.
Er mag geen bocht tussen het membraan en de carburateur zitten anders stroomt de lucht maar door een kant heen, en had je beter niet zo veel geld uit kunnen geven aan dure spulletjes.
Het is beter om iets goeds te kopen en daar vanaf te blijven dan zelf te gaan klooien,
Zelf plaatjes verwisselen is dan het enige wat je er zou moeten doen. Zo denk ik er over.
Het belangrijkste..
Het moet betrouwbaar zijn ,Ja toch.
FonSBijdrager
Vespaatje :
Wel denk ik dat ik voor de malossi set ga, mits de montagegaten hetzelfde zijn… ?
Montage is hetzelfde.
Ik heb zowel Polini als Malossi membranen gebruikt icm zij-inlaat. Beide hebben hun voor- en nadelen, maar kapotte plaatjes heb ik nog nooit gehad.
Het lijkt wel of het membraan te licht of te dun gekozen zijn, er zijn verschillende dikte’s en materialen te vinden en ik denk dat je gerust een zwaardere/steviger membraan mag gaan zoeken die veel beter bestand zijn voor dit membraan verslindend blok.
Vind het zelf wel een goed teken want dit kan beter dus 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.