Vespa-Ciao.NL
:: Ciao vario

Home Forums English General questions Ciao vario

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boldizsár
    Topic starter

Hello, I have conversion problems. I managed to buy a Swiss postman Piggio Si with a variator. I wanted to convert a factory mono drive Piaggio Ciao px. I removed the wheel, put it back, put the variator and the clutch on, ordered a belt for it (978×12.5), all the parts were added. When starting, the pedals can barely be turned, something does not allow it to be turned, it is very difficult, and the engine cannot be started. I tried a shorter, thinner belt, but the problem is the same. What can I do, what could I have done wrong? If the translation is incomprehensible in some places, I apologize, my English is quite bad.

Wim
      Bijdrager

Translate to Netherlands:

Hallo, ik heb problemen met de ombouw. ​​Ik heb een Zwitserse Postman Piggio Si met variateur gekocht. Ik wilde een fabrieks-Piaggio Ciao PX met mono-aandrijving ombouwen. Ik heb het wiel verwijderd, teruggeplaatst, de variateur en de koppeling gemonteerd, er een riem voor besteld (978×12,5), alle onderdelen zijn toegevoegd. Bij het starten kunnen de pedalen nauwelijks worden gedraaid, iets zorgt ervoor dat het niet kan, het is erg moeilijk en de motor start niet. Ik heb een kortere, dunnere riem geprobeerd, maar het probleem is hetzelfde. Wat kan ik doen, wat heb ik verkeerd gedaan? Als de vertaling op sommige plaatsen onbegrijpelijk is, bied ik mijn excuses aan, mijn Engels is ronduit slecht.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Smallride
        Bijdrager

Does the crackshaft spins normal by hand? Might be the ring behind the vario. Or the vario touching the frame?

1

niek1992
          Bijdrager

I think the question was already answered in /topic/ciao-variomatic/ also made by OP.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.