Vespa-Ciao.NL
:: Ciao van brian (kick SE, lc)

Home Forums Perso’s Projecten Ciao van brian (kick SE, lc)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 263)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brian
    Topic starter

F7FA1B8C-2D22-494F-BB2E-3406122FE9C5Nog niet alles binnen voor de vario maar wel alvast de citypower gemonteerd en de rest van het oude trapwiel weg geslepen. Hij rijd goed met een citypower ook heb ik zolang poelie 95 gemonteerd voor het optrekken.

Brian
      Topic starter

313932AC-E003-4A75-9F5E-E258E70AC875Op het werk had ik trouwens nog een stripje gelast omdat de shoke stand steeds in het frame viel. Als ik hem nu indruk en gas geef komt hij vanzelf weer terug.BDBD46A1-8943-4FD1-A5F6-13B39C5FE448
        Op advies toch maar een giannelli citypower gemonteerd stukje gereden +8km top. Dit gaat ook beter werken met de vario denk ik zo.

8AFB0B67-FF66-4C39-A48A-435EAB14587FVandaag alvast de achterklok gemonteerd voor de vario.

Daniello
        Bijdrager

Weet je waarom je stang tellens in het frame viel…. Omdat je het geleidingsnokje welke je op het carter schroeft mist.

chokestanggeleider vespa-450x450

Brian
          Topic starter

Ohw echt haha nog nooit gezien 😅

Brian
            Topic starter

C310E116-B18A-4BBA-BED7-AAF6FB6B09DB4A03E512-38E7-4E22-9B44-A2D77C032465Vandaag alvast een spiegel gemonteerd zodat ik niet steeds achterom hoef te kijken. Morge komt als het goed is mn malossi vario schaal binnen. Dan eindelijk testen en daarna kijken of ik hem naar 25 krijg. (Als ik nog langs moet komen)

mean-machine
              Bijdrager

Ja, die spiegel mis ik soms ook wel als ik boven de wettelijke snelheid rijd.
                Maar in 1973 had je, of beter gezegd, DEED je geen spiegel op je brommerd!

Daarom toch maar niet. Vaker omkijken!
                Je wilt toch weten of er niet toevallig een auto met oranje strepen achter je rijdt!

Mikey
                Bijdrager

Hoi Brain,
                  waar heb je die spiegel vandaan. Ik ben normaal niet zo van de spiegels op citta’s of ciao’s maar ik vind dit wel een leuk dingetje. 🙂
                  Groetjes

Brian
                  Topic starter

Ben zelf inderdaad ook niet van de spiegels maar deze staat wel mooi de rechter zet ik er ook nog op denk ik.

heb ze hier gehaald : https://www.cityparts.nl/spiegelset-scooter-motorfiets-cnc-stuur-bevestiging-universeel-zwart.html

Brian
                    Topic starter

FDDB3AF6-0B62-4170-9FF6-566C8AB8C1EDA6A4064D-750D-4D24-9212-4D5DC5F85F87Tussendoor nog een speedengine in elkaar gezet voor mijn neef. Hadden de cilinder eerst op een bromcarter zitten. Maar toen hij op de mijne had gereden is hij toch overgestapt naar een speedengine. 😆

iemand ervaringen met vliegwiel afdraaien of een pinasco vliegwiel op dit soort blokjes ? Op de mijne heb ik al een lichtere maar ben benieuwd of bijvoorbeeld een pinasco veel gaat doen.

Martino
                      Moderator

Zo, je hoeft niet meer langs te komen om je brommer te keuren?

Ik zie een cp SE en daarvan zijn er al vrij lichte vliegwielen (rond 730 gram). Het afdraaien zal weinig effect hebben hierbij. Even je huidig vliegwiel wegen is dus eerst het devies.

Brian
                        Topic starter

Ja dit blokje is voor mijn neef komt op de rode ciao een paar foto’s terug.

oh oke dan laat ik mijn eigen vliegwiel zo denk ik want rijd goed.

De politie heeft inderdaad niet meer gebeld dus kom er mooi mee weg ! Alleen zit ik jammer genoeg al 2,5 weken te wachten op een malossi varioschaal en gele drukveer. Besteld bij de cittashop maar er waren problemen met bestellengen die uit italie moesten komen. Verwacht dat het toch wel deze week binnen komt en dan kan ik aan de slag met de vario aftestellen.

vdBerg
                          Bijdrager

mooie ciao brian! ziet et goed uit!
                            Denk er wel op dat hij op een “rollerbank” minder weerstand heeft dan dat je er zelf op rijdt , daarom heb je ook een correctie van een paar km/u.
                            Zou lullig zijn als hij op de bank wel in zijn powerband komt en als nog te snel gaat.

succes!

groet marko

Brian
                            Topic starter

4F7B0659-0FB2-40EE-AF5D-9E5417B46269Vandaag nog wat leuks binnen gekregen met dank aan @cittadarah. Alleen even poetsen en nieuwe ophangpunten en dan komt hij er voorlopig onder voor de sier. Iemand ervaring met zoiets te glasparelstralen ? collega dacht dat hij dan misschien kapot zou gaan.

gr

Martino
                              Moderator

Leuke Polini radiator. Ik mis er nog altijd 1, dus mocht je hem ooit nog eens van de hand willen doen… 😉
                                Het is te stralen, maar dien je idd wel op te passen met een radiator. Gelukkig is een Polini radiator van dikker materiaal  robuust ontwerp en wanneer je het idd parelstraalt met niet meer dan 6 bar komt het wel goed.

Zo te zien zijn de ophangpunten wel afgebroken, helaas een zwak puntje bij Polini. Hoe ga je hem bevestigen en waar en alleen voor de sier of komt er in de toekomst ook de LC polini set bij?

Brian
                                Topic starter

Een maatje van me kan aluminium lassen dus gaan de originele ophangpunten na maken. Dus hij komt ook op de plek waar hij hoort te komen. Wil in de toekomst wel de set compleet maken inderdaad maar is weinig van te vinden helaas.😅

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 263)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.