- Dit onderwerp bevat 262 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 weken, 3 dagen geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 mei 2023 om 09:38 #820315

Update na het kopen en verbouwen van mijn eerste huis, pas geleden weer begonnen met de hobby.De blauwe heb ik gereviseerd en dat was maar goed ook want kwam er achter dat een zuigerveer gebroken was… niks kapot gelukkig. Daarna kreeg ik hem weer niet afgesteld samen met sjefke gekeken en kwamen we erachter dat de carburateur niet goed was. Meteen een nieuwe 16/16 besteld en is het probleem opgelost.
De roze heb ik helemaal gestript en opnieuw gespoten omdat hij toch wel flink beschadigd was. Nu het blokje weer in elkaar en dan ben ik optijd klaar voor de zomer.👍🏻😎
16 juni 2023 om 21:24 #820519Biede vespas zien er geweldig uit! Maar die blauwe is echt een eye-catcher. Helemaal met die leo pijp. Fantastisch, staat m zeer goed!
29 juli 2023 om 16:47 #821143Pakket van Brian binnen gekregen, dit word een zeer mooi blokje

TICKLING BARN31 juli 2023 om 09:29 #821158Dat roze met zwart blijft een fantastische combi in mijn ogen!
Een malossi doosje… Altijd goed
No replacement for displacement29 augustus 2023 om 16:22 #821495Vanmiddag begonnen met de Disco Rotante voor Brian.
Zit ff in een pauze dus tussendoor even een paar foto’s 😛

Een roterende inlaat blokje.

Ben begonnen met het kleine carter die wel heel maagdelijk is, geen olie smeerkanaal en 0,zero spoelkanalen, oftewel ik kan heerlijk mijn gang gaan.
Oja even een compliment aan 7Energie want die heeft met een borgend pas pennetje het kleine en grote carter perfect uitgelijnd zodat de Malossi kruk zuiver op de 0 lijn soepel rond draait

Smeerkanaal met trechtertje geboord en gefreesd zodat het lager goed gesmeerd is.
Deps kanaal is het dikste al klaar, nu op maat maken in flow met de cilinder na de pauze.
Daarna de main spoeler frezen zodat het kleine carter spoel waardig is.
Vanavond of morgen vroeg ga ik beginnen met het grote carter.Had nog nooit een Malossi Alu Deps in handen gehad en bekeken maar ondanks ik nooit geen fan ben geweest van Malossi cilinders moet ik nu bekennen dat ik onder de indruk ben van deze nieuwe cilinder, zowel timing en poorterij zijn zeer goed te noemen en dat zo uit de doos !!
Kan maar één nadeel vinden en dat is de prijs.Tot snel 😉
TICKLING BARN31 augustus 2023 om 18:10 #821561Gaaf setje zo!
Is dit een moparts klein carter?
Ziet er erg netjes uit, hoe drijft de krukas de schijf aan voor het roterende gedeelte? En welk type schijf past hier in eigenlijk?
Ik heb hier namelijk een puch maxi blokje liggen welke aangepast is voor roterende inlaat. Deze is voorzien van een yamaha fs1 schijf en meenemer, het huis waar de schijf in draait is zelf gemaakt.

Tis altied moar eem!2 september 2023 om 09:22 #821579Ziet er erg netjes uit, hoe drijft de krukas de schijf aan voor het roterende gedeelte? En welk type schijf past hier in eigenlijk? .
Het is een complete set van het merk Rollingspeed.
En deze :
https://vespa-ciao.nl/forums/topic/eurocilindro-roterende-inlaat/page/2/TICKLING BARN7 september 2023 om 09:01 #821657Heb je hele thread even doorgelezen, wat een brommers! Hele vette kleuren en kosten nog moeite bespaard! Echt mooi werk!
5 april 2024 om 19:24 #824298

De roze brommer ook voorzien van een polini lc setje, en een extra ontluchting op de klok.5 juni 2024 om 18:10 #825279
Nog een gadget van china om de temperatuur af te lezen werkt best mooi.
En gister kreeg ik na het weer niet kunne vast maken van mn vest het briljante idee om zelf een tankrekje te maken. Het is gewoon een opzet rekje voor een fiets 4x slijpen zodat hij over het midden gaat en klaar. Ga hem nog wel wat beter vast maken met dubbelzijdige tape.5 juni 2024 om 20:30 #825282Rekje ziet er top uit!
Mag ik vragen of er aanpassingen zijn gedaan om de bandenmaat 2.5 16 kwijt te kunnen? Of past dit net?
5 juni 2024 om 20:51 #825284Dankjewel nee deze banden passen gewoon, dikker als dit past niet.
Het mooie weer is er lekker man26 juni 2024 om 12:12 #825564Erg mooie ciao,s en ook erg lekker weer
3 juli 2024 om 13:45 #825754

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.