Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao trekt slecht van 0-20
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 1 maand geleden door Ciao_x48.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 februari 2024 om 22:43 #823663
Mijn ciao trekt slecht van 0-20 vriend van mij trekt dubbel zo snel op. Heb grotere sproeiers geprobeerd maar helpt niet.
Heeft er iemand een idee waarom.Set up:
polini lucht filter
proma cc
malossi kopelings segementen
malossi v snaar
48 sproeierMijn ciao trekt slecht van 0-20 vriend van mij trekt dubbel zo snel op.
Heb grotere sproeiers geprobeerd maar helpt niet.
Heeft er iemand een idee waarom.Set up:
-polini lucht filter
-proma cc
-malossi kopelings segementen
-malossi v snaar
-48 sproeier
Hallo,
Proma cc, is een expansieuitlaat en toch meer iets voor de hogere toerentallen
zoals van een 65 cc of meer.
Probeer eens een Citypower uitlaat.
Heb je een te kleine poelie achter? 90 hoort er origineel op.
Mischien is die van je vriend beter getuned of het blokje in betere conditie.
Heeft hij betere specs(snel spul er op)
Wie weet heb jij slechts een snor(25) blokje en hij een normaal(brom 45)blok.
De database voor sproeiers ken je waarschijnlijk al.Kijk ook eens in de How-to’s en Tuning deel van de site.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 februari 2024 om 12:03 #823665Citypower is even snel bij optrekken juist top snelheid is stuk trager.
mijn blok is stuk nieuwer. En mijn vriend heeft zelfde setup buiten ik heb polini trekveren. Hebben ook allebij snorCitypower is even snel bij optrekken juist top snelheid is stuk trager. mijn blok is stuk nieuwer. En mijn vriend heeft zelfde setup buiten ik heb polini trekveren. Hebben ook allebij snor
Polini trekveren is een erg ruim begrip.
Zijn verschillende soorten van.
Jij hebt bijna std motor set up.
De grijze, de lichtste zijn goed, de rest is te zwaar.
Probeer die ook eens.
Contactpunten ontstekingstijdstip
controleren indien aanwezig.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 februari 2024 om 13:54 #823668Heb nu de grijze maar weinig verschil begin nu aan 15 goed te trekken
13 februari 2024 om 14:52 #823669Toch de afstellingen controleren, perfectioneren,
fine tunen.
Startschoentjes zo monteren dat ze tijdens optrekken slepend zijn en tijdens starten happend.
Zo nodig omdraaien.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 februari 2024 om 15:55 #823670Merci voor de hulp zal eens startschoentjes wisselen van plaats want anders monteren dan juist kan toch niet?
13 februari 2024 om 17:05 #823671Versleten zuigerveren kan het ook zijn.
13 februari 2024 om 17:27 #823672Kan ik dit meten met voellemers of hoe kan ik dit zien.
13 februari 2024 om 18:57 #823673Merci voor de hulp zal eens startschoentjes wisselen van plaats want anders monteren dan juist kan toch niet?
Anders dan juist, ja wat je wilt, t is een advies.
Wisselen, nou dat hoeft niet, alleen als ze versleten zijn natuurlijk.
Omdraaien als ze zitten zoals ik dat uitlegde.
Dan moet je even koppeling eruit, goed kijken bij de startschoentjes,
hoe het werkt en hoe het draait, indien nodig omdraaien.
Ja dat kan wel dat zie je vanzelf, de onderkant komt dan boven 😉
Maar alleen als nodig, niet zomaar omdraaien.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 februari 2024 om 19:01 #823674Versleten zuigerveren kan het ook zijn.
Ja kan ook, maar blok is nieuwer dan van zn maatje, dan neem ik maar aan dat
zijn blok beter is.
Spul is altijd allemaal 30-50 jaar oud.
Mijn advies altijd, direct na aankoop, blok eruit nemen, volle revisie doen.
Klaar, 20 jaar geen omkijken meer naar.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 februari 2024 om 22:11 #823680Blok is 23 jaar. En erg weinig kilometers mee gereden.
14 februari 2024 om 12:07 #823681Blok is 23 jaar. En erg weinig kilometers mee gereden.
Dat moet je zeker weten, feit is dat ie nu voor geen meter optrekt.
kijk eerst naar de geadviseerde dingen.
Alle simpele adviezen ga ik niet geven, zoals v-snaar slipt, bougie, oude benzine,
rem loopt aan, slappe banden, afstelling/werking ontsteking en mengsel(sproeier)enz enz…
Oh, toch per ongeluk een paar gedaan, nou doe er je voordeel mee.
Anders alle techniek maar even openen voor een algehele revisie.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.14 februari 2024 om 18:32 #823689Merci wim heb alles gecontroleerd en er is een kleine verbetering messchien toch eens blok openen en nieuwe zuigerveren .
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.