Vespa-Ciao.NL
:: Ciao trekt beter met koude motor

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Ciao trekt beter met koude motor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bussie89
    Topic starter

Mijn ciao trekt vel harder op met koude motor (na even gechockt te hebben) dan met warme motor, komt dat door de lucht die in het begin nog koud is?

Bij turbo motoren zie je vaak dat ze een intercooler hebben, om de lucht koud te maken, koude lucht heeft minder volume dan warme lucht en dus kun je meer compressie in de cilinder hebben.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Vaak is het zo dat je met een koude motor altijd harder optrekt, dit is omdat een iets grotere sproeier in zit dan er eigenlijk inhoort.
        Zo voorkom je warmloper en gaat je vespa lang mee.

Wat je er aan kunt doen is een 2 maten kleinere sproeier nemen maar op langere afstand kan hij ook weer iets minder hard gaan.

Een andere oplossing is om harder op te trekken voor een andere cilinder; een 60cc (41mm) merk : DR. dit is een cilinder wat op een standaard motorblok past zonder aanpassingen.
        Maar met deze cilinder ga je ook wel wat harder

En met het koud lucht, vaak als je s’avonds rijd met koele lucht rijd hij vaak ook heerlijk (vind ik dan)
        Want het beste blijft altijd : Koude lucht en warme benzine

succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

iaccaloco
        Bijdrager

Kan ook teken zijn dat je cylindertje op z’n end an ’t raken is, dan hejje dat ook……

Loopt ie ook minder lekker(of helemaal niet) stationair als ie warm is?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Bussie89
          Topic starter

k heb wel dat als ik vol gas rijd dat ie vaak hapert (het toerental)
            maar met koude en warme motor draait ie gewoon goed sttionair

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.