Vespa-Ciao.NL
:: Ciao trek slecht op. Andere trekveren of grotere poeilie?

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao trek slecht op. Andere trekveren of grotere poeilie?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mats1990
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vraagjes wat betreft de overbrenging van de ciao. Ik heb wel ervaring met het sleutelen (aan mijn oude peugeot fox). Dus ik kan we wel een beetje indenken wat er moet gebeuren, maar ik zou toch graag nog even feedback krijgen aangezien het bij een ciao waarschijnlijk allemaal net even anders zit. Maargoed, hier de situatie:

Ik heb een ciao-snor met de volgende setup:

Standaard cilinder 50cc (38,2 mm)
      Standaard brom-carters
      12/10 carburateur, Sproeier @ 52
      Gianelli Citypower Uitlaat
      Standaard koppeling met standaard trekveren
      Poelie 70 mm
      Nu trek deze bagger op en dat is voor een groot deel te verwijten aan de kleine poelie, dat snap ik. Maar nu dacht ik, met de ervaring met vario-aandrijving van mijn foxie, dat wanneer ik mijn mijn trekveren iets stijver zou nemen dat mijn ciao onderin meer toeren zou maken bij het optrekken. Dit natuurlijk als gevolg van het meer slippen van de koppeling. Resultaat: Feller optrekken.

De bovenstaande gedachtegang klopt toch?

Nu vroeg ik mij verder nog af of ik naast de strakkere trekveren óók nog mijn poelie groter moet nemen of is het:
      Óf stijvere trekveren óf een grotere poelie? (met andere woorden, deze hebben toch beide het zelfde effect, alleen lever je bij een grotere poelie topsnelheid in?)

Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid in kunnen geven! 🙂

Groetjes, Mats

Wilk1985
      Moderator

Hallo Mats.

Je gedachtengang klopt, ik zou als ik jou was beginnen met strakkere trekveren (polini zilver of groen) en als het dan nog niet naar je zin is kan je altijd nog een grotere poelie monteren.

Mats1990
        Topic starter

Bedankt Wilk1985 voor de snelle en bevestigende reactie,

Ik zal meteen stijvere trekveren bestellen.

Bedankt! 😀

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.