Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao tikt hard als hij warm word
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door Robke15.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 januari 2012 om 20:51 #211707
hee,
Als mijn brommer warm word begint hij gruwelijk hard te ratelen en te tikken net of hij vastloopt, maar t gekke is als hij dat gaat doen maakt hij eerst harder geluid en loopt hij vrij hoog stationair( net als een lekke voetpakking ) maar voetpakking heb ik net vervangen.. zuigerveren kunnen stootrand niet raken.. big end is goed want die hoor je anders ook als hij koud is, lagers zijn al 2x vervangen, onsteking staat 100% goed en is in orde.. (het zit zowiezo in het blok)
Setup zie je hierlangs.Iemand hier ook last van gehad?
10 januari 2012 om 20:55 #238919zuigerveren kunnen aan vervanging toe zijn.
10 januari 2012 om 21:05 #238920Lastpak :
zuigerveren kunnen aan vervanging toe zijn.die zijn nog geen 300km oud.. haha sorry vergeten erbij te melden
10 januari 2012 om 22:01 #238921Robke15 :
Lastpak :
zuigerveren kunnen aan vervanging toe zijn.die zijn nog geen 300km oud.. haha sorry vergeten erbij te melden
Ben je zeker dat je deze gemonteerd hebt zoals het hoort? En hoe is het met de compressie bij warm blok?
Het ratelen zou eventueel ook kunnen veroorzaakt worden door een versleten naaldlagertje om de zuigerpen!10 januari 2012 om 22:29 #238923Ik heb me ook wel eens gek gezocht naar een ratelbron in mijn blok.
Bleek naaldlager te zijn!Kijk hem eens na.
Ook het lager in je koppeling kan rammels vertonen!
Mike11 januari 2012 om 15:03 #238924@Mike Ja ik heb mijn naaldlager dus ook al een keer vervangen, dat is wel al langer geleden maar ik denk dat ik er maar een nieuwe in doe want ik begin ook het idee te krijgen dat het de naaldlager is, maar dat hij gekker gaat lopen vind ik zo vreemd.. valt heel traag terug in toeren na volgas enzo. trouwens ik heb vario aandrijving.
@tnerual zuigerveren zitten er gewoon goed op anders sluiten ze niet ivm slotjes(A) en compressie heb ik best wel veel zowel koud als warm
11 januari 2012 om 17:51 #238936Mocht het het probleem nou niet je naaldlager zijn:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad aan de start van de ZZT. Toen bleek dat bij warme motor mijn zuiger net aan de kop raakte. Plaatsen van een koppakking was voldoende. Dus tenzij je er al een pakking tussen hebt (zie vaak dat mensen zonder rijden) zou dit het kunnen zijn.
2e wat ik ook al eens heb gezien is dat op een of andere manier, de 2 krukashelften net iets verdraaid waren ten opzichte van elkaar. Hierdoor kwam de inlaatwang tegen de inlaat aan.
hopeijk kan je er wat mee.
6 maart 2012 om 19:44 #238971ciao heeft nog steeds het probleem… ik heb naaldlager, krukas lagers, krukas, zuigerveren alles vervangen en nog tikt hij als hij warm word, vario heeft geen speling op zijn passing.. achterkoppeling net nog bekeken ziet er perfect uit, ben zelfs vanplan de hele meuk te verkopen ik word er een beetje moedeloos van:( Heb ook het probleem na 100x voetpakking vv dat het lijkt alsof hij valse lucht blijft zuigen, zakt ook als hij warm is zeer slecht terug in toeren en hij trekt niet meer zoals hij moet doen en de top ligt stuk lager.. 60/65kmh
6 maart 2012 om 19:57 #236520Zou het kunnen dat de tolerantie tussen zuiger en cilinder ondertussen te veel is geworden? Ook omdat je aangeeeft dat de topsnelheid aardig gezakt is?
Volgens mij zet het allemaal net wat te veel uit, of werkt het allemaal net wat te veel in op elkaar door een zekere leeftijd, wardoor je compressieverlies zou hebben, of een lichtelijk kantelende zuiger?
Oh ja, een filmpje zou wel eens goed van pas komen!
Veel succes!
6 maart 2012 om 22:08 #236178ik heb ongeveer het zelfde gehad… dacht dat het de koppeling was :s maar het waren toch de krukas lagers… maybe toch maar weer een x een kijkje nemen?
Groet
6 maart 2012 om 22:08 #236147ik heb ongeveer het zelfde gehad… dacht dat het de koppeling was :s maar het waren toch de krukas lagers… maybe toch maar weer een x een kijkje nemen?
Groet
7 maart 2012 om 00:40 #236151Heb je al eens 2 voet pakkingen geprobeerd? Zo geef je je zuiger iets meer ruimte.
Mijn Polini 46 tikte ook net de kop aan, die squish kan soms behoorlijk krap zijn bij die cilinder.Met 2 voet of/en koppakkingen liep hij bij mij wel goed.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 maart 2012 om 08:53 #236123@tnerual ik zou zo niet precies weten hoe oud de zuiger en de cilinder zijn want heb hem van een vriend over gekocht, maar ziet er allemaal nog goed uit, zit een heel licht voelbaar krasje net niet in het compressie gebied. De compressie is nog goed, ik krijg hem zelfs erg moeilijk aangelopen en als ik de vario ronddraai is het best wel zwaar. Filmpje zal ik een keer proberen te maken.
@citta 0321 de krukaslagers heb ik al 2x vervangen zonder enig goed resultaat.. en ik heb de big end nog een keer gecontroleerd, heb zelfs een vriend van mij laten controleren en die zei ook al dat dit gewoon een goede krukas is.
@Javad Ik heb ook al 2 voetpakkingen geprobeert idd maar dat scheelde ook niks:(
7 maart 2012 om 10:44 #236121
AnoniemAls je zeker weet dat je alles hebt nagelopen zou je het misschien toch kunnen zoeken bij een speling die er niet hoort te zitten. Naaldlager komt inderdaad vaak voor maar check even het volgende voor de zekerheid: speling op de krukas. Als je het blokje eronder hebt hangen kun je hier al snel achter komen. draai de koppeling eraf en probeer daarna eens aan de as te trekken + naar links en rechts te bewegen. Dit zou niet mogen bij een blokje met goede passingen. Als je die speling dus hebt kan het liggen aan de krukas of aan de passingen in het carter zelf (meestal groot carter). Heb het zelf destijds ook eens gehad en de brommer ratelde ook heel erg (vooral warm omdat dan alles uitzet en dus meer speling kan veroorzaken). De koppeling kan het ook aan liggen, die hoor je ook vaker ratelen bij vespa’s maar daardoor zou je qua toerenverloop niks moeten merken;)
Speling op de krukas is btw funest voor je cilinder aangezien alles mee trilt/schraapt, zou zonde zijn voor je polini 46mm.10 maart 2012 om 16:41 #236003jezus, koppakking is er als een dolle uitgeklapt, zuiger gescheurd dus weg die rommel! In de cilinder zat kei dikke smurrie, alsof er moterolie in had gezeten. Maar ik heb al een scooter gekocht haha
Maar vind het wel jammer dat het blokje telkens kapot liep.. want vespa vind ik wel echt mooi spul -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.