Vespa-Ciao.NL
:: Ciao stottert op top?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao stottert op top?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jdjong
    Topic starter

Ik zit met het volgende:

Mijn ciao die stottert, zodra hij hoger in de toeren komt. Hierdoor kan ik als die koud is heel eventjes op top rijden, maar vervolgens begint hij te stotteren. Zodrs die warmer wordt, kan ik echter steeds minder hard rijden en begint hij steeds eerder te stotteren. Heb al verschillende sproeiers geprobeerd, begonnen met sproeier 64, vervolgens 58 erin gedaan en daarna weer 68. Maar dit maakt geen verschil.

setup is:
      43mm creco
      elek. kickcarters max geveild
      standaard kruk
      12/12
      polini luchtfilter

blokje is pas gereviseerd, nadat ik het had gekocht, dus weet niet hoe het eerst reed. Maar volgens de verkoper liep het gewoon goed. Lekt ook niet, heb er met remmenreiniger op gespoten en alleen als ik heel lang op 1 plek bleef spuiten viel die uit, maar nergens valse lucht. Ciao trekt wel gewoon goed op, maar loopt niet super stationair + weinig compressie

Waar kan dit aan liggen?

Copy paste, compleet met dezelfde typefouten. Ik heb je andere post daarom maar verwijderd. Een eigen topic staat ook beter hiervoor. 😉

Martino
      Moderator

Weet je zeker dat hij niet lek is bj de kop? Koppakking gescheurd of misschien cilinderdeck en cilinderkop niet mooi vlak.

jdjong
        Topic starter

Ik ga hier maar gewoon weer op verder.

Nadat mijn pistonclipje door midden was gebroken (:?), heeft de ciao een tijd lang stil gestaan. Hele cilinder was naar de klote, dus nieuwe cilinder, kop en carburateur gehaald. Vervolgens het blok weer helemaal gereviseerd, maar nu heeft deze nog steeds hetzelfde probleem.

Nieuwe setup:
          43mm Autisa + Malossi HD Kop (Ciao versie)
          Elec. kickcarters, geveild
          Standaard kickkruk
          13/13
          Polini luchtfilter
          Bougie BH7S
          Techno City Power (Geknepen model)

Op dit moment heb ik sproeier 58 erin (begonnen met 68 ), met luchtfilter stottert die nog steeds en zonder luchtfilter heeft de brommer niet eens genoeg kracht om zo hard te gaan dat hij stottert. Bougie is ook niet mooi van kleur, te zwart.

Blok is helemaal lekvrij, muv de uitlaat –> http://www.mijnalbum.nl/Album=OSXACXUO

Op de foto’s is ook te zien dat de kop helemaal netjes is, geen zwarte sputters of iets dergelijks. Aangezien het ook een nieuwe kop en cilinder is, denk ik ook niet dat het hier aan ligt. Zou het aan de ontsteking kunnen liggen? Of heb ik iets anders over het hoofd gezien.

Florian
          Moderator

Sproeier 58 op een bewerkt Autisa blok?
            Deze moet drastisch omhoog hoor, richting de 64-66. Van de bougiekleur kun je niet altijd op aan, wanneer je veel olie mengt geeft de bougie vaak een zwarte kleur aan. Meng je zelf of tank je mengsmering.

Ik heb ook heel wat gezeik gehad met stotterende brommers, niet enkel op top maar ook op half gas. Probeer eens een andere ontsteking (CDI, spoel).

Carburateur is ook mooi schoon, Sproeier niet verstopt?

jdjong
            Topic starter

Ja dat dacht ik ook, maar op een sproeier 64 loopt hij minder goed, dan op een sproeier 58 😕 Het zijn allemaal splinternieuwe sproeiers en niet verstopt. Ik heb ook al andere carb geprobeerd, maar dit maakt ook niks uit.

Ik gebruik gewoon mengsmering van de pomp, huisgenoot gebruikt dit ook altijd en zijn bougie ziet er gewoon goed uit.

Ik zal even een andere ontsteking erbij pakken en anders even kijken of mijn uitlaat misschien vol zit, maar deze is ook nog niet heel erg oud.

Verdere suggesties?

Florian
              Moderator

Nieuwe sproeier zegt natuurlijk niet zoveel. Als je tank gewoon vuilig is dan zit de sproeier natuurlijk zo maar vol.
                Ik zou echt een grotere sproeier monteren aangezien jouw Autisa het niet lang gaat volhouden op een 58 sproeier:|

MarcoS
                Donateur

Ja, je sproeier mag zeker wel omhoog.
                  Ik rij met naast staande set-up en 68 sproeier, ik heb wel groene koppelingsveertjes…

Martino
                  Moderator

De sproeier inderdaad maar een mooie 66 in draaien om vervolgens te kijken waar het probleem wel zit. Controleer je onsteking met name de bougie en cdi eens. Deze zijn makkelijk te vervangen en de bougie electrode afstand ook nakijken.
                    Welke bougie rijdt je mee?

Los staand van je probleem. Zal ik toch ook eens naar de benzine van de pomp kijken. In Groningen heb je verschillende mixtankstations, maar zijn er echt welke slechte brommix leveren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.